16. 2. 2021 11:14 − 1190× − 0

Na Kypru pokračuje vítězná vlna VW

Loňský kyperský šampionát v rally byl jedním z mála, který pandemie koronaviru nepřipravila o žádný podnik.

Jeho ozdobou se stal duel dvou posádek ve Volkswagenech Polo GTI R5. Lépe z něho nakonec vyšel Simos Galatariotis, který do závěrečné Venus Rally vstupoval s takovým náskokem, že už svého soupeře ani nemusel na trati porazit. Alexandros Tsouloftas za volantem druhého VW závěrečnou soutěž vyhrál, ale ani to mu nakonec nevyneslo post vicemistra. O půl bodu mu jej vyfouknul mistr z roku 2019 Petros Panteli, který do cíle závěrečné rally dovezl svůj Citroën DS3 R5 na třetí příčce. Nikdo z této trojice nechyběl ani na startu nové sezóny. Stejně jako v předešlých letech se první klání kyperského mistrovství odehrálo už teď v půlce února. Nebyla jím ale tradičně otevírající East Safari Rally, nýbrž Tour of Cyprus, která posádky zavedla na úseky známé i ze světové Cyprus Rally. Kromě již zmíněné trojice jezdců se s vozem Rally2 ukázal ještě Antonis Chilimindris. Škodu Fabia R5 pilotoval už na loňské Cyprus Rally, ale cíl tehdy nespatřil.

V hodnocení produkčních vozů začal nejrychleji Stavros Antoniou s Mitsubishi Lancer EVO IX. George Pafitis za volantem stejné techniky se jej dokázal v úvodu rally držet a po první sekci ztrácel jen 4,4 sekundy. Ve třetím testu ale bohužel odstoupil a Antoniou si pak už jel svou vlastní soutěž. Na druhého Sofianose Roussose s Lancerem novější evoluce dokázal během 114 ostrých kilometrů najet tři minuty. V neděli ale nejrychlejší produkční vůz pilotoval Christos Christodoulou a tak byla velká škoda, že tuto etapu absolvoval se svým Subaru už jen v rámci restartu. Očekávané pokračování loňského atraktivního duelu dvou Volkswagenů bohužel skončilo už na první zkoušce, kde Tsouloftas svůj vůz převrhnul na střechu. Panteli tempu vedoucího Galatriotise nestíhal a svou marnou snahu korunoval uvíznutím v RZ 4. Chilimindris se od začátku držel na třetí příčce, ale ve stejném testu, kde odstoupil Panteli, ztratil defektem čtyři a půl minuty. V neděli se pilot škodovky pokusil dostat před obě produkční auta před sebou, ale uspěl jen z poloviny a vklínil se na třetí příčku. Galatariotis neměl v zádech už žádného ze soupeřů pilotujících stejnou techniku a po vítězství ve všech odjetých zkouškách dorazil do cíle s náskokem devíti a půl minuty.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!