Autoklub ČR vydal stanovisko
Zdroj: www.autoklub.cz
Komise rally na svém zasedání v prosinci loňského roku projednala otázku dalšího zařazení vozů s prošlou FIA homologací do seriálu MČR. Výstupem bylo stanovisko, podle kterého, by od roku 2022 tyto vozy byly zařazeny do pohárových tříd bez možnosti bodovat v MČR. Dnes jednal prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček s Jiřím Valentou, předsedou Komise rally a Tomášem Kuncem, generální sekretářem automobilového a motocyklového sportu.
Na schůzce byla projednána navrhovaná podoba šampionátu rally v roce 2022. „Chápu stanovisko komise, ve snaze mít v souladu zařazení do tříd v souladu s mezinárodními předpisy FIA. To je určitě v pořádku a strategicky je naším cílem ve všech disciplínách harmonizovat české šampionáty s mezinárodními řády. Na druhou stranu vnímám, že zejména starší vozy kategorie WRC jsou zajímavou součástí domácího rally šampionátu. Nepochybně zvyšují sportovní atraktivitu naší rally, přitahují fanoušky i zvyšují mediální zájem, a to je také třeba vzít v potaz. A výsledek minulého ročníku je toho důkazem,“ připomněl prezident Autoklubu ČR mistrovský titul Václava Pecha. Přitom jeho starší WRC nijak nedominovalo, diváci tak mohli sledovat napínavé souboje s moderními vozy R5, které rozhodovaly vteřiny nebo i desetiny.
Komise rally v těchto dnech pracuje na finálním znění pravidel a budou jí předneseny připomínky prezidenta Autoklubu ČR. V následujících dnech dojde ke zveřejnění nové kategorizace tříd a systému mistrovství pro rok 2022 v návaznosti na veškeré připomínky ze všech jednání.
Jeste bych, s dovolenim, udelal takovy maly nastrel startovni listiny mistrovstvi republiky:
0 Predjezdec
00 Predjezdec
000 Predjezdec
1. Pech - Ford Focus WRC 06
2. Valousek - Toyota Corolla WRC
3. Dohnal - Renault Clio S1600
4. Vojtech - Peugeot 206 WRC jen vybrane podniky / Trneny - Skoda Fabia WRC jen vybrane podniky
Jen: myslim, ze by bylo nejlepsim resenim, nechat v mistraku jezdit a bodovat jen wrc a S1600. Divaci si prijdou na sve. Pojede 7 aut i s predjezdcema.
Nezajimave R5, R2, R3 bych presunul do nejekeho poharu miru a pratelstvi at nezavazi a nenarusuji atraktivitu soutezi s WRC z roku 2006 a S1600. Borci si to v poharu mezi sebou rozdaji na stejne technice. Bude jich tam startovat zanedbatelnych 50 ale myslim, ze budou hlavne radi za to, ze se muzou pomerovat R5 s R5, R2 s R2 apod.
Hlavni mistrak bych nechal opravdu jen pro wrc z roku 2006 a S1600. Davy lidi budou jasat. My ostatni idioti, se pujdeme podivat na pohar miru a pratelstvi. Sice vitez nebude mistr sveta (pardon Ceska) ale budou mit dobry pocit, ze se zavodilo ferove se stejnou technikou a mohli se pomerit s lůzrem (pardon mistrem sveta).
To jsem to dobre vymyslel co?
Udělal bych třeba 10 šampionátů (počet šampionátů by se lišil podle přihlášených specifikací vozů) a jeden takový větší 4WD + 2WD, které by se jely v rámci jedné rally a kde by v jednotlivých šampionátech jezdili jen R5 proti R5, R2 proti R2, WRC proti WRC....
Po skončení rally by byly vyhlášeni vítězové šampionátů a celkové časy všech by se pak porovnaly v tom jednom větším kde by se vyhlásil také vítěz. No a na konci sezóny by jsme měli mistry R5, R2, WRC atd. + celkově ve 4WD a 2WD a spokojeni budeme všichni no ne?
Jen: myslim, ze by bylo nejlepsim resenim, nechat v mistraku jezdit a bodovat jen wrc a S1600. Divaci si prijdou na sve. Pojede 7 aut i s predjezdcema.
Nezajimave R5, R2, R3 bych presunul do nejekeho poharu miru a pratelstvi at nezavazi a nenarusuji atraktivitu soutezi s WRC z roku 2006 a S1600. Borci si to v poharu mezi sebou rozdaji na stejne technice. Bude jich tam startovat zanedbatelnych 50 ale myslim, ze budou hlavne radi za to, ze se muzou pomerovat R5 s R5, R2 s R2 apod.
Hlavni mistrak bych nechal opravdu jen pro wrc z roku 2006 a S1600. Davy lidi budou jasat. My ostatni idioti, se pujdeme podivat na pohar miru a pratelstvi. Sice vitez nebude mistr sveta (pardon Ceska) ale budou mit dobry pocit, ze se zavodilo ferove se stejnou technikou a mohli se pomerit s lůzrem (pardon mistrem sveta).
To jsem to dobre vymyslel co?
Udělal bych třeba 10 šampionátů (počet šampionátů by se lišil podle přihlášených specifikací vozů) a jeden takový větší 4WD + 2WD, které by se jely v rámci jedné rally a kde by v jednotlivých šampionátech jezdili jen R5 proti R5, R2 proti R2, WRC proti WRC....
Po skončení rally by byly vyhlášeni vítězové šampionátů a celkové časy všech by se pak porovnaly v tom jednom větším kde by se vyhlásil také vítěz. No a na konci sezóny by jsme měli mistry R5, R2, WRC atd. + celkově ve 4WD a 2WD a spokojeni budeme všichni no ne?
Jeste bych do toho pridal nejaky koeficient, podle hmotnosti posadky. Aby vysportovani piloti nemeli vyhodu nad temi starsimi, kteri uz maji nejake to kilo navic. Tzn. jses hubeny pridame ti 0,5s na kilometr. Tech modelu jde vymyslet cela rada
Věk, váha, počet ratolestí, počet odjetých tréninkových kilometrů před sezónou, počet odjetých sezón, případně koeficient zázemí, který by znevýhodňoval týmy s širokým zázemím,........ Celkový vzorec výpočtu výsledků by pak byl tajný, aby byli diváci až do vyhlášení oficiálních výsledků drženi v napětí a aby si ani matematicky nadaní jedinci nemohli pořadí průběžně dopočítat.
Myslel som si ze NOONEBETERa nemoze v komentaroch nikto tromfnut ale mam dojem ze Pawel to bohuzial dokazal.
Jen se obávám, že na AČR je dost trotlů, kteří by byli schopní takovou kravinu vážně realizovat...
Přátelé, měl bych jeden návrh, jak vyřešit tento problém. Ať je vyhlašován absolutní vítěz daného závodu, ale nejsou počítány body. Body jen v rámci tříd a je vysmáto.