Což takhle dát si kity?
Když se řekne značkové poháry, obvykle si představíme značkou či promotérem podporovaný cup identických speciálů, které vycházejí z co nejnovější techniky. Renault se však letos rozhodl jít ve Francii jinou cestou a v rámci takové cupu, jenž nese jméno Philippe Bugalski Challenge přivést na tratě trošku jinou sortu aut. Jak už název cupu může napovědět, v roce 2021 se totiž na šesti závodech francouzského asfaltového mistráku střetnou legendární kitové (a S1600) speciály této francouzské značky. Konkrétně půjde o Clio Maxi, Mégane Maxi a Clio S1600, tedy ve všech případech atmosferické, hlučné, atraktivní předokolky, které patřily mezi špičku svých kategorií. Fanoušci v zemi Galského kohouta tak dostanou vzpomenout na doby, kdy dvoulitrové předokolky dokázaly na zpevněném povrchu držet krok se čtyřkolkama a na svém vrcholu několikrát porazit i všechny vozy WRC.
Jak Renault slibuje, sice v rámci cupu mohou startovat tři odlišné modely, jinak pro jezdce bude zajištěn komfort jako v jakémkoliv jiném značkovém poháru, k dispozici bude zázemí sdílené s moderním Clio Cupem a chybět nebudou ani odměny pro nejlepší posádky. Na každém závodě bude bodovat deset nejrychlejších v Philippe Bugalski Challenge a na konci sezóny se seštou čtyři nejlepší výsledky a vítěz dostane starty v Clio cupu 2022.
K novince na francouzských tratích říká Benoît Nogier, ředitel divize klientského sportu u Renault Sport Racing: "Máme velkou radost z toho, že Philippe Bugalski Challenge spatřila světlo světa a vzdá hold jak úspěchům Renaultu v rally, tak samotného Philippeho Bugalského, jenž byl známý svým jedinečným jezdeckým stylem a příjemnou povahou. Renault se s modely Clio Maxi, Maxi Mégane a Clio Super S1600 silně zapsal do historie sportu. Dokonce i dnes si mnoho jezdců užívá závodění s těmito speciály, které zanechaly silnou stopu v celé jedné generaci. Všem zájemcům teď přinášíme dedikovaný pohár pro tato auta, který se pojede na těch nejlepších tratích ve Francii. Doufáme, že nebude dlouho trvat a fanouškům bude umožněno, aby si tyto speciály přišli prohlédnou k tratím rychlostních zkoušek i do servisu, kde doplní moderní Clia Rally4 a Rally5," uzavírá Benoît Nogier,
https://www.youtube.com/watch?v=T79xsSQbHns
Skvělý nápad a budou tam budovat v absolutním pořadí? to byl samozřejmě vtípek. Ale ve Francii vědí, jak zatraktivnit rally
Divize FIA R - jen auta R1-R5 (strýcové by říkali: to jsou ty nový auta)
Divize Young Timer - všechna auta s prošlou a starší homologací, členily by se do tříd, tak jak to bylo (strýcové by říkali: to jsou starší auta, ale jedou, co?)
Divize Historici - beze změny (strýci by jen zamáčkli slzu)
Všechno by startovalo pospolu, startovní pořadí by určoval pořadatel, zhruba tak, jak se to dělá, s tím, že by musel vzít do úvahy i výkonnost historiků. Klasifikace by byla absolutní a dle tříd, otázka je jestli ještě vyhlašovat i vítěze divizí. Výhoda - pestré pole zhruba podle výkonnosti, ve třídách by se srovnávalo srovnatelné, a koho by to zajímalo, v celkových výsledcích už by viděl, kdo komu dává s jakým autem.
Když se řekne Kit Car, vybaví se mi v první řadě příjmení těchto francouzských asfaltových mágů - Bugalski, Ragnotti a Panizzi. A potažmo i Delecour, který za volantem třistašestmaxikit dokázal též věci nevídané
Gonzo: jednoznacne k nim patri aj Jesus Puras