Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
16. 2. 2021 12:31 − 12726× − 29

Je čas udělat Hyundai pápá?

Mistr světa mezi značkami Hyundai motorsport zatím stále nedostal od centrály z Korei zelenou pro vůz verze 2022.

Ačkoliv se v kalendáři píše již polovina února 2021 a do nasazení nové generace speciálů WRC (nebo abychom drželi aktuální názvosloví – Rally1) zbývá 10 měsíců, avšak u většiny týmů je zatím ticho po pěšině, byť Toyota a M-Sport plánují zahájit testy v horizontu nejbližších týdnů. V případě dvojnásobných mistrů mezi konstruktéry, tedy Hyundai motorsport, je situace ještě horší, jelikož tým stále nedostal od centrály zelenou pro vývoj nového vozu. Tým tak z novinek testuje pouze novou i20 Rally2, kterou chce letos v průběhu roku nasadit, avšak speciál nejvyšší kategorie, to je zatím jiná.

Jak k aktuální situaci ohledně vozu Rally1 říká serveru Autosport.com šéf týmu: "Nemáme žádné potvrzení či dohodu o tom, že v MS budeme pokračovat i od roku 2022. Abychom tohle mohli potvrdit, tak potřebujeme zelenou z vedení z Korei a to jsme zatím nedostali. Poslali jsme jim všechny informace, které šlo a teď musíme počkat, co odpoví vedení. Ale netušíme, kdy se tak stane. Proto v této chvíli ještě nezačal vývoj auta a ten začne teprve tehdy, až nám Korea potvrdí setrvání v šampionátu," říká Andrea Adamo k aktuální situaci Hyundai motorsportu.

Hrozí tedy, že by se v nové éře mohlo v MS začít jen se dvěma týmy? Pokud by Hyundai skončil, je tato situace více než reálná, jak se totiž dříve nechal slyšet Yves Matton, nový výrobce by se mohl do šampionátu snad zapojit později a v roce 2022 pojedou zřejmě jen stávající týmy. Jestli Hyundai nebude, utká se v šampionátu M-Sport a Toyota, přičemž při pohledu na velikosti a finanční zázemí obou týmů půjde o doslovný souboj Davida s Goliášem. Pro M-Sport by navíc šlo o opakování roků 2009 a 2010, kdy byl v MS sám s Citroenem. Toyota si zase boje proti soukromníkům vyzkoušela v nedávné minulosti na okruzích ve vytrvalostních závodech.

Jak k možnému nepokračování Hyundai říká Rich Millener z M-Sportu, odchod korejské značky by byl obrovským zklamáním. "Hyundai přinesl do WRC i Rally2 hodně nového. Představa současného MS bez jejich přítomnosti je obtížná. Nové regule posouvají MS novým směrem a i když v Korei stále probíhají jednání, upřímně doufám, že budou pokračovat a i Hyundai půjde novým směrem, který týmy s FIA více jak poslední dva roky připravovali. Osobně jako fanoušek rally i jako šéf týmu v MS bych byl obrovský zklamaný, kdybychom přišli o jeden z týmů hned na začátku nové a zajímavé kapitoly MS," uzavírá šéf M-Sport Ford WRT.

Komentářů celkem: 29
16. 2. 2021 13:00
0 1
No na jednu stranu by se nešlo korejskému vedení divit, kdyby tu zelenou nedalo. Za tu řadu let podpory se ty očekávané výsledky jaksi úplně nedostavily. Tituly ve značkách jsou sice fajn, ale marketingově zdaleka ne tak silné jako tituly jezdců. Doufejme, ale že neodejdou, pro úroveň MS by to bylo dost devastující.
16. 2. 2021 13:53
3 0
Já to zas vidím trochu z jiného úhlu. Za situace, do které se rallyový sport díky nesmyslné odtrženosti soutěžních speciálů od sériové produkce, která je navíc tlačena do úplně jiných priorit, než je sport, se to celkem dalo očekávat.
Když se podíváte do minulosti, kdy se vycházelo ze sériových vozů a sériových dílů, byly startovní listiny plné různých značek a typů. Dnes, kdy se kolem diváků mihnou jako po kolejích plastové makety, vzhledem a názvem mající vzbudit zdání nějaké souvislosti s vozy, nabízenými v autosalonech se takové šaškárny zůčastňují 2 (slovy DVĚ) značky a jeden soukromý úpravce. Já se korejcům ani trochu nedivím...
16. 2. 2021 14:06
0 0
Foxův komentář mě vede trošku k, možná zkratkovitému, zamyšlení, že snad poprvé hrozí, že nová pravidla nezajistí nárůst značek. Když si to tak nějak přebírám, při nástupu Áček byla celkem hromada značek a pak nastal pokles (ono důvody při těsné vazbě na sériové auta jsou celkem známé), když se zavedla první generace WRC, tak opět zájem automobilek a zlatá éra WRC. Postupný pokles zájmu (neviděl bych důvody jenom v zákazu WRC v regionálních šampionátech, kdo má marketingově furt obhajovat, že byl 6. mezi značkami apod.) a od zavedení 1,6 WRC to už taková sláva není, tehdy se přidalo jen MINI a to ještě hodně pofidérně. Okřídlené WRC zájem přinesly, teď se však obávám, že to 2022 bude smutné. Na rovinu musím přiznat, že jsem chtěl věřit, když si všichni politici i výrobci tak hrají na green a eco, že by marketingové rozpočty mohly něco na rally pustit, když to bude nově hybridní, ale asi zlatý voči smajlík
16. 2. 2021 14:46
2 1
Nehledě na to, že dopravní prostředek AUTOMOBIL hraje v životě člověka v roce 2021 úplně jinou roli, než ve zmiňovaných 90. letech minulého století. Současná WRC jsou pekelně rychlá, ale také pekelně drahá, přesuny ansámblu po celém světě stojí čím dál tím víc peněz, když si největší týmy převáží v podstatě celé baráky včetně fíkusů a obrázků na zeď. Je to holt čím dál dražší propagace automobilek a je otázkou, jak moc se jí takto vynaložené náklady pak vrací v prodejnosti jejich produktů.
16. 2. 2021 15:44
0 0
Pár věcí je pochopitelných. Nikdo nebude zjednodušovat podvozek, aby auta zase jezdila jako v 70. letech. Takže ta auta jedoucí jak po kolejích nezměníme. Pokud se teď povolí takové ty NASCAR modýlky aut, co sérii jen připomínají, tak se ušetří relativně slušný ranec peněz. Proti tomu taky nelze jít. Ale když už je to jednou "královna motorsportu", promotér by se tak měl chovat. Tuhle jsem viděl tabulky tržeb v F1. V F1 je finančně uplně jedno, jestli jezdí motory V12 nebo V6 s turbem. Rozuměj, nám jako fanouškům to jedno není, my trpíme, když slyšíme ty chcípliny v F1 a koukáme na ty Tilkeho zrůdně neosobní okruhy, ale tržby se nemění. Protože F1 něco znamená. A teďka tuším netflix natočil jakousi sérii o F1, jakýsi hraný dokument. A to je cesta pro promotéra WRC. Lejt do propagace nechutné sumy peněz a stvořit něco "nad F1", něco lepšího. A pak se jim ty prachy vrátí. Něco, kde se budou střídat divácké RZ a třeba 100 km dlouhé RZty. A tu celou 100 km RZtu mít pokrytou kamerama. Nechutně komplikované a drahé, viďte? Ale my se nebavíme o slalomu v Horní Dolní, ale o WRC. Musí to tak být, musí to být něco , co vydojí mediální potenciál WRC až do poslední kapky. Něco, co WTCC, F1, WRX nemůžou nabídnout.
16. 2. 2021 16:11
0 0
Otázkou je jestli je vůbec možný stejný přístup promotera k WRC jako k F1. Osobně si myslím, že ne. Musí na to jít kluci jinak. Doba rychlého internetu jim jen nahrává. Nechci bejt za chytrýho, ale přenos z RZ pomocí telefonu už dělá plno lidí.
Mě přijde, že předpisama se zatím divákům vzdalují.
16. 2. 2021 18:12
0 0
Podle mě je příčina nezájmu automobilek ve velikosti aut. Auta nižší třídy se automobilkám dneska nevyplatí vyrábět, tak proč by je měly propagovat. Požadavky na flotilové emise prolezou pouze plug-in hybridy a ty se v nižší třídě nevyplatí dělat. Pro názornost jsem udělal kalkulaci Hyundaie i20 T-GDI. Hmotnost od 1065kg, CO2 od 109g. Limit pak vychází 85g, takže za každé prodané auto zaplatí EU 2280€. Samozřejmě nezaplatí je, pokud si flotilový limit zlepší nějakými elektromobily nebo hybridy. Ale nesmí i20 prodat moc kusů.
16. 2. 2021 18:42
0 0
Hybrid, covid , všetko je proti rellysmajlík
16. 2. 2021 19:12
10 3
Přileji také trošku do diskuze. smajlík Doba se změnila naprosto ve všech ohledech! A to neplatí jen u Rallye. Dneska jde každý do rallye, aby si vydělal peníze. Stal se z toho obchod, jako ze všeho! Tudíž se vše dělá právě kvůli penězům, automobilka (to má logiku), pořadatel a až nakonec závodník. Jenže, jak automobilka, tak také pořadatel jaksi zapomínají, že když nebude hlavní činitel, tedy divák, který nejen ta auta poté kupuje, ale hlavně je chce vidět jezdit, a pokud nebudou oni hrdinové, tedy závodníci, tak se pomalinku polehounku začne vytrácet ono kouzlo. A peníze? Začnou uvadat jako v F1! (Nic se tam neděje, žádný adrenalin, jen navonění panáci). Kdo se byl třeba podívat na NASCAR, pochopí, proč je to tak hojně navštěvovaný sport a není to kvůli tomu, zda jsou ta auta pouze podobná svou skořápkou sériovým autům. Tam je totiž adrenalin v takové míře, jsou tam hrdinové, kteří letí 350, předjíždí se tam, jsou tam souboje, havárie a to diváci chtějí. Mega chtějí! A kde jsou diváci, jsou závodníci, auta, sponzoři atd. Můžete do servisu až k tomu hrdinovi co řídí tu raketu! Dříve se i na rallye mohlo do servisu, sáhnout si na auta, na závodníka, nechat si ho podepsat. Dnes mají na MS domy, kam nemáte přístup, vidíte je z 50 metrů a dostat se k závodníkovi je úkol hodný Davida Coperfielda! smajlík Dříve to byli závodníci, kteří šli během soutěže 3x přes boudu a jeli dál (Colin)! Udělali cokoli aby soutěž dokončili! Dnes, auto lehce odřou, prohnou jednu trubku a už se z bezpečnostních důvodů nemůže pokračovat. Zde se také zapomíná, že je to má věc a já sám si nesu odpovědnost, zda sednu do něčeho, co jede hodně rychle a pojedu rychle, beru ono riziko na sebe, že se mi může něco stát! To samé o divácích. Jestli si stoupnu někam na místo jako blb, je to moje věc a pokud se mi něco stane, nemůžu přeci obviňovat někoho jiného. Proč vlastně diváci chodí na tu rallye? Protože chtějí vidět jet toho favorita kolem svých nohou, cítili tu rychlost, ne že ji jen vidí, ale oni ji hlavně cítí! Mají ten mrazivý pocit v podbřišku a husinu po těle, když proletěl třeba Emil, Láďa nebo jiný jejich hrdina! A dnes jen koukat ze 100 metrů na škálu různobarevných dvaceti aut, ale vlastně jen dvou a to Fabia R5 15 kusů a 4 Fiesty R5 + jeden Hyunday R5. Dnes jen samé R, R a zase jen R. Kam se vytratila ta pestrost? Vytratila se tam, kam se vytratilo nadšení, radost, adrenalin, kamarádství a jde se jen za výnosem, za "Co z toho budu mít?" Vemu si do psaných slov, co již řekl Štěpán Vojtěch, jsem tak rád, že jsem zažil tu dobu, kdy tady jezdilo tolik aut, kdy jsme stáli u RZ a rozebírali, kdo ten horizont podrží a kdo ne. Za to jsem opravdu moc rád. Ať to rallye přežije a ať zmizí takoví, jako je třeba Šťovíček a jiní, co nerozumí tomu, o co se tady jedná. smajlík
16. 2. 2021 20:03
2 3
Nezbývá mi nic jinšího než souhlasit Marcel Sitník není co dodat......
16. 2. 2021 20:34
1 0
Bohužiaľ, zdieľam názor ako M. Sitnik. Situácia v rally je ako to popisuje. Staré známe, že dobre už bolo. Smutné.smajlík
16. 2. 2021 21:07
0 0
Hlavní problém je,že rally ... ztratila svou duši.:-(
A budoucnost... žádnou nevidím.:-(
16. 2. 2021 21:14
1 2
chlapi, vy mluvíte jak vlastníci videopůjčovny. smajlík No tak už si nikdo nepůjčuje VHSky, no. Ale lidi se pořád dívaj na filmy. smajlík
16. 2. 2021 21:34
1 0
liposh: Ten dokument s F1 se jmenuje Drive to survive a získalo to neskutečnou pozornost i u lidí co na F1 nikdy nekoukali. A řekl bych že i u lidí co na F1 koukali dost dlouho. Protože něco jiného je vidět jezdce 2 hodiny v neděli a něco jiného je vidět trochu pod pokličku.
17. 2. 2021 07:45
Upraveno 07:45
0 0
"Slyšeli jsme slovo boží" smajlík
17. 2. 2021 08:06
0 0
Celý svůj dlouhý život mám na žebříčku oblíbených motoristických sportů na úplném vrcholu Moto GP a WRC. Ani jeden šampionát v době kdy jsem to začal sledovat se ani tak nejmenoval (to jen jako důkaz jak dlouho to sleduji). No budu konkrétní od konce 70.tých let.
A teď proč to píšu. Obvzláště v dnešní době je to o tom, jak je schopný promotér. Teď myslím Dornu v Moto GP. V podstatě během ledna, jeden výrobce za druhým oznamuje, že podepsal smlouvu na setrvání v šampionátu na dalších pět let (bavím se o kategorii Moto GP). Přitom nákladově WRC a Moto GP jsou si hodně blízko. Jen pro představu. jeden speciál Moto GP má hodnotu cca 32.mio Kč.
Ptám se jak je možné, že přes problémy které má i seriál Moto GP , tak se tam výrobci nebojí podepsat dlouholeté smlouvy a ve WRC viz. článek pod ktrým diskutujeme to funguje jak funguje?
17. 2. 2021 10:10
0 0
Hyundai hraje ve wrc s Toyotou hlavní roli, to vidí každý. Ale v personální politice dělá opakovaně zásadní chybu. Letitá sázka na Neuvilla nevychází, kdo chce titul, musí mít Ogiera. Kolem je řada skvělých borců, z nich vyčouhnul jen Tanak, ale jinak je KIng Seb II. prostě zválcuje. Třeba se štěstím jako v Monze, ale kdyby ho Korejci vzali po konci citroenu ve wrc, měli teď 3 tituly v jezdcích a nemuseli řešit jestli za ty hrozný prachy, co to stojí, se ta marketingová mantra vyplatí.
17. 2. 2021 10:23
1 1
Další otázka je to, zda Hyundai vůbec takovou reklamu potřebuje. S kvalitou produkce se jim může málokdo rovnat, snad opravdu jen ti Japonci, takže prodeje jim rozhodně neváznou. Pokud bych se měl rozhodovat, jaký nový vůz si v přijatelné cenové kategorii pořídím, téměř jistě by to byl Hyundai, potažmo Kia.
17. 2. 2021 12:04
Upraveno 12:11
0 0
MotoGP (alespon trochu) zajima 100% potencialnich zakazniku Yamahy, kolik potencialnich zakazniku Mercedesu zajima F1 a kolik potencialnich zakazniku Hnujdaje zajima WRC? Muzeme proti tomu protestovat, ale podstatne vic lidi bude zajimat, kolik CO2 znacka vyprodukuje. Naopak nejaky zavody vetsina lidi povazuje za duchaprostou zabavu, ktera je v lepsim pripade k nicemu, v horsim taha prachy ze statu a lidi a zivotni prostredi otravuje a zabiji. Autosport, alespon jako marketingovej nastroj, umira.

Jinak Kure monstrozni nadpis smajlík
17. 2. 2021 13:14
0 0
Původně napsal Zedx
Hyundai hraje ve wrc s Toyotou hlavní roli, to vidí každý. Ale v personální politice dělá opakovaně zásadní chybu. Letitá sázka na Neuvilla nevychází, kdo chce titul, musí mít Ogiera. Kolem je řada skvělých borců, z nich vyčouhnul jen Tanak, ale jinak je KIng Seb II. prostě zválcuje. Třeba se štěstím jako v Monze, ale kdyby ho Korejci vzali po konci citroenu ve wrc, měli teď 3 tituly v jezdcích a nemuseli řešit jestli za ty hrozný prachy, co to stojí, se ta marketingová mantra vyplatí.
to si myslím, že nemáš pravdu. V tý době už měl Hčko podepsanýho velkýho Seba a prostě už Ogiho tam dát nemohli. Byl by to nesmysl a lidi by se jim vysmáli. Proto s ním ani nejednali. Nemyslím si, že to byla jak píšeš. Kde je napsáno, že musí vyhrát vždycky Seb. No a i kdyby měli těch titulá plnou .... kdo říká, že by stejně pokračovali. Přeci o tom to být vůbec nemusí.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama