Rozhovor s Michalem Hrabánkem

Letošní sezona bude pro domácí fanoušky jiná tím, že na startu neuvidíme tovární posádku týmu Škoda Motorsport. I na to jsme se zeptali šéfa týmu.

Jan Kopecký už před koncem loňského roku avizoval, že končí v roli jezdce továrního týmu Škoda Motorsport, se kterým získal velké množství úspěchů včetně titulu mistrů světa v rally v kategorii WRC2. Jaká bude role Honzy Kopeckého, jak hodnotí uplynulou sezonu MČR v rally a jak se dívá na případné změny v bodování MČR jsme se zeptali vedoucího týmu Škoda Motorsport, pana Michala Hrabánka. Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport

Pane Hrabánku, minulá rallye sezona 2020 byla v ČR silně ovlivněna epidemií koronaviru, přesto se uskutečnila a Škoda Motorsport v ní hrála velmi důležitou roli. Jak s odstupem času hodnotíte to, že se uděloval mistrovský titul po odjetí jen třech soutěží?

Rallye sezona 2020 byla epidemií COVID-19 ovlivněna nejen v ČR, ale prakticky ve všech zemích na všech kontinentech. Ostatně i v MS se odjela jen polovina kalendáře – a to ještě ani ne z původně plánovaných soutěží. Z tohoto pohledu MČR nevybočilo z mantinelů sezony 2020, a proto si velmi ceníme toho, že organizátoři udělali v rámci MČR vše pro to, aby se mohlo – byť omezeně – závodit. V některých zemích takové štěstí soutěžící a fanoušci rallye neměli. My jako soutěžící rozhodnutí AČR respektujeme, ostatně i v jiných šampionátech motoristického sportu se tituly udělovaly, i přesto, že nebyl odjetý původně plánovaný počet soutěží.

Pro diváky byl v loňském roce nesmírně zajímavý souboj Jana Kopeckého s vozem ŠKODA FABIA Rally 2 Evo s Václavem Pechem, který startoval s Fordem Focus WRC, což je auto jiné kategorie. Jak tento souboj hodnotíte po sportovní stránce a myslíte si, že tento souboj byl rovnocenný?

Z hlediska diváka šlo jistě o jednu z nejzajímavějších sezon. Také sdělovací prostředky projevily zvýšený zájem – co víc si český rallyesport pro svou vlastní propagaci může přát… Aby však byl souboj rovnocenný po sportovní stránce, museli by oba jmenovaní jezdci spolu bojovat ve vozech stejné kategorie. Pokud tomu tak není, dochází ke spoustě spekulací, porovnávání neporovnatelného a někdy to možná i vede ke zbytečně vyhrocené výměně názorů v rallyové komunitě. Účast rozdílných kategorií vozů v celkovém bodování MČR je čistě v kompetenci AČR, který si musí vyhodnotit, jaká cesta je nejlepší pro tento sport, soutěžící a diváky v Česku.

Jan Kopecký je se značkou Škoda spojen téměř od počátku své kariéry a dosáhl pro ni mnoha skvělých výsledků. V tomto roce se již ale nebude objevovat jako tovární jezdec týmu Škoda Motorsport. Jak hodnotíte dlouhou spolupráci s Janem a co bylo hlavním důvodem pro tuto změnu?

Spolupráce s Honzou byla vždy na vysoké úrovni a společně jsme dokázali vybojovat spoustu skvělých výsledků. Musím ale zdůraznit, že spolupráce v žádném případě nekončí – Honza bude ve ŠKODA Motorsport nadále působit jako testovací jezdec a má s naším týmem uzavřený víceletý kontrakt. Plány ŠKODA Motorsport pro rok 2021 nepočítají se soutěžními aktivitami továrního týmu, a proto nyní ani nemáme plnohodnotné tovární jezdce. V letošním roce budeme klást ještě větší důraz na náš zákaznický program a tím pádem Honzovi nejsme schopní nabídnout adekvátní soutěžní plán.

Co konkrétně bude mít Jan Kopecký v letošním roce na starosti?

Zapojí se do většiny vývojových testů, které v letošním roce plánujeme a také PR a marketingových akcí. Své zkušenosti uplatní při dalších pracech na současném voze ŠKODA FABIA Rally2 evo tak, aby naše auto zůstalo plně konkurenceschopné i v dalším období. Ostatně již pro sezónu 2021 jsme uvedli na trh významný balík vylepšení, který je k dispozici všem stávajícím majitelům tohoto vozu, a v dílčích upgradech budeme i nadále pokračovat. Honzu Kopeckého ale diváci na tratích MČR 2021 uvidí ve Fabii jednoho z dealerských týmů.

V těchto dnech se objevila informace o uvažovaném omezení možnosti bodování vozů s propadlou homologací FIA v národním šampionátu mistrovství České republiky v rallye. Týká se to mnoha vozů, ale nejviditelněji se to dotkne právě vozu WRC Václava Pecha, který by pak již nemohl bodovat do MČR v rallye a souboj, který se odehrál loni, by se již neopakoval. Je vedení týmu Škoda Motorsport příznivcem tohoto návrhu?

ŠKODA Motorsport není zodpovědná za nastavení sportovních předpisů, proto je bezpředmětné zabývat se tím, jakého návrhu jsme nebo nejsme příznivci. Ostatně nikdo s námi nikdy žádný návrh nediskutoval, přestože jsou někteří přesvědčeni o pravém opaku :). Za nastavení regulí domácího šampionátu je výhradně zodpovědná národní sportovní autorita. AČR by měl ve svém rozhodnutí zohlednit dlouhodobý rozvoj rallyesportu v ČR a nastavit co možná nejférovější podmínky pro všechny zúčastněné (posádky, týmy, diváky, sponzory, média, atd.), a to v souladu se světovými trendy a předpisy FIA. Pro ŠKODA Motorsport zůstává prvořadým cílem nabídnout zájemcům z řad soutěžících kvalitní sportovní náčiní, což je v našem případě v současnosti vůz ŠKODA FABIA Rally2 evo.

V roce 2021 bude značka Škoda slavit výročí 120 let svých aktivit v motoristickém sportu. Můžete prozradit, na co se mohou v rámci těchto oslav těšit fanoušci značky Škoda?

Půjde o řadu připomínkových akcí v reálném i virtuálním prostředí během celého roku. Všechny tyto aktivity jsou připravovány ve spolupráci ŠKODA AUTO Česká republika a ŠKODA Motorsport. V případě MČR 2021 mohu už v tuto chvíli naznačit, že společně podpoříme historicky největší počet zákaznických týmů s vozy ŠKODA FABIA Rally2 evo, které absolvují šampionát v barvách prodejců ŠKODA AUTO Česká republika. Značka ŠKODA tak významnou měrou přispěje k atraktivitě národního šampionátu a rozvoje rallyesportu v ČR.

Jaká máte pro letošní rok očekávání od vašeho zákaznického programu? Lze odhadnout, kolik v letošním roce prodáte vozů ŠKODA FABIA Rally2 evo?

Prvořadým cílem je udržet spokojenost stávajících zákazníků, vysoký standard našich služeb a uvést na trh paket technických vylepšení vozu ve specifikaci 2021. S ohledem na současný vývoj ve světě se jakýkoli exaktní odhad podobá věštění z křišťálové koule. Nicméně kdybychom letos dokázali prodat aspoň 30 nových vozů ŠKODA FABIA Rally2 evo a dostat se tak v celkovém počtu nad hranici 400 prodaných vozů v rámci celého projektu, byli bychom spokojeni.

Děkuji za rozhovor a přeji hodně sportovních úspěchů.

Komentářů celkem: 45
2. 2. 2021 07:53
2 0
no, koho chleba jíš toho píseň.......smajlík
2. 2. 2021 08:38
4 1
Je mi líto, jak se tu většina z vás "obouvá" do ŠM. Místo, aby jsme byli na tuto část Škody pyšní, tak jí tu zatracujete.
2. 2. 2021 11:02
3 2
Původně napsal danielson
Je mi líto, jak se tu většina z vás "obouvá" do ŠM. Místo, aby jsme byli na tuto část Škody pyšní, tak jí tu zatracujete.
Souhlasím! Ještě doplním, že kdyby továrna nejezdila doma, tak by to všem také vadilo.
A stejně by celé roky dominoval jen jiný jezdec...
2. 2. 2021 11:33
2 0
Počkat, ale teď přichází důležitá otázka. Proč jsi ten rozhovor, Mravenče, dělal? Odpověď na tu nejožehavější otázku zvládl pan Hrabánek bez ztráty kytičky, ale stejně neřekl vůbec nic. Nedejbože, aby tu odpověď zkazil, tak mu němci vezmou prémie. :-D Hrabánek s takovými rozhovory nemůže vyhrát, jen remizovat.A všechny ostatní odpovědi na ty otázky už byly vysloveny. Tak proč ty rozhovory děláte? Škoda si to objednává? A pak je němcům předkládají, aby ŠM splnilo korporátně nastavené tabulkové kvóty na zveřejněné PR? Protože smysluplné otázky na Hrabánka mají znít: "Víme něco o tom dealerském týmu, za který bude Honza jezdit?", nebo "Slyšeli jsme, že plánujete novou , již hybrídní R5, jak jde vývoj?" "Kdy předběžně plánujete homologaci?" ...nic z toho, ses ale ,Mravenče, nezeptal.
2. 2. 2021 12:38
2 0
Ahoj, rozhovor jsem dělal se zájmem o názor všech stran. Nechci předkládat názor jen jedné strany, jak jsem bohužel někdy chybně osočován. Kdokoliv má šanci se vyjádřit. Tento názor mě prostě a jednoduše zajímal. Provedení rozhovoru je z pochopitelných důvodů složitější, v tomto případě nejde jen zvednout telefon a je hotovo. O přípravách hybridní Fabie do rally, kterou by vyvíjel Motorsport nic nevím, proto jsem se na to neptal. Nic vic za tím nehledejte smajlík
2. 2. 2021 12:40
2 0
Původně napsal Pulko
Původně napsal danielson
Je mi líto, jak se tu většina z vás "obouvá" do ŠM. Místo, aby jsme byli na tuto část Škody pyšní, tak jí tu zatracujete.
Souhlasím! Ještě doplním, že kdyby továrna nejezdila doma, tak by to všem také vadilo.
A stejně by celé roky dominoval jen jiný jezdec...
A mne by to třeba nevadilo, továrnu jsem vítal v době kdy přijela ukázat poprvé Octavii či Fabii WRC,pak Fabii S2000, testovací S2000 1.6T a ano i R5,ale v době kdy si spousta zákazníků koupila tohle auto s cílem že je sakra dobré,tak aby jim tady továrna napráskávala, protože si může dovolit vyhnat motor atd do takového extrému, že to přežije jen soutěž a pár km navíc a pak jde stejně všechno nový.... Tohle není úplně fair play, protože soukromník si tohle dovolit nemůže.....mohl by,ale jeden rok a 75% pilotů tady další rok neuvidime, protože nebudou prachy..... Honza je kvalitní pilot o tom žádná,ale vyvstává otázka..... Co kdyby sedl do jiný R5/rally2 ? Jenže nemůže a Fabii si nastaví sám i poslepu,takže asi nikdy nebude vidět kolik rozdílu dělá ono tovární auto.Veřejného srovnání továrního auta vs. klientského v přímém souboji bok po boku i např v obyč sprintu na rovině se nedočkáme, protože vidět to zákazníci,asi by radost neměli.......
2. 2. 2021 12:40
0 0
No tak to tom, že ten článek je spíše PR o tom žádná. Každý má ale právo se vyjádřit ne?
2. 2. 2021 12:46
0 0
Domnívám se, že ikdyž mnoha lidem leží v žaludku Škoda nebo naopak WRC, nějaká nesouměřitelnost techniky - nemělo by se zapomenout na fakt, kteří tvrdí všichni, ač byla komplikovaná sezóna 2020, její efekt těsného souboje o titul či vítězství přítáhlo nebývalou pozornost jak obecenstva tak médií. To by si měli zásadně uvědomit ti kdo rozhodují o pravidlech rallysportu na příští léta. Bude se těžce bojovat o každého sponzora o každou rally či posádku. Vůbec mě osobně nevadí pokud zde jede továrna, časem se najde někdo kdo vezme velké kladivo a dokáže se porvat o první flek, tak jako Neubauer v roce 2016 proti dekádu dominujícímu Baumschlagerovi, kterému jsem mimochodem vždy fandil. Jde o náboj a oslnit davy. Rally nikdy nebude ve všech ohledech spravedlivý sport, nejsou to skoky na lyžích, jde ze dvou třetin o techniku. Kdyby to tak nebylo, byla by rally už dávno olympijským sportem.
2. 2. 2021 12:50 Upraveno 12:52
0 0
IMHO je tento rozhovor součástí drobného cyklu k rozhodnutí RK v souvislosti s koncem homologací. Odpovědi na otázky, které by nás zajímaly, bychom se stejně sotva dočkali a ani bych se nedivil, proto je lepší, že je MravenecZ ani nepoložil. Maně si vzpomínám na informační vakuum Škody s koncem S2000. Na jeho konci se vynořila R5 jako vyšitá, která výkonostně převálcovala konkurenci. Třeba to tak bude zase smajlík. Ať se nabízejí jakékoliv spiklenecké teorie - a pro mnohé z nás je těžké jim neuvěřit - Škoda bude udávat minimálně nějaký čas tón domácímu motorsportu chceme-li nebo ne. Vždyť ten tón udávala do značné míry do teď celému světu R5. Že si AČR/FAS/RK vyžírá předpisové piruety z minula a že se z toho jak se zdá nijak nepoučil je prostě problém jiného typu a k tomu mělo zaznít "slovo" ŠM, i když to situaci nijak nevyjasnilo smajlík. Mně se ty pravidla o WRC nelíbila od začátku, ale když už jsme to měli takhle pěkně počesku zprasený, tak měli nechat Ášína nechat dojezdit i sezonu 2022... Ale na to zdá se trochu chyběla odvaha, do toho trocha osobních zájmů, trocha odečítání ze rtů mocných a máme tady bouři, bohužel ne ve sklenici vody, ale na rozbouřeném moři motorsportu. A není to jen o tomhle WRC, je toho víc, nad čím člověk kroutí hlavou.
2. 2. 2021 13:10
0 0
Ještě jsem chtěl doplnit, že je škoda, že se Škoda nepokusila i vývoj auta kategorie R2 neboli nově Rally4. Fábia koncepčně by jistě k tomu byla vhodná a oslovila by hodně zájemců o dostupnější auto. Tímto se prakticky z prostředka startovní listiny a dvoukolek úplně vytratila. Možná nechtěli tříštit vývoj a soustředit se na top klientský auto, ale prakticky otevřeli větší zájem o značky PSA a Ford v této třídě.
2. 2. 2021 13:19
0 0
Tak byla tu Fabia S1600,cupovka a pak R2,S1600 postavil impromat a tam dali ruce pryč a i proto zůstalo nejspíš jen u 3ks z nichž jediný vodí Němec v ČMPR,cupovky i R2 se drželi víc,ale dnes se objeví na startu vzácně..... Nevím kdo stál za cupovkou,ale R2 byla víceméně taky dílo Impromatu ne ?
2. 2. 2021 21:36
0 0
Původně napsal Maxifavos
Tak byla tu Fabia S1600,cupovka a pak R2,S1600 postavil impromat a tam dali ruce pryč a i proto zůstalo nejspíš jen u 3ks z nichž jediný vodí Němec v ČMPR,cupovky i R2 se drželi víc,ale dnes se objeví na startu vzácně..... Nevím kdo stál za cupovkou,ale R2 byla víceméně taky dílo Impromatu ne ?
tý S 1600 je škoda, nedávno jsem zas koukal na její fotky v Rally když to rozpohybovali...to mělo pokračovat až k homologaci
2. 2. 2021 21:49 Upraveno 21:55
0 0
na tohle je třeba se zeptat co je to zač a divím se MravenecZ . A to je už z lonska . Když byla škodovka o třídu lepší než zbytek pole v Č tak to bylo dobrý pro ŠM , jak vznikl problém ha hned je všechno špatně . https://www.autorevue.cz/elektricka-skoda-fabia-je-realitou-vznika-v-rakousku-v-akci-nevypada-spatne .
2. 2. 2021 22:19
1 0
Pane Hrabánku mám vlastní zkušenost jak umíte lhát-už jste zasel tolik problému -děkujeme odejděte do zapomění tak jak to komentovalo na Bohemce2019 v servisní zoně 100 zaměstnancu co vas znaj od začátku !!!!!smajlík
3. 2. 2021 06:38
0 0
Myslím, že zbytečně napadáte jezdce. Ty dělají svou práci, jak nejlépe umí. A ano Jan Kopecký pojede v dealerském týmu a ŠM staví nové auto. Jistě se to včas dozvíte.
3. 2. 2021 08:31
1 0
Ano, Škoda udělá vše, aby u nás zase vyhrála. Už loni jezdilo druhé tovární auto, byť kamuflované jako dealerský tým- Mareš. Protože ale to nestačilo, bude takto podporováno letos možná až 5 aut , podle zatím nepotvrzených info už skoro jasné : Kopecký Agrotec, Střítecký Vančík ACA, Mareš Lauretta, ještě jsou v hledáčku a jednání Černý, možná Semerád či Březík.
Mravenče , které že to auto či jiný výrobek značky Škoda před 120 lety jezdilo a závodilo ?? Pokud někdo bude slavit, tak to bude zaslouženě továrna v MB, to souhlas, ale Škodovy závody tehdy /Emil Škoda byl už po smrti/ v Plzni vyráběly cukrovary, pivovary a děla....
3. 2. 2021 08:54 Upraveno 08:54
1 1
Vrátníček: Jo jo, každé auto, které opustí továrnu, je vlastně tovární... smajlík smajlík
3. 2. 2021 14:16
1 1
Jsem netušil, že Rexteam kluků Cvrčkovic je kamuflovaná továrna. Mufloni jedni smajlíksmajlíksmajlík. Že bude namísto svého továrního týmu Škoda Motorsport podporovat vybrané tzv. dealerské týmy hlásí sama továrna už měsíce. A? Však po tom tady všichni odpůrci ŠM volali, aby fabrika dala šanci jiným než Kopeckému. Tadáááá. Co se týče výročí 120 let jedná se o výročí sportovních aktivit automobilky, která se dnes nazývá Škoda Auto. Dohledatelné zde https://www.skoda-auto.cz/o-nas/sport.
3. 2. 2021 22:08
1 0
WRCko: Víš Michale, když se z Bělé díváš na tovární komín, tak se ti možná zdají některé věci jinak, než ve skutečnosti jsou....Rexteam to auto neplatil, pouze servisoval....tadááá....jinak z výše uvedeného článku cituji: V roce 2021 bude značka ŠKODA slavit výročí 120 let svých aktivit v motoristickém sportu....a to prostě není pravda, ať děláš, co děláš, je to lež...120 let od prvního závodu, motocyklového, továrny Laurin a Klement z Mladé Boleslavi..ano, to je pravda a to je opravdu na skutečnou oslavu...
4. 2. 2021 00:27
0 0
WRCko, nojo, a potom tu máš ještě tovární Fabiu staré evoluce, která Vančíkovi několik let stála v garáži :D A ještě štěstí, že pan Vrátníček neví, že i Jakeš a Březík jezdili v dealerském týmu! A šlo samozřejmě poznat, že zajíždí naprosto jiné časy než zbytek pole smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!