Problematické Portugalsko

Loňský premiant v boji s pandemií a jeden ze zachránců evropského šampionátu se dostal na začátku nového roku do problémů.

Tyto problémy stejně jako drtivá většina problémů celého současného světa souvisí s prokletým koronavirem. Nákaza se tam šíří rychleji než kde jinde a místní politici už sahají k jediným opatřením, které jsou schopni i po roce zkušeností zavést. Restrikcím. Vloni tato jihoevropská země situaci zvládala lépe a pořadatelé z tamní Mekky rallysportu, Fafe, výraznou měrou pomohli k záchraně sezóny mistrovství Evropy. Během několik týdnů dali dohromady asfaltovou Rally Fafe Montelongo a ta se na začátku října odjela jako třetí podnik upraveného kalendáře. Za svou flexibilitu si pořadatelé vysloužili pozici v evropském kalendáři i pro letošek. A to přesto, že se v něm už jedna portugalská soutěž nachází, Azores Rally. Tato soutěž odehrávající se v překrásné přírodě je jako dělaná pro zpracování poutavého videomateriálu. V organizačním týmu se ale vyskytly spory a to ve spojení s tíživou finanční situací, když rally už druhým rokem postrádala hlavního sponzora, vedlo k jejímu zrušení.

V mistrovství Evropy se azorský podnik nachází od roku 2013 a letos se pořadatelům podařilo s promotérem domluvit na návratu do kalendáře. V jeho původní verzi měla tvořit tandem s druhou portugalskou soutěží Rally Serras de Fafe a právě na těchto dvou podnicích měly letošní souboje začít. Teď si promotér za tuto riskantní volbu zřejmě drbe hlavu. On už samotný krok zařadit do kalendáře, který dnes obsahuje pouze osm podniků a jako mezinárodní by měl být co nejpestřejší, dvě soutěže ve stejné zemi, je dost nepochopitelný. V aktuální situaci se jim tento přešlap vymstil dvojnásob. Rally Serras de Fafe tak nakonec evropskou sezónu otevírat nebude, ale odehraje se na konci září až jako šestý podnik z osmi. Tím osmým nakonec nebude Rally Hungary, ale stejně jako v loňském roce Rally Islas Canarias. Tamní pořadatelé z C. D. Todo Sport chtějí svou soutěž uspořádat s účastí diváků, aby tím mohli snáze přilákat sponzory a celou akci ufinancovat. V původním květnovém termínu hrozilo, že to epidemiologická situace neumožní, a tak si zažádali o náhradní termín a jejich rally byla přesunuta na půlku listopadu.

Jako dílek do skládačky tím zapadla Azores Rally, která převzala původní kanárský termín na začátku května. Zcela se tím ale vytratila původní myšlenka obhajující zařazení dvou soutěží ve stejném státě. A sice ušetření financí startujících. Mistrovství Evropy by tak stejně jako předloni mělo odstartovat v Ponta Delgadě, ovšem o měsíc a půl později. Těžko říct, zda jim tento přesun ale bude stačit a situace se do té doby zklidní. Bohužel je i nadále hodně pravděpodobné, že šampionát starého kontinentu nezačne dříve než v červnu. V záloze na svou příležitost ale čekají pořadatelé italské Rally Sanremo, Cyprus Rally a také belgické Spa Rally. Portugalsko neudělalo vrásky na čele jen evropskému promotérovi, podobně je na tom i promotér mistrovství světa. V druhé půlce května se měl v okolí Porta odehrát čtvrtý díl šampionátu, Vodafone Rally de Portugal. Tento podnik se při současných podmínkách v zemi dostal do vážného ohrožení a hlasy přímo z Portugalska hovoří o tom, že je jeho zrušení již hotová věc. Po výměně Švédska a Británie by musel promotér učinit další ústupek ze svých původních plánů. Záložní varianty v rukávu jistě mají, tak snad se v této celkem krátké době podaří uspořádat náhradní soutěž. Termínově se přímo nabízí reinkarnace slavné Acropolis Rally…

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!