14. 2. 2021 00:43 − 3596× − 0

Ott Tänak vyhrál domácí přípravku

Druhý podnik mistrovství světa se kvapem blíží a tovární tým Hyundai vyrazil na soutěž do Estonska

Po několika dnech testů se v německém týmu rozhodli vyrazit do rodné země jejich pilota Otta Tänaka a dvojici i20 Coupé WRC prověřit přímo v ostrém nasazení. Žádného sobě rovného soupeře sice na startu nenašli, ale týmoví kolegové Ott Tänak a Thierry Neuville si to mohli rozdat alespoň mezi sebou. Belgičan bohužel musel celou rally čistit trať a to vzájemné porovnání dost poznamenalo. Tänak by na domácí půdě byl favoritem i za stejných podmínek na trati, ale takto zvítězil ve všech osmi rychlostních zkouškách a na Neuvilla si během jednodenní soutěže vyjel náskok převyšující půl minuty. Uvidíme, zda stejná situace nastane i za dva týdny za polárním kruhem. Ještě jeden speciál WRC se na startu úvodní soutěže estonského mistrovství objevil. Pilotoval jej jako obvykle několikanásobný tamní mistr Georg Gross. Technické převahy Fordu Fiesta WRC využil k tomu, aby odrazil útoky nejrychlejších jezdců ve speciálech Rally2, ale na tovární Hyundaie neměl ani omylem. Na Tänaka ztratil na 84 ostrých kilometrech dvě a čtvrt minuty.

Největší sport se tak očekával od jezdců ve vozech Rally2. Těch odstartovalo celkem třináct a největší pozornost byla upřena na pětici domácích borců. Dnes už zkušený mistr Estonska z roku 2016 Egon Kaur přezbrojil z Fordu Fiesta Proto na Volkswagen Polo GTI R5 a letos se s ním už svezl na Arctic Lapland Rally. Priit Koik má stejně jako on bohaté zkušenosti s vozy Proto, ale poslední dva roky strávil za volantem Fiesty R5. Pro letošek dostal k dispozici novou hračku v podobě novější Fiesty Rally2. Vloni se přímo s tímto exemplářem stáje RedGrey jednou svezl i Roland Poom, který teď ovšem spojil síly se stájí Saintéloc a v Otepää už jel s jejich Citroënem C3 Rally2. Poom patří vzhledem ke svému věku do skupiny estonských juniorů, kteří sbírají čerstvé zkušenosti se čtyřkolkami. Georg Linnamäe je dalším takovým, který vloni přezbrojil na vůz Rally2 a s Volkswagenem Polo GTI R5 pokračuje i letos. Třetího mladíka do mariáše dělá Gregor Jeets, který zdědil Škodu Fabia Rally2 evo po svém otci Raulovi. Start do nové sezóny domácího mistrovství se mu však vůbec nevydařil, když už v první zkoušce Otepää talveralli naboural do stromu. Havárií pro něho skončilo už nedávné vystoupení v Laponsku.

Nejrychlejší čas mezi konkurencí Rally2 v prvním testu zaznamenal Kaur. Největší favorit na vítězství Nikolay Gryazin, který dorazil do Estonska v rámci přípravy na nadcházející druhý podnik WRC2, na Kaura překvapivě nestačil ani v druhém testu. Své tempo vystupňoval až v tom následujícím, kdy se kromě vítězství vyhoupnul i do průběžného vedení. Tempo však nastolil trošku za hranou fyzikálních možností, ostatně on to ani jinak neumí. A tak se asi málokdo divil obrovské havárii, při které po skoku na RZ 4 svůj Volkswagen zdemoloval. Kaur se vrátil do čela s náskokem 16,7 sekundy na Linnamäeho. Poom v první zkoušce na chvíli uvíznul v závěji a po půlce rally se držel na čtvrtém místě se ztrátou 4,8 sekundy na Koika. Jezdec Fordu však svému mladšímu krajanovi podlehnul už v následující páté zkoušce a zaostal za ním i v té následující. Když pak Koik v závěrečném testu ztratil kvůli technickým problémům minutu a čtvrt, propadnul se v absolutním pořadí za nejrychlejšího jezdce v produkčním voze Mitsubishi Timmu Körgeho. Poom zůstal na bedně, ale vzhledem k minutovému odstupu za druhým Linnamäem má do dalších soutěží hodně co zlepšovat. S Citroënem však startoval poprvé. Značka Volkswagen si z první estonské rally této sezóny odváží double. Kaur navázal na rychlost, jakou předvedl už na Arctic Lapland Rally, a doma svou kategorii ovládnul.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!