Přátelé, rozum do hrsti…
Na internetu, a nejen tam, se v současnosti vede diskuse nad uvažovaným omezením možnosti bodování pro vozy s propadlou homologací. Tato diskuse je oprávněná a reaguje na stav, který tady je a trvá nějakou dobu. Nic nevzniklo náhodou a okamžitě, a i tato situace nějakým způsobem gradovala a má své prameny někde v minulosti, kdy došlo ke zrušení MMČR – mezinárodního mistrovství České republiky v rally a vypsáním MČR – mistrovství české republiky v rally, kde byl umožněn start těmto vozům. Autoklubem ČR byla v zápisu z Komise rally zveřejněna informace o tom, že by od roku 2022 mělo být vše jinak. O tom by se mělo diskutovat, měly by se předkládat argumenty a názory. Je třeba si také uvědomit, že je to diskuse, kde je potřeba znát více souvislosti, řády a techniku, aby bylo možné se k tomu vyjadřovat.
Osobně jsem velmi nešťastný z toho, že se zejména na facebooku a i v některých komentářích na internetu objevují urážlivé komentáře, kde se nadává, a sprostě uráží některá ze stran tohoto sporu a nebo dokonce někdo, kdo se ke sporu jen vyjádřil. Je podle mě nepřípustné, aby se události vztahující se k rallysportu hodnotily takto sprostě, jak k tomu bohužel někdy dochází. Byl bych velmi rád, abychom vzali rozum do hrsti a přestali urážet jak jedno, či druhého, který se ke sporu vyjádřil. Velmi si vážím názorů Jana Kopeckého, Honzy Černého a Vojtěcha Štajfa, kteří se nebáli vyjádřit svůj názor v článku na eWRC, i když museli čekat, že jistá část veřejnosti a třeba i závodníků bude proti. Jsou to závodníci, kteří toho v minulosti i současnosti mnoho dokázali a nezaslouží si, aby je kdokoliv urážel. Velmi si vážím ochoty a odvahy Jiřího Valenty, který se jako jediný za Komisi Rally Autoklubu ČR vyjádřil a sdělil svůj názor. Moc bych si přál, aby přestaly internetové emailové útoky a nadávky na zúčastněné závodníky, kteří v rallysportu a pro potěchu nás fanoušků udělali dost a investovali do tohoto sportu mnoho sil a peněz. Fanoušci rally přeci nejsou fotbaloví rowdies či hooligans, aby na internetu nadávali, vyhrožovali, dehonestovali a nebo posílali výhružné zprávy komukoliv s kým nesouhlasí.
Ewrc.cz je v tomto sporu nestranným článkem, nejsme nijak manipulováni jednou či druhou stranou, jak jsem se zase já v posledních dnech dočetl a doslechl. Žádná ze stran si u nás nezaplatila žádnou kampaň a dáme prostor komukoliv, kdo by se chtěl k tématu vyjádřit. Nemáme žádný zájem na tom, aby se vedla v komentářích urážlivá diskuse a uměle se zvyšovala čtenost článků, jak jsem se také dozvěděl. Nemáme z toho žádný přínos, pouze jsme poukázali na skutečnosti uvedené na internetu a dali prostor těm, kdo se k tématu chtěli vyjádřit. Za názory fanoušků kdekoliv na internetu odpovídají opět sami ti, kteří tento názor napsali. Já osobně jsem v minulých dnech připravil i článek, kde jsem vyzval jezdce z české rally špičky, aby se k tomuto tématu vyjádřili a kdo chtěl, ten se vyjádřil. Jsem rád, že se k tématu chtěl vyjádřit i Jan Dohnal, kterého se to z pochopitelných důvodů bytostně dotýká. Znovu opakuji, že kdokoliv bude chtít, může na eWRC dostat příležitost k tomu, že se k tématu může vyjádřit. Stejně tak budeme rádi, když se k tématu vyjádří i Autoklub ČR. Vzhledem k tomu, že se diskuse mnohdy dostala až za hranice slušnosti (zejména ta na facebooku), tak do budoucna zvažuji, že pokud se diskuse u článků k tématu zvrhne, tak ji na eWRC omezíme. Prosím, chovejme se slušně.
Ewrc se tomuto tématu bude dále věnovat a já věřím, že se podaří uklidnit polarizovanou atmoféru, která tady nyní panuje.
Velká většina fanoušků a "fanoušků" rally se směle může rovnat svým fotbalovým "kolegům".
To bylo jasně vidět z diskuzí pod články.
Já jsem pro, aby v absolutní klasifikaci jela jen stejná auta.
Je sportovně nefér, že může startovat jen jedno výkonější auto.
A kdokoliv z ostatních si ho už pořídit nemůže.
Nejde jen o Pecha, taky Dohnalovi to WRC pomohlo na příčky, na které by se s R5 těžko dostal.
Taky co když Kopecký nepojede. Nebude tovární ani polotovární tým, nějaký nečekaný škrt a konec.
Nebo si na kole zlomí nohu a nebude moct jet.
To pak bude znít dobře, absolutní mistr ČR je Pech s WRC, porazil ostatní stejné soukromníky, co všichni jeli s R5.
Ovšem, že startuje jediná továrna proti soukromníkům, to taky není sportovně fér.
Řešením je jednotná nejvyšší kategorie, tedy R5 bez WRC.
A neúčast továrny, případně Kopecký ve sportovním důchodě.
Je docela úsměvné ,že se u článku o slušnosti objeví odkaz na Pana Valouška který tam pouráží kde koho.Doufám,že až bude příležitost tak se zastaví u týmu Racing 21 a povykládá jím jak to mají dělat a naučí je řídit aby mohly toho Pecha porazit.
Vojto,Vojto opravdu se nic u tebe nezměnilo....
Vojto,Vojto opravdu se nic u tebe nezměnilo....
Myslím, že bychom si hlavně měli uvědomit, že jezdci nejezdí pro divaky, ale hlavně pro sebe, protože je to baví. Je to stejné, jako když profesionální fotbalisté hrají hlavně pro peníze a ne hlavně pro diváky. Myslim, že u všech profesionálů nejsou diváci na prvním místě, i když to říkají.
Vojto,Vojto opravdu se nic u tebe nezměnilo....
Myslím, že bychom si hlavně měli uvědomit, že jezdci nejezdí pro divaky, ale hlavně pro sebe, protože je to baví. Je to stejné, jako když profesionální fotbalisté hrají hlavně pro peníze a ne hlavně pro diváky. Myslim, že u všech profesionálů nejsou diváci na prvním místě, i když to říkají.