Vlastimil Resl - eWRC.cz
10. 2. 2021 10:19 − 3064× − 0

Daniel Petr: „Přišel i John Haugland!“

Daniel Petr propadl motoristickému sportu od malinka.

Stal se i jeho prací. „Dělám designéra pro tovární tým Škoda Motorsport. Pochopitelně má lákalo vyzkoušet rally i z pozice jezdce,“ začíná naše povídání. Vše realizoval roku 1998. „Nekecej, že v té databázi ewrc-results je i náš první start s Romanem Fluxou, který je mimochodem dlouholetým hlavním grafikem skvělého časopisu Rally, na Valašce,“ žasne během společného posezení při pohledu do databáze ewrc-results. „Je neskutečné, jaký archiv Shacki se svými spolupracovníky vybudovali. Málem padám ze židle (smích). Ford Ka nám tehdy pronajal Marek Šimík. Tehdy se jel Cup těchto vozů,“ vzpomíná. A já se ptám, jak se jim dařilo.

„Bylo to docela divoké. Byla to naše premiéra. Neměli jsme žádnou výbavu. Například helmu a spodní prádlo jsem si půjčil od Jardy Starého. Mimochodem, můj táta Václav Petr, dílenský učitel z prestižní mladoboleslavské Střední průmyslové školy, jezdil rally jako navigátor Jardova otce Josefa. A já je po některých závodech doprovázel s mechaniky.“

Pojďme zpět k premiérovému startu.

„Marek Šimík nám poskytl modré týmové overaly a boty. Problémem bylo, že jedna sada byla po zpěváku Danielu Hůlkovi. Ten měří přes dva metry a má strašně velkou nohu. Prostě loď (smích). Nešlo mi s botou po něm ani šlapat na pedály. Tak došlo k výměně s Romanem. Jenže jeho boty byly pro změny menší a taktak jsem do nich narval nohy. Akce skončila kousek před koncem úvodní erzety. Zalekl jsem se odstaveného vozidla a poroučel se do zábradlí. Zklamání mírnili diváci, zásobující nás slivovicí. Vzhledem k výši škod nicméně další závodnické plány vzaly na dlouhou dobu za své.“

Návrat přišel již s tvým vlastním autem.

„V roce 2012 se mi podařilo, po přečtení inzerátu, koupit Škodu 100, již v závodní verzi, od Zdeňka Švajdy z Jeníšovic u Malé Skály, známého místa Bohemie. Ten s ní jezdil historiky i legendy. Byla to láska na první pohled (smích). S přestavbou tehdy hodně pomohl můj druhý spolujezdec Tomáš Soukup. Původní stavba pochází od Romana Mihulky z let 2000 – 2001. Později jsme zažili i zajímavé historky. Předloni nás při Bohemce v servisu navštívili dva „maníci“. Nadšeně nám oznámili, že poznali svůj vůz. A to přestože je kompletně přelakovaný a přestavěný. Svoje autíčko poznali podle plynového pedálu a původního chladiče. Člověka vždy potěší možnost popovídat s podobně zapálenými lidmi. Obrovskou radost mi udělal také legendární John Haugland. Přišel si prohlédnout naše auto.“

Můžeš být konkrétní?

„Auto jsme koupili v bílé verzi. S přestavbou velice pomáhali kluci z Chibuk Racing. Obrovští srdcaři. Tímto bych chtěl vzpomenout na jednoho z nich, který loni podlehl vážné nemoci. Jirka Johny Jón. Nikdy na něj nezapomeneme…“

Vraťme se ke Škodě 100.

„Brzy jsme vytvořili původní červeno-bílou tovární variantu. V těchto barvách kdysi jezdili ti nejlepší – Karel Šimek a Milan Žid. To je pro mě největší legenda historie škodováckého továrního týmu. Motor také dostal dva karburátory Weber. Ty nám pomohl naladit další hvězdný pilot Sváťa Kvaizar. No, a během Bohemie 2015 si naší „stovečku“ přišel v servisní zóně se zájmem prohlédnout sám John Haugland. Dokonce si sáhl pod hranu blatníku. Po vytažení čisté ruky z vypiglovaného auta se divil, že auto je moc čisté. A zeptal se: „Vy tady nejezdíte šotolinu?“ (smích). To nám bylo obrovským potěšením a ctí.“

Máš naopak i nějaký zážitek, na který bys raději zapomněl?

„Určitě Bohemii 2016. To byl zrovna rok, kdy jel Honza Kopecký s černou Fabií ve stylu Upíra z Feratu. My byli nachystaní jako každý rok. Na technické nás však překvapil technický komisař, že startovat nebudeme. Důvodem bylo chybějící razítko ve sportovním průkazu od ministerstva dopravy. Každoročně před sezónou absolvujeme se svými auty testování. To je samo o sobě stresující, čekat několik hodin, jestli projdeme. I díky tomu jsme si doklady nezkontrolovali a razítko neměli. Naštěstí souběžně s Bohemií se jela autokrosová Evropa v Nové Pace a tak jsme s mechaniky vyrazili odreagovat se tam.“

Závěrem zmiňme tvého současného spolujezdce Jakuba Pšeničku. Kde jste se poznali?

„V týmu Škoda Motorsport. Pracoval zde v oddělení nákupu. Jako bývalý cyklokrosař měl ke sportu blízko.“

Jaké plány máš do letošní sezóny, pokud se uskuteční?

„To záleží, co nám dovolí tato špatná doba. Určitě, jako každý rok, bychom chtěli jet domácí Bohemii a také si splnit dlouholetý sen jet v rámci legend Barumku.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!