Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
16. 2. 2021 12:31 − 13597× − 29

Je čas udělat Hyundai pápá?

Mistr světa mezi značkami Hyundai motorsport zatím stále nedostal od centrály z Korei zelenou pro vůz verze 2022.

Ačkoliv se v kalendáři píše již polovina února 2021 a do nasazení nové generace speciálů WRC (nebo abychom drželi aktuální názvosloví – Rally1) zbývá 10 měsíců, avšak u většiny týmů je zatím ticho po pěšině, byť Toyota a M-Sport plánují zahájit testy v horizontu nejbližších týdnů. V případě dvojnásobných mistrů mezi konstruktéry, tedy Hyundai motorsport, je situace ještě horší, jelikož tým stále nedostal od centrály zelenou pro vývoj nového vozu. Tým tak z novinek testuje pouze novou i20 Rally2, kterou chce letos v průběhu roku nasadit, avšak speciál nejvyšší kategorie, to je zatím jiná.

Jak k aktuální situaci ohledně vozu Rally1 říká serveru Autosport.com šéf týmu: "Nemáme žádné potvrzení či dohodu o tom, že v MS budeme pokračovat i od roku 2022. Abychom tohle mohli potvrdit, tak potřebujeme zelenou z vedení z Korei a to jsme zatím nedostali. Poslali jsme jim všechny informace, které šlo a teď musíme počkat, co odpoví vedení. Ale netušíme, kdy se tak stane. Proto v této chvíli ještě nezačal vývoj auta a ten začne teprve tehdy, až nám Korea potvrdí setrvání v šampionátu," říká Andrea Adamo k aktuální situaci Hyundai motorsportu.

Hrozí tedy, že by se v nové éře mohlo v MS začít jen se dvěma týmy? Pokud by Hyundai skončil, je tato situace více než reálná, jak se totiž dříve nechal slyšet Yves Matton, nový výrobce by se mohl do šampionátu snad zapojit později a v roce 2022 pojedou zřejmě jen stávající týmy. Jestli Hyundai nebude, utká se v šampionátu M-Sport a Toyota, přičemž při pohledu na velikosti a finanční zázemí obou týmů půjde o doslovný souboj Davida s Goliášem. Pro M-Sport by navíc šlo o opakování roků 2009 a 2010, kdy byl v MS sám s Citroenem. Toyota si zase boje proti soukromníkům vyzkoušela v nedávné minulosti na okruzích ve vytrvalostních závodech.

Jak k možnému nepokračování Hyundai říká Rich Millener z M-Sportu, odchod korejské značky by byl obrovským zklamáním. "Hyundai přinesl do WRC i Rally2 hodně nového. Představa současného MS bez jejich přítomnosti je obtížná. Nové regule posouvají MS novým směrem a i když v Korei stále probíhají jednání, upřímně doufám, že budou pokračovat a i Hyundai půjde novým směrem, který týmy s FIA více jak poslední dva roky připravovali. Osobně jako fanoušek rally i jako šéf týmu v MS bych byl obrovský zklamaný, kdybychom přišli o jeden z týmů hned na začátku nové a zajímavé kapitoly MS," uzavírá šéf M-Sport Ford WRT.

Komentářů celkem: 29
17. 2. 2021 13:49
0 0
Okruhové šampionáty to mají všeobecně jednodušší. Závod trvá hodinu, mimo LeMans apod., a k přenosu divákům stačí jedna kamera. S tou kamerou samozřejmě přehráním. Ale snad chápete co tím chci říct. V okruhových motoristických disciplínách není tolik změn technických ani sportovních jako v rally, FIA ve spolupráci s různými promotéry měnila postupně předpisy i sportovní a snaží se tuto disciplínu nacpat do krabičky F1. Jenže ono se to tam nevejde a neví co s tím. Mimochodem překáží jí soukromníci, kteří nedej bože pokud porazí továrnu tak továrna je naštvaná. Jak podobné s ČR.
Když jste tu zmínili Moto GP, tak fanoušek této disciplíny má v garáži hodně podobný stroj jako Rossi i když i tam už aerodynamika začíná hrát velké slovo. A proto je to atraktivní.
Auta WRC jsou jako "F1" ale nejsou F1.
Je to jako snažit se pivaře nutit pít pivo že sklenic na víno.
17. 2. 2021 14:28
Upraveno 14:30
0 1
Souhlasím s Pelikanem a ještě bych to doplnil. Okruhové závody mají tu výhodu, že jsou kontaktní. Na trati bojují jezdci hlavně proti sobě, což divák vidí, zatímco na erzetě je rozhodující čas. Divák, pokud nemá speciální aplikace, neví, který jezdec je na tom kterém úseku nejrychlejší, navíc chybí jisté vzrušení po startu, kdy se na startovní rovince vyřítí dvacet i více strojů a snaží se poskládat do první zatáčky. Občas ulítne nějaký ten polykarbonát, občas ulítne kolo, nebo celý vůz. Loni dokonce v jednom závodu pár zatáček po startu Grosjean auto rozpůlil a to začalo hořet. A tohle všechno na soutěži neuvidíte. Navíc soutěž se jede třeba 2 - 3 dny, zatímco formulový fanda se v neděli naobědvá, pak si dá šlofíka, na třetí hodinu si uvaří kafe a jde se věnovat sportu. Za dvě hodiny je odjeto, páníček se zvedne a jde debatit o průběhu závodu mezi kamarády do hospody. I to jsou důvody, proč to má promotér F1 mnohem jednodušší než promotér soutěží.
19. 2. 2021 12:14
0 2
Fox: kvalita produkce hyundai? ale no táááák smajlík
19. 2. 2021 15:45
1 0
Novej: Máš kromě toho "no tááák" i něco konkrétního ? Nějaký poznatek, jak je tahle značka nekvalitní a v čem ?
Protože jinak tvůj příspěvek má menší než nulovou hodnotu...
19. 2. 2021 22:42
0 2
Foxi, zkus nejdřív doložit svoje tvrzení smajlík
20. 2. 2021 07:40
1 0
Novej, žebříčky spolehlivosti.
Teď dokládej ty...
20. 2. 2021 21:45
1 1
Novej, já bych se Tě s dovolením zastal. Hyundai jsem jezdil, dokonce vystřídal několik generací i30 za sebou, a komentoval bych to naprosto stejně. Žebříčky spolehlivosti můžou být jedna věc, ale osobní zkušenost je nade vše smajlík
21. 2. 2021 10:20
0 1
Foxi, zkus aspoň odkaz na ten žebříček smajlík
wewerko, zastat se mě můžeš i bez dovolení smajlík a co víc, nevyžaduji dovolení ani kdyby mě kdokoli chtěl poslat k čertu (a že jich tu je), svoboda vyjádření názoru je mi nade vše smajlík
21. 2. 2021 15:06
0 0
Ale no tááááák....
Co si zkusit jednou obhájit vlastní tvrzení ? Třeba něčím konkrétním ?
Ono zadat požadovaný výraz do vyhledávače nedá zas tolik práce.
Tohle je specifikum internetových diskusí - kdejaké přiblblo může plácnout jakoukoliv kravinu, co říkala směroplatná Máňa, a ostatní mají dokazovat, že nemá pravdu ?
Netuším, proč bych to měl dělat, po těch několika desítkách let v autoopravárenství to vážně nemám zapotřebí...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!