3. 2. 2021 10:47 − 8337× − 18

Puma na obzoru

M-Sport loni prohlásil, že i nový závodní vůz bude na bázi Fiesty. Možná to nebude zase až tak pravda.

Podle nejnovějších zvěstí se totiž M-Sport již zase tolik nebrání zcela novému projektu s názvem Ford Puma WRC 2022. Stále platí, že nové předpisy zahrnující mj. povinnou hybridizaci aut mají platit již od příštího roku. Tým Malcolma Wilsona tedy pravděpodobně opustí myšlenku na nový vůz na základě osvědčené Fiesty a pustí se do novinky, kterou Ford začal loni vyrábět a navazuje tím na auto z přelomu tisíciletí.


Míří Fiesta do důchodu?

Jestli se zvěsti potvrdí, přestane být Fiesta vrcholným nářadím ve formě WRC po deseti letech. V roce 2011 nahradila Fiesta dosluhující Focus a se Sebastienem Ogierem, Jari-Matti Latvalou, Mikko Hirvonenem, Ottem Tänakem, Madsem Ostbergem a Elfynem Evansem zvítězila v celkem 15 závodech světového šampionátu. Letos se za volanty Fiesty WRC angažuje Gus Greensmith, částečně pak Teemu Suninen a Adrien Fourmaux.

Komentářů celkem: 18
3. 2. 2021 11:24
0 0
Pulko - tak to je nádhera. Škoda,že většinou ta realita bývá jinde.
3. 2. 2021 11:29
0 0
Vzhledem k tomu, že Puma byla vždycky jen jinak karosovaná Fiesta, tak v tom nevidím žádnou extra událost...
3. 2. 2021 12:19
0 0
Přijde mi to jako blbost. Dnešní Puma je crossover. Jako chápu, že už jsou pryč časy, kdy závodní auta vycházela z ostrého seriového auta a dnes už je to jenom jméno. Ale dokážete si představit třeba Škodu Kamiq R5?
3. 2. 2021 12:34
0 0
Proč ne?Co třeba Suzuki Ignis?
3. 2. 2021 12:42
0 3
Já myslel, že už je to jasná věc, že to nový WRC bude Puma. Nicméně s tím nesouhlasím. U Suzuki byli uplně mimo a s SX4 to zazdili uplně. Autobus od Mini Cooperu se mi taky vůbec nelíbil a Citroen C3 byl též hnusný jak noc. (a to byl houby crossover, jen prostě hnusný auto s divnejma tvarama) . Toliko můj osobní názor. Můžete s ním nesouhlasit, můžete o tom plemizovat, ale to je tak všechno, co s tím uděláte smajlík
3. 2. 2021 12:45
0 0
Tak Suzuki mělo snad vše zvláštní, Kit Car měli z modelu Baleno wagon ( kombi ) SX4 WRC,kdy SX4 byla spíš rodinná krabice,Ignis zas taková menší nákupní taška smajlík
3. 2. 2021 13:03
1 0
Ucelovo ignorujeme swift ? Genialne sikovne auticko, ktore v serii malo bohovsky podvozok o akom ani fabia rs nesnivala ? smajlík A hlavne, tie S1600 brutalne valili smajlík Ci uz Ignis alebo Swift.
3. 2. 2021 13:15
0 1
Pokud se nepletu tak Swift vznikl v době kdy se Suzuki snažilo se Škodou participovat na vývoji druhé generace. Ta auto jsou si dost podobná i když ke spolupráci tehdá nedošlo.
K těm Crossoverům. Nezapomínejte, že hybridizace bude znamenat dát do auta další zařízení. Ano, je snaha všechno v autech WRC cpát na podlahu kvůli těžišti, ale u malých aut na to nemusí být už prostor. Kdo stál vedle Toyoty tak si to asi dokáže představit.
3. 2. 2021 13:16
0 0
Tak Swift neměl 5 dveří a defacto byl malý hatchback jako Clio,Punto,206 a ostatní auta ze kterých vznikly S1600,proto jsem ho nejmenoval, protože ten nepůsobil jako krabice na kolech jako Ignis a SX4
3. 2. 2021 13:17
0 0
Dodal bych, že pokud se nic nezměnilo, tak v dřívějších návrzích regulí byly i auta na základě space framu, takže nějaké cross overy a SUVčka by nemusely být problém, se to zmenší, aby to odpovídalo proporčně smajlík
3. 2. 2021 14:31
0 0
Jj, myslím, že se už dříve někde psalo, že to bude Puma. Trubkový rám a celkově zmenšeno...
4. 2. 2021 12:30
0 0
Někde jsem zahlédl Hyundai Kona WRC 2022
5. 2. 2021 14:49
0 1
Pořád je jen spekulace, ono tohle rozhodnutí není moc na M-sportu ale na Fordu. Další věc že hybridní Fiesta už take existuje a stále do počtu vozů se prodá vic Fiest v různých verzích než Pum. Puma jako SUV je sice oblíbená ale její prodeje těžko budou někdy větší než prodeje Fiest. Tak že marketingově potřeba mít Pumu jako WRC dávno skončila a sama automobilka už to ani nechce. Ono kdyby existovala Puma s AWD potom možná bylo z pohledu marketingu zajímavé ale to sama automobilka pohřbila tim ze Puma je jen v FWD.
5. 2. 2021 19:46
0 0
No a protože kuře je tvor hrabavý, tak se kvůli výše uvedenému tvrzení lehce zahrabalo do dat a podle https://carsalesbase.com/europe-ford-puma/ to zas tak nevyrovnaně mezi auty nepůsobí. Puma 118 tisíc aut a Fiesta 156 tisíc. Za sebe musím říct, že docela překvápko, čekal jsem to jasněj pro Fiestu.
5. 2. 2021 21:20
0 0
A není (naopak) logické, že chce automobilka tlačit právě to, co zrovna netrhá rekordy v prodejnosti...?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!