Jiří Hladík - eWRC.cz
18. 2. 2021 08:26 − 11976× − 43

Atyko Rally Team představí v premiéře absolutní novinku

V nadcházející sezóně čeká všechny fanoušky a diváky překvapení v podobě nasazení vozu, který u nás ještě nestartoval.

„ V minulém týdnu se neuvěřitelné stalo skutkem a nám se díky společnosti Atyko, spol. s r. o. podařilo dovézt přímo z dílen Renault Sport ve francouzském Dieppe zbrusu nový závodní vůz Renault Clio RSR Rally 5! Tato událost se připravovala poměrně dlouhou dobu a já z toho mám opravdu velikou radost. Radost má pochopitelně i celý tým a všichni toto vnímáme, jako ocenění naší práce a našich dosavadních výsledků. Tady musím také mnohokrát poděkovat a vyzdvihnout spolupráci se společností Sadac, v čele s panem Janebou, bez kterého by pro nás celá záležitost byla výrazně komplikovanější."

"V současné době se s vozem seznamujeme po technické a formální stránce. Technicky vypadá auto solidně, ale z některých detailů jsme byli poměrně překvapeni. Ještě před testováním bude tedy potřeba pár věcí upravit a dodělat. Rozhodně budeme měnit i nastavení podvozku. V zásadě se nebráníme ani jednání o případném pronájmu vozu, ale nejprve bude nutné přizpůsobit Clio specifickým podmínkám českých tratí a naučit ho jezdit. Renault Clio RSR Rally 5 již úspěšně závodí v mnoha šampionátech a my doufáme, že s touto, u nás absolutní novinkou, navážeme na úspěchy našich zahraničních kolegů."

"Naším úkolem bude absolvovat kompletní seriál Rallysprint série a ukázat auto v co nejlepším světle. Věříme, že se nám bude opět dařit a těšíme se na setkání při prvních závodech.“

Komentářů celkem: 43
18. 2. 2021 19:30
0 0
Původně napsal internet kavárna
Zdenda17:Kam teda podle tebe bude patřit nové Clio Rally4, když má stejný obsah jako Rally5.
No do Rally4 smajlík .. ale podle toho českého bývalého rozdělení by to teoreticky byla taky třída 5 - R2C (1067-1333ccm s turbem)
18. 2. 2021 20:12
0 0
Původně napsal Wladimeer
..."Technicky vypadá auto solidně, ale z některých detailů jsme byli poměrně překvapeni. Ještě před testováním bude tedy potřeba pár věcí upravit a dodělat."...
Zajímaly by mě ty např. ty "detaily" a co je potřeba dodělat/upravit...? smajlík
Osobně bych si tipnul že se to bude týkat hlavně podvozku, přece jenom auto vyvinuté na francouzských cestičkách asi bude chtít v Česku na začátek hodně péče smajlík
18. 2. 2021 21:06
0 0
Původně napsal Wladimeer
..."Technicky vypadá auto solidně, ale z některých detailů jsme byli poměrně překvapeni. Ještě před testováním bude tedy potřeba pár věcí upravit a dodělat."...
Zajímaly by mě ty např. ty "detaily" a co je potřeba dodělat/upravit...? smajlík
Vypadá to, že u Renaultů se od dob Hubáčka a jeho dvorního mechanika Saši Klimta mnoho nezměnilo....
18. 2. 2021 22:09
0 0
Zdenda17:Takže podle tebe Clio Rally5 a Clio Rally4 patří do stejné třídy? smajlík Třídy Rally5-1 se nerozdělují podle obsahu ale podle úprav. smajlík
19. 2. 2021 08:18
Upraveno 08:18
0 0
internet kavárna: Precti si prosim co jsem poprve psal jeste jednou. Navic si nic nemyslim, psal jsem fakta..
To vysvetlim.. 208 rally4 - 1.2turbo byla v CR trida 5 - to jsou fakta. Clio Rally5 je “taky” (1067-1333ccm) 1.3turbo, ale ma min uprav nez Rally4. Zaroven ma ale víc uprav a je mnohem silnejsi nez puvodni R1.. Jsou to proste nove tridy a nejde to srovnavat se staryma, nerozdeluji se podle objemu, ale podle uprav jak pises, nicmene to tak bylo castecne vzdycky, viz atmo 1.6 R1 a atmo 1.6 r2. smajlík
19. 2. 2021 09:34
0 0
Zdenda17: Dobrý den, než začnete komentovat nové rozdělení tříd tak si prostudujte řády.
https://www.autoklub.cz/wp-content/uploads/2021/02/f-rally-21.pdf
19. 2. 2021 09:49
0 0
Tak podle tabulky Peugeot Rally4 a Clio Rally4 pojedou do třídy 5. Clio Rally5 pojede třídu 9 s někam i R1.
19. 2. 2021 10:34
Upraveno 10:38
0 0
Původně napsal Stanislav Viktora jun.
Zdenda17: Dobrý den, než začnete komentovat nové rozdělení tříd tak si prostudujte řády.
https://www.autoklub.cz/wp-content/uploads/2021/02/f-rally-21.pdf
Jo diky to jsem nevidel jeste.smajlík
Akorat teda nevidim, kde bych byl napsal neco co se s tim vyvraci smajlík Akorat teda poupravim vetu ”Jsou to proste nove tridy (mysleno mezinarodni Rally3-Rally5) a nejde to srovnavat se staryma” na to, ze se proste i tak nejak srovnavat musí a bude, bo by z toho jinak bylo milion trid po dvou autech, presne jak psal vcera malip.
19. 2. 2021 10:38
0 0
Původně napsal Zdenda17
mrkenny: Nesmysl, 208 rally4 je 1.2 turbo, podle puvodnich predpisu by to byla trida 5.
Clio Rally5 je 1.33 turbo se sekvenci atd, coz je tezko srovnatelne s R1 1.6 atmo… Jsou to proste nove tridy a tak to je. Presne jak pise malip.
Že pojede auto R1 s Rally5
19. 2. 2021 10:49
Upraveno 10:50
0 0
Ja ale nepsal nic o tom, jake budou v CR tridy a co s cim bude ve tride. Nepsal jsem ani zadny svuj nazor smajlík
Ze 208 Rally4 jela v CR ve tride 5 je fakt.
Ze ma Clio Rally5 sekvenci, mnohem vetsi kroutak a vetsi vykon nez treba stara DS3 R1 a neni to uplne vzajemne konkurencschopne je taky fakt.
No a to, ze jsem ted zjistil, ze v CR budou furt puvodni tridy jak byly, do kterych se zaradi nove svetove tridy RallyXY a ze nakonec ty auta pojedou spolu ve tride na tom snad nic nemeni ne? Auta stejne tridy to proste obecne nejsou, jedno je R1 a druhe Rally5 podle uplne jinych predpisu. smajlík
19. 2. 2021 11:12
0 0
Přesně tak smajlík
19. 2. 2021 11:23
0 0
To zarazeni je proste nesmyslne, ale zaroven asi jedine mozne, kdyz uz musi ty stare tridy porad zustat.. A na druhou stranu.. ono stejne u nas jela R1 jedna nebo dve, a jestli se tyto Clia rozsiri tak z toho v praxi stejne bude trida “Rally5”.smajlík
19. 2. 2021 12:29
0 0
Osobně docela pochybuju že se to u nás v praxi rozšíří, spíš už lidi budou investovat do Rally4, když ten upgrade asi nebude tak nákladný. Ale tak jak tak, sledovat tyto auta bude skvělé.
19. 2. 2021 14:28
0 0
Myslím si že vše bude záležet na financích, protože koupit a udržovat Rally5 bude levnější než Rally4. A jiné nové auta nejsou. Škoda že nejsou dostupná náká auta jako byli dřívější skupina N pro začínající jezdce.
19. 2. 2021 15:50
0 0
Já jsem zvědav na novou třídu Rally3. Zatím asi jen Fiesta je těsně před hommologací, ale 1,5 turbo 4x4 a výkon jako Clio 4 Rally, cca 215 koní. Nevím stli při větší váze (plus 130kg) na asfaltu bude rychlejší než Rally čtverky... V ME s ní mají jet junioři.
19. 2. 2021 21:11
0 0
gonzo: zatím co byly videa z oficiálního testu M-Sportu, ty auta vypadají na pohled skvěle, rychlosti určitě pomůže i vyšší krouťák než mají Rally4. Všichni jezdci (většinou teda junioři, kteří se stále pohybují mezi Rally4 a Rally2, ale i třeba takový Kajto) si to hodně pochvalovali.
19. 2. 2021 23:41
0 0
A ví někdo, jak je řešené tady tohle, když má každé auto uplně jiný motor? To budou prostě FIA schválené univerzální mapy, které nebudou na konkrétní benzín atd.? Nebo jak jinak dosáhnout toho, aby 1.3 čtyřválec, 1.2 tříválec a 1.0 tříválec byly srovnatelné v jedné třídě? A Rally3 má mít taky ten stejný výkon, ale zase uplně jiný motor..smajlík
20. 2. 2021 01:26
Upraveno 01:28
0 0
edit: samozřejmně jsem nemyslel univerzální, jako na všechny auta stejné. To jenom aby se toho nechytili tady nějací chytači za slovíčkasmajlíksmajlíksmajlík
20. 2. 2021 08:14
Upraveno 08:18
0 0
Jednoduse, omezis prurez sani (restriktor) a tlak vzduchu na vstupu (velikost turba), a pak muzes mit treba petilitr, ale to palivo nespalis. Akorat budes mit vykon v nizsich otackach. Mapy a palivo udelaj par koni, to muze zustat v ramci souteze vyrobcu volny.
U hybridu a elektriky pak asi prurez dratu a velikost chladice na polovodicich smajlík
20. 2. 2021 09:30
0 0
Myslel jsem to tak, ze by to byla nejaka mapa, co se odbrzdi na ten dany konkretni vykon a nejak se to zakoduje a bude hlidat smajlíksmajlík Samozrejmne velikost turba a restriktoru je reseni, ale to jako maji napocitano x velikosti/tlaku turba pro kazde auto jinak? Nebo ten objem a pocet valcu nehraje takovou roli u takto malych motoru a proste se to neresi?
Jinak mapa treba u 2.0 turbo (Nko) s 33mm restriktorem udela klidne rozdil treba 30 koni jen palivem (100 vs. 102), ale takhle jsem to nemyslel.smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama