9. 2. 2021 10:11 − 33914× − 121

MČR v rally 2022: Možnost startu dalších WRC!

Prezident Autoklubu České republiky Jan Šťovíček včera pozval do klubového domu přední české rally jezdce.

Aby s nimi projednal změnu řádů Mistrovství České republiky v rally od roku 2022, a to těsně před zveřejněním detailů samotnou Komisí rally. Od příštího roku dochází k rozdělení šampionátu do dvou divizí a zároveň se uvolňují pravidla ohledně specifikace vozů WRC. Budou povoleny všechny vozy WRC s ukončenou homologací a s maximální výbavou dle varianty 300/XX WRC bez ohledu na registraci, což vychází pro WRC vozy až do roku 2016. Tím může dále vzrůst pestrost startovního pole a atraktivita pro fanoušky.

Nová pravidla prezentovali Jiří Valenta, předseda Komise rally a Tomáš Kunc, generální sekretář automobilového a motocyklového sportu. „Od počátku jsme i s ohledem na situaci s koronavirem, která nás zasáhla a do budoucna všechno ovlivní, chtěli vymyslet systém, aby žádné vozy neskončily, a naopak jsme pro fanoušky podél rychlostních zkoušek přinesli něco navíc. Chceme zachovat atraktivitu šampionátu, na druhou stranu udržet vysokou úroveň českého mistrovství v rámci dodržování pravidel Mezinárodní automobilové federace FIA,“ předeslal Jiří Valenta.

Šampionát bude obdobně jako v jiných disciplínách motorsportu rozdělen na divize. „První bude určena pro vozy s platnou homologací FIA, druhá pro vozy s ukončenou a národní homologací (třídy S, např. WRC, Porsche GT atd.). Do absolutního pořadí Mistrovství ČR budou zařazeny vozy první divize. „V každé vypsané třídě bude vyhlášen Mistr ČR za splnění stanovených podmínek dle Národních sportovních řádů. Hodnocení jednotlivých podniků bude pro všechny jezdce společné. Startovat budou vozy dohromady ve smíšeném pořadí, což zajistí diváckou atraktivnost startovního pole,“ vysvětlil Tomáš Kunc.

„Děkuji členům Komise rally za jejich práci. Zavedení divizí a možnost startu dalších WRC otvírá možnost zvýšení atraktivity šampionátu a diváckého zájmu. Rally patří mezi nejpřitažlivější disciplíny motoristického sportu a jsem přesvědčen, že nová pravidla jsou přínosem pro jezdce i fanoušky,“ uvedl Jan Šťovíček.

K návrhu se pozitivně vyjádřili také všichni přítomní pozvaní jezdci, Václav Pech, Jan Kopecký, Jan Černý, Filip Mareš s Radovanem Buchou a Vojtěch Štajf. „Návrh nových pravidel vnímám jako správný krok, vítám, že jsme se k němu mohli vyjádřit,“ uvedl Václav Pech.

Komentářů celkem: 121
9. 2. 2021 19:2761
0 0
No já myslím že to je aaaaž na rok 2022.A do té doby ví jen bůh co se stane a co bude aktuální.A všichni víme,že u nás je AČR papežštější jak papež tak počítám,že přijdou ty různé hybridy ve světě a tím pádem i u nás.A já jen doufám,že nezatrhnou plněoktanové historiky.To už bych neskousl.
9. 2. 2021 20:1462
1 1
Původně napsal brukky
Asi si každý udělal názor na lidi jako jsou Černohorský, Černý, Štajf, Kresta, Valenta, Kunc.
Tyhle "lidi" pro mě přestali existovat.
Udělal jste mi radost. Předpokládám, že mě tedy přestanete nadále zmiňovat ve vašich směšně jedovatých výlevech. Když se podívám do historie vašich komentářů, které vás jen usvědčují z neznalosti problematiky, tak mi to vůbec nemrzí, že pro takového "fanouška rally" jako jste vy přestávám existovat. smajlík
9. 2. 2021 20:1763
2 1
Původně napsal Melky
Původně napsal Novej
absolutní pořadí jen pro některá auta není absolutní pořadí a to si můžou v Opletalce říkat co chtějí...
mezi pozvanými mi chybí Honza Dohnal, že by nebyl předním jezdcem? mistr republiky a není přední jezdec?
co je todle za klauni? smajlík
Tak hlavně že tam jsou trojnásobní mistři světa Černý a Štajf!
Tak zrovna vy se pyšníte na svém Facebooku tím, že pracujete pro PAMK. Tedy pana Valentu, nemýlím-li se... ten je na rozdíl ode mě v Komisi rally. Tak místo psaní nesmyslů tady se zeptejte svého šéfa proč a jak, a třeba si v tom uděláte jasněji.smajlík
9. 2. 2021 20:3864
1 0
A vy to teda vidíte jak Vojto?Zkuste pro nás fanoušky popsat váš pohled.Nám se to ve většině případů nelíbí, ale třeba se pleteme.Možná chceme moc, ale určitě chceme aby rallye bylo atraktivní víc a víc a v tomto rozhodnutí tu atraktivitu postrádáme.Proč to teda vidíme jako fanoušci tak špatně?Děkuji za váš názor.
9. 2. 2021 21:1865
2 3
Rozhodnuti je rozumny kompromis.

Je tady kategorie R5, celosvetove velmi uspesna. Na startu soutezi narodniho mistrovstvi mame pokazde 20-25 aut stejne kategorie. To je prece skvely sport! Kdyz nekdo chce/muze vezme stejne auto a jede bojovat do ERC/WRC2/3 a jinych soutezi v zahranici. Podobne obcas nekdo prijede do Cech i mimo ERC (Huttunen vloni, Rovanpera predloni...)

Proc tedy nekteri fanousci chteji za kazdou cenu tuhle skvelou konkurenci "rozdrobit" to opravdu nechapu. "Povolte vsechny WRC do jednoho poradi". No to je sice pekne ale doba kdy startovalo 14 WRC se nevrati. Pojedou maximalne 3-4.

Chapu ze pro tovarna/tovarny nebo importeri jinych znacek nemaji moc duvod sponzorovat auto ktere vypada jako model co uz treba 10 let nevyrabi. Pokud by se slo cestou "starych WRC" tak to postupne celou rally posouva na neco jako skanzen. Na to jsou historici.

9. 2. 2021 21:2666
2 2
Původně napsal Vojtěch Štajf
Původně napsal Melky
Původně napsal Novej
absolutní pořadí jen pro některá auta není absolutní pořadí a to si můžou v Opletalce říkat co chtějí...
mezi pozvanými mi chybí Honza Dohnal, že by nebyl předním jezdcem? mistr republiky a není přední jezdec?
co je todle za klauni? smajlík
Tak hlavně že tam jsou trojnásobní mistři světa Černý a Štajf!
Tak zrovna vy se pyšníte na svém Facebooku tím, že pracujete pro PAMK. Tedy pana Valentu, nemýlím-li se... ten je na rozdíl ode mě v Komisi rally. Tak místo psaní nesmyslů tady se zeptejte svého šéfa proč a jak, a třeba si v tom uděláte jasněji.smajlík
Me by jen zajimalo, proc zrovna Vy se tak angazujete v zakazu bodovani wrc do absolutniho poradi, vzdyt je uplne jedno, jestli skoncite 8 nebo 9.
9. 2. 2021 21:4367
2 4
Původně napsal svata
Původně napsal Vojtěch Štajf
Původně napsal Melky
Původně napsal Novej
absolutní pořadí jen pro některá auta není absolutní pořadí a to si můžou v Opletalce říkat co chtějí...
mezi pozvanými mi chybí Honza Dohnal, že by nebyl předním jezdcem? mistr republiky a není přední jezdec?
co je todle za klauni? smajlík
Tak hlavně že tam jsou trojnásobní mistři světa Černý a Štajf!
Tak zrovna vy se pyšníte na svém Facebooku tím, že pracujete pro PAMK. Tedy pana Valentu, nemýlím-li se... ten je na rozdíl ode mě v Komisi rally. Tak místo psaní nesmyslů tady se zeptejte svého šéfa proč a jak, a třeba si v tom uděláte jasněji.smajlík
Me by jen zajimalo, proc zrovna Vy se tak angazujete v zakazu bodovani wrc do absolutniho poradi, vzdyt je uplne jedno, jestli skoncite 8 nebo 9.
Protože má v týmu Honzíka, který by mohl místo 4. místa skončit 5. smajlík
9. 2. 2021 22:0268
1 0
Škoda že Čtvrtníček neprodává WRCčka.
9. 2. 2021 22:0369
0 0
Původně napsal Maty86
Původně napsal svata
Původně napsal Vojtěch Štajf
Původně napsal Melky
Původně napsal Novej
absolutní pořadí jen pro některá auta není absolutní pořadí a to si můžou v Opletalce říkat co chtějí...
mezi pozvanými mi chybí Honza Dohnal, že by nebyl předním jezdcem? mistr republiky a není přední jezdec?
co je todle za klauni? smajlík
Tak hlavně že tam jsou trojnásobní mistři světa Černý a Štajf!
Tak zrovna vy se pyšníte na svém Facebooku tím, že pracujete pro PAMK. Tedy pana Valentu, nemýlím-li se... ten je na rozdíl ode mě v Komisi rally. Tak místo psaní nesmyslů tady se zeptejte svého šéfa proč a jak, a třeba si v tom uděláte jasněji.smajlík
Me by jen zajimalo, proc zrovna Vy se tak angazujete v zakazu bodovani wrc do absolutniho poradi, vzdyt je uplne jedno, jestli skoncite 8 nebo 9.
Protože má v týmu Honzíka, který by mohl místo 4. místa skončit 5. smajlík
Jednak Honzík skončil celkově v MČR 2020 třetí, za druhé ho už v týmu pro letošek nemám. Takže by mi už mohlo být jedno, jak Honzík dojede.
9. 2. 2021 22:1470
3 3
Původně napsal svata
Původně napsal Vojtěch Štajf
Původně napsal Melky
Původně napsal Novej
absolutní pořadí jen pro některá auta není absolutní pořadí a to si můžou v Opletalce říkat co chtějí...
mezi pozvanými mi chybí Honza Dohnal, že by nebyl předním jezdcem? mistr republiky a není přední jezdec?
co je todle za klauni? smajlík
Tak hlavně že tam jsou trojnásobní mistři světa Černý a Štajf!
Tak zrovna vy se pyšníte na svém Facebooku tím, že pracujete pro PAMK. Tedy pana Valentu, nemýlím-li se... ten je na rozdíl ode mě v Komisi rally. Tak místo psaní nesmyslů tady se zeptejte svého šéfa proč a jak, a třeba si v tom uděláte jasněji.smajlík
Me by jen zajimalo, proc zrovna Vy se tak angazujete v zakazu bodovani wrc do absolutniho poradi, vzdyt je uplne jedno, jestli skoncite 8 nebo 9.
Máte pravdu, že je úplně jedno, jak skončí Vojta Štajf jako jezdec, to s tím nemá co dělat. Ale jako spolumajitel týmu bych chtěl, aby česká rallye kráčela s dobou, a náš tým provozuje vozy Rally2, které jsou podle FIA určeny pro národní a regionální šampionáty jako auta top kategorie. Z hlediska partnerů našeho týmu jde tedy o to, mít nejnovější specifikaci nejnovějšího modelu vozu. To je mnohdy podmínka pro získání sponzorů. Na staré modely, byť se jedná o WRC, mnoho sponzorů neslyší. Chtějí se spojit se soudobou technikou. Zároveň třeba nová WRC FIA vůbec nechce, aby startovaly mimo mistrovství světa. Takže si prostě chci chránit svou investici, je to totiž pro mě nejen zábava, ale především byznys. A chtě nechtě náš tým živí celkem dost lidí, ať už mechaniků, tak navázaných profesí a dodavatelů. Jinak proti WRC samozřejmě nic nemám a ta auta se mi opravdu líbí. Takže s řešením, se kterým přišla komise Rally souhlasím. Směl bych otázku, proč se angažujete vy?
9. 2. 2021 22:1571
0 0
Původně napsal Matigli
Škoda že Čtvrtníček neprodává WRCčka.
Petr prodá cokoliv, hlavně když to bude ve vůni a za rozumsmajlík
9. 2. 2021 22:2372
5 1
Původně napsal Matigli
A vy to teda vidíte jak Vojto?Zkuste pro nás fanoušky popsat váš pohled.Nám se to ve většině případů nelíbí, ale třeba se pleteme.Možná chceme moc, ale určitě chceme aby rallye bylo atraktivní víc a víc a v tomto rozhodnutí tu atraktivitu postrádáme.Proč to teda vidíme jako fanoušci tak špatně?Děkuji za váš názor.
Dobrý den, děkuji za věcný dotaz, částečně jsem už odpověděl sváťovi. Já si myslím, že s tímto řešením je jednak spokojený Vašek Pech, a za druhé to na rozdíl od prvotního návrhu, který by de facto všechna WRC pro rok 2020 z MČR vyřadil, naopak může přivést další vozy. Například Tomáš Kurka se raduje, že bude moci se svým Mini startovat i ve velkém mistráku. Autoklub dále přistoupil na to, že kromě Barumky budou vozy WRC startovat v rámci pořadí spolu s ostatními, tedy vpředu. Jezdci těchto vozů budou moci získat prioritu pro další rok, budou moci využívat výhod prioritních jezdců (prostor v servisní zóně, další výhody ohledně personálu, špionů tratí atd.) takže si myslím, že AČR k tomu přistoupil opravdu zodpovědně a vstřícně, a fanoušci by měli být jen rádi. Měl jsem zato, že fanoušci nikdy neřešili, kdo má kolik bodů do jaké třídy. A samozřejmě jezdec WRC může být mistrem divize 2. Navíc v jednotlivých podnicích může absolutně zvítězit. Takže za mě rozumný kompromis, protože pokud by se to celé otevřelo bez nějakých omezení, byli bychom tu skanzenem se starými auty a navíc získání titulu by v nákladech na sezónu každého případného kandidáta stálo zcela jednoznačně mnohem víc peněz, než doposud.
9. 2. 2021 22:2473
3 4
Škoda, že pan Štajf se alibisticky začal vyjadřovat až po zasedání komise..
Stejně už je to všem jasný, takže v pohodě.
9. 2. 2021 22:3074
0 0
Původně napsal Vojtěch Štajf
Původně napsal svata
Původně napsal Vojtěch Štajf
Původně napsal Melky
Původně napsal Novej
absolutní pořadí jen pro některá auta není absolutní pořadí a to si můžou v Opletalce říkat co chtějí...
mezi pozvanými mi chybí Honza Dohnal, že by nebyl předním jezdcem? mistr republiky a není přední jezdec?
co je todle za klauni? smajlík
Tak hlavně že tam jsou trojnásobní mistři světa Černý a Štajf!
Tak zrovna vy se pyšníte na svém Facebooku tím, že pracujete pro PAMK. Tedy pana Valentu, nemýlím-li se... ten je na rozdíl ode mě v Komisi rally. Tak místo psaní nesmyslů tady se zeptejte svého šéfa proč a jak, a třeba si v tom uděláte jasněji.smajlík
Me by jen zajimalo, proc zrovna Vy se tak angazujete v zakazu bodovani wrc do absolutniho poradi, vzdyt je uplne jedno, jestli skoncite 8 nebo 9.
Máte pravdu, že je úplně jedno, jak skončí Vojta Štajf jako jezdec, to s tím nemá co dělat. Ale jako spolumajitel týmu bych chtěl, aby česká rallye kráčela s dobou, a náš tým provozuje vozy Rally2, které jsou podle FIA určeny pro národní a regionální šampionáty jako auta top kategorie. Z hlediska partnerů našeho týmu jde tedy o to, mít nejnovější specifikaci nejnovějšího modelu vozu. To je mnohdy podmínka pro získání sponzorů. Na staré modely, byť se jedná o WRC, mnoho sponzorů neslyší. Chtějí se spojit se soudobou technikou. Zároveň třeba nová WRC FIA vůbec nechce, aby startovaly mimo mistrovství světa. Takže si prostě chci chránit svou investici, je to totiž pro mě nejen zábava, ale především byznys. A chtě nechtě náš tým živí celkem dost lidí, ať už mechaniků, tak navázaných profesí a dodavatelů. Jinak proti WRC samozřejmě nic nemám a ta auta se mi opravdu líbí. Takže s řešením, se kterým přišla komise Rally souhlasím. Směl bych otázku, proč se angažujete vy?
Super vysvětlení a díky za něj. smajlík Ač bych byl samozřejmě radši, kdyby WRC normálně bodovala a Honza s Vencou si to mohli rozdávat o titul, tak Vás chápu.
9. 2. 2021 22:3675 Upraveno 22:38
4 1
Původně napsal brukky
Škoda, že pan Štajf se alibisticky začal vyjadřovat až po zasedání komise..
Stejně už je to všem jasný, takže v pohodě.
Víte co, já mám názor jednak konzistentní, a za druhé v komisi nesedím. A prosím někdy se zeptejte Vency, jak to celé bylo. Já nemám důvod se obhajovat a vyjadřovat se veřejně na téma, které jsme spolu řešili s Vencou už od chvíle, kdy se rozhodoval mezi Polem a Focusem WRC. A bylo jasné (i Vencovi), že na AČR se toto téma bude dřív nebo později řešit. Vy jste bohužel úplně mimo, ale to tak bohužel je. Jen mě mrzí, že na základě jedné anketní otázky od Mravencze se do mě spousta lidí trefuje, aniž by rozuměla této kauze a viděla do problematiky a vývoje celé kauzy. Já sám si vážím toho, že komisi AČR zajímá můj názor na tuto problematiku, mj. protože se já a můj tým účastníme MČR nepřetržitě od roku 1995. A asi i kvůli tomu se mě zeptal v anketě Mravenecz a já mu odpověděl. Souhlasit se mnou samozřejmě nemusíte, ale zřejmě jste jako já neutratil starty v MČR za těch 26 let desítky milionů, tak vás asi kvůli tomu nepozvali a na názor se vás neptali. Ale znovu opakuji, já ta pravidla netvořím, jen mám svůj názor a své zájmy, které samozřejmě nejsou vždy stejné jako zájem některých jiných jezdců nebo týmů, případně ani nejsou někdy stejné jako zájem AČR nebo zájem některých fanoušků, kteří ale do sportu nedávají peníze (a bez nich se ten sport dělat nedá)
9. 2. 2021 22:4076
1 0
Původně napsal Vojtěch Štajf
Původně napsal Matigli
A vy to teda vidíte jak Vojto?Zkuste pro nás fanoušky popsat váš pohled.Nám se to ve většině případů nelíbí, ale třeba se pleteme.Možná chceme moc, ale určitě chceme aby rallye bylo atraktivní víc a víc a v tomto rozhodnutí tu atraktivitu postrádáme.Proč to teda vidíme jako fanoušci tak špatně?Děkuji za váš názor.
Dobrý den, děkuji za věcný dotaz, částečně jsem už odpověděl sváťovi. Já si myslím, že s tímto řešením je jednak spokojený Vašek Pech, a za druhé to na rozdíl od prvotního návrhu, který by de facto všechna WRC pro rok 2020 z MČR vyřadil, naopak může přivést další vozy. Například Tomáš Kurka se raduje, že bude moci se svým Mini startovat i ve velkém mistráku. Autoklub dále přistoupil na to, že kromě Barumky budou vozy WRC startovat v rámci pořadí spolu s ostatními, tedy vpředu. Jezdci těchto vozů budou moci získat prioritu pro další rok, budou moci využívat výhod prioritních jezdců (prostor v servisní zóně, další výhody ohledně personálu, špionů tratí atd.) takže si myslím, že AČR k tomu přistoupil opravdu zodpovědně a vstřícně, a fanoušci by měli být jen rádi. Měl jsem zato, že fanoušci nikdy neřešili, kdo má kolik bodů do jaké třídy. A samozřejmě jezdec WRC může být mistrem divize 2. Navíc v jednotlivých podnicích může absolutně zvítězit. Takže za mě rozumný kompromis, protože pokud by se to celé otevřelo bez nějakých omezení, byli bychom tu skanzenem se starými auty a navíc získání titulu by v nákladech na sezónu každého případného kandidáta stálo zcela jednoznačně mnohem víc peněz, než doposud.
Děkuji Vojto za váš pohled.Myslím, že je potřeba i názor z druhé strany barikády aby to bylo korektní.Ještě jednou děkuji za vysvětlení a přeji hodně úspěchů.
9. 2. 2021 23:1377
1 0
Už vidím ty titulky od neznalých rally ,""A mistrem se stává posádka Kopecký - Pech"". Sorry, tohle je padlé na hlavu smajlík Mistr musí být v každém sportu jen jeden a to ten nejlepší.
9. 2. 2021 23:2278
2 3
A když jsme u té nestrannosti lidi v komisi, možná by měli lidi ( rozuměj jezdci, teamy, sponzori) vědět, jak úplně nestranný pan Černohorský a Černý prosazovali jednotný benzín pro všechny závodní auta. Už se to skoro odsouhlasilo, a kdo by z toho asi profitoval? Když byl slíbenej ten strašnej ranec peněz z každého prodaného litru...
Měli by to všichni vědět..
Stejně tak nestranný pan kdysi člověk Kresta, kdysi tovární jezdec, a nyní vlastník 3 ks závodních Fabii..
New, to není žádný střed zájmu být v komisi..
Ani u pana Štajfa se to nedá pochopit, když pronajímá R5 domácího výrobce..
Sáhněte si do svědomí, pánové.
9. 2. 2021 23:3179
5 0
Vojto několik věcí.
Za prvé si myslím, že jsi mohl po nepříjemných reakcích na základě jedné ankety, požádat o prostor kde bys vysvětlil šířeji svůj názor, tak jako pan Tenkl. Nemusel jsi čekat a přít se tady pod článkem. Koneckonců jsi novinář tak víš jak to chodí.
Za druhé jsem rád, že ses tu vyjádřil i když můj názor na věc je jiný, ale já jsem jen pouhý divák a fanda.
Za třetí. V části o sponzoringu a snaze jít s dobou si podle mě protiřečíš. Resp. podle tvé úvahy tě vůbec nemusí trápit kolik starších vozů WRC pojede. Ty přece disponuješ poslední technikou, kterou vyžaduje sponzor.
Za čtvrté. Podle mě je zbytečné reagovat na osobní invektivy, tím jen přiléváš olej do ohně.
Ve svém postu používám tykání, protože jsem na to zvyklý z jiných podobných fór a tak se i představím.
Petr Pelikán
9. 2. 2021 23:4180
1 1
Mě fascinuje, jak "svatou pravdu" má jenom jedna strana a na základě pouhých třech výsledků se v MČR dělají závěry pro budoucnost. Byla okleštěná sezóna, 2 x byl výsledek 5 a 6 sec. pro "staré" WRC, jednou 67 sec. pro R5, víc porovnání nebylo, ale tady je většině diskutujících vše jasné. Co až bude v letošní sezóně R5 rychlejší? Já jsem rád, že můžu vidět super souboje na trati a je mi jedno kdo s čím jede a že příští rok pojede jeden z TOP dvojice údržbu, proč by to dělal? Když jezdil Hubáček a proti němu továrna, řešil někdo kdo s čím jede, vůbec, každého zajímaly souboje na trati, když jezdil okruhy Vojtěch a proti němu továrna, řešil někdo kdo to má jednoduší? Skalní fanoušci jsou rádi, že můžou vidět Kopeckého na našich tratích, ve světě se mu po průjezdech aplaudovalo a tady tlučhubové, co možná viděli jednu rally a až tam si zjišťovali pravidla, melou a melou bláboly, protože si navíc nic nepřečtou až do konce. A vždy platilo, platí a platit bude, že kdo to financuje, tak si rozhoduje co, kdo a s čím pojede. A je moc super, že se vyjádřil V. Štajf, díky
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!