Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
19. 2. 2021 10:08 − 8932× − 18

Což takhle dát si kity?

Speciály kit car (zejména ty velké) budí dodnes zaslouženou pozornost a toho se teď ve Francii rozhodl využít Renault.

Když se řekne značkové poháry, obvykle si představíme značkou či promotérem podporovaný cup identických speciálů, které vycházejí z co nejnovější techniky. Renault se však letos rozhodl jít ve Francii jinou cestou a v rámci takové cupu, jenž nese jméno Philippe Bugalski Challenge přivést na tratě trošku jinou sortu aut. Jak už název cupu může napovědět, v roce 2021 se totiž na šesti závodech francouzského asfaltového mistráku střetnou legendární kitové (a S1600) speciály této francouzské značky. Konkrétně půjde o Clio Maxi, Mégane Maxi a Clio S1600, tedy ve všech případech atmosferické, hlučné, atraktivní předokolky, které patřily mezi špičku svých kategorií. Fanoušci v zemi Galského kohouta tak dostanou vzpomenout na doby, kdy dvoulitrové předokolky dokázaly na zpevněném povrchu držet krok se čtyřkolkama a na svém vrcholu několikrát porazit i všechny vozy WRC.

Jak Renault slibuje, sice v rámci cupu mohou startovat tři odlišné modely, jinak pro jezdce bude zajištěn komfort jako v jakémkoliv jiném značkovém poháru, k dispozici bude zázemí sdílené s moderním Clio Cupem a chybět nebudou ani odměny pro nejlepší posádky. Na každém závodě bude bodovat deset nejrychlejších v Philippe Bugalski Challenge a na konci sezóny se seštou čtyři nejlepší výsledky a vítěz dostane starty v Clio cupu 2022.

K novince na francouzských tratích říká Benoît Nogier, ředitel divize klientského sportu u Renault Sport Racing: "Máme velkou radost z toho, že Philippe Bugalski Challenge spatřila světlo světa a vzdá hold jak úspěchům Renaultu v rally, tak samotného Philippeho Bugalského, jenž byl známý svým jedinečným jezdeckým stylem a příjemnou povahou. Renault se s modely Clio Maxi, Maxi Mégane a Clio Super S1600 silně zapsal do historie sportu. Dokonce i dnes si mnoho jezdců užívá závodění s těmito speciály, které zanechaly silnou stopu v celé jedné generaci. Všem zájemcům teď přinášíme dedikovaný pohár pro tato auta, který se pojede na těch nejlepších tratích ve Francii. Doufáme, že nebude dlouho trvat a fanouškům bude umožněno, aby si tyto speciály přišli prohlédnou k tratím rychlostních zkoušek i do servisu, kde doplní moderní Clia Rally4 a Rally5," uzavírá Benoît Nogier,

Komentářů celkem: 18
19. 2. 2021 10:101
1 0
Kdo vyrazí do Francie? smajlík
19. 2. 2021 10:292
0 0
Tak u nás jsou všechny tři smajlík Peták má Megane Maxi,tedy loni o tom něco kolovalo,Dohnal Clio S1600 a pokud mne paměť neklame Bisaha koupil kdysi Clio Maxi od Žaludka
19. 2. 2021 10:563
0 0
Nevím jestli pro jezdce v kitech bude zajímavá odměna startu s Rally4 smajlík
19. 2. 2021 11:084
0 0
Nevím jak jezdil Bugalski s Renaultem,ale pro mne byl za volantem Renaultu TOP Jean Ragnotti,co jsem viděl různá videa,tak to byl neskutečný šílenec......
19. 2. 2021 11:145
0 0
maxifavos, úplně mi to připomělo 360° od Jeannota https://www.youtube.com/watch?v=QrvMMToQEP4
19. 2. 2021 11:186
0 0
kuře to říkám, že to byl naprostý šílenec smajlík od i podobným stylem parkoval smajlík https://youtu.be/BZWeue-NPhY
19. 2. 2021 11:237
2 0
Skvělý nápad a budou tam budovat v absolutním pořadí? smajlík to byl samozřejmě vtípek. Ale ve Francii vědí, jak zatraktivnit rally
19. 2. 2021 11:328
2 0
týjo! to je paráda! nerušit stará dobrá auta, ale podporovat je ;) smajlík
19. 2. 2021 11:409
0 0
Tak jezdil Philippe Bugalski....
https://www.youtube.com/watch?v=T79xsSQbHns
19. 2. 2021 11:4310
0 0
Paráda smajlík
19. 2. 2021 12:4411
1 0
Když jsem to viděl a slyšel, tak jsem měl zase tu krásnou husí kůži. Náááádhera .smajlík
19. 2. 2021 12:4712
1 1
Když se řekne Kit Car, vybaví se mi v první řadě příjmení těchto francouzských asfaltových mágů - Bugalski, Ragnotti a Panizzi. A potažmo i Delecour, který za volantem třistašestmaxikit dokázal též věci nevídané smajlík
19. 2. 2021 14:2113
2 0
Původně napsal racingHR
Skvělý nápad a budou tam budovat v absolutním pořadí? smajlík to byl samozřejmě vtípek. Ale ve Francii vědí, jak zatraktivnit rally
když se chce (je vůle), hledají se způsoby...když se nechce, hledají se důvody.
19. 2. 2021 14:4514
3 0
Když jsem se na tuhle parádu díval, napadlo mě takovéto členění rally kategorií, které by bylo srozumitelné i strýcům u trati, odpadly by tahanice, kam zařadit nějaké A do R, tři jasně definované divize, FIA by se nažrala a koza by zůstala celá:

Divize FIA R - jen auta R1-R5 (strýcové by říkali: to jsou ty nový auta)

Divize Young Timer - všechna auta s prošlou a starší homologací, členily by se do tříd, tak jak to bylo (strýcové by říkali: to jsou starší auta, ale jedou, co?)

Divize Historici - beze změny (strýci by jen zamáčkli slzu)

Všechno by startovalo pospolu, startovní pořadí by určoval pořadatel, zhruba tak, jak se to dělá, s tím, že by musel vzít do úvahy i výkonnost historiků. Klasifikace by byla absolutní a dle tříd, otázka je jestli ještě vyhlašovat i vítěze divizí. Výhoda - pestré pole zhruba podle výkonnosti, ve třídách by se srovnávalo srovnatelné, a koho by to zajímalo, v celkových výsledcích už by viděl, kdo komu dává s jakým autem.
19. 2. 2021 15:3915
2 0
Původně napsal nowi
Když se řekne Kit Car, vybaví se mi v první řadě příjmení těchto francouzských asfaltových mágů - Bugalski, Ragnotti a Panizzi. A potažmo i Delecour, který za volantem třistašestmaxikit dokázal též věci nevídané smajlík
Ještě bych přidal tohoto Španěla... https://www.ewrc-results.com/profile/1400-jesus-puras/
19. 2. 2021 15:4816
3 0
No toto...Francuzi si zavadzaju nejaky skanzen...co na to lokalni prenajimatelia R aut a ich komisia? smajlík
Gonzo: jednoznacne k nim patri aj Jesus Puras smajlík
19. 2. 2021 19:3317 Upraveno 19:36
5 0
No, neřekl bych, že to je něco super nového (ve Francii), párkrát jsem tam byl, je to teda už pár let, ale vždy startovka nabitá od WRC, přes kity, A8, propadlé homologace, historici, amatéři. Vše v jednom startovním poli podle výkonosti, tzn, že třeba historici byly už kolem st.č.30, startujících klidně 150-200. Ani v současnosti se na tom moc nezměnilo, stačí kouknout na startovku Mont-Blanc, kde jsem kdysi byl, jak vypadala loni (WRC, R5 více než u nás, RGT, S1600, A8 a všechny ty nové skupiny=celkem 204 startujících!!!), symbióza trvající roky a bez problémů... Teď k tomu jen Renault oficiálně přidal třešničku v podobě vlastního poháru, ale ty auta tam stejně i bez toho jezdily, jezdí a jezdit budou. To jen tady musíme být papežtější...
20. 2. 2021 19:2018
0 0
Kdyby si tak z toho vzal inspiraci i náš autoklub.smajlík jenže to bysme nesměli být v čecháchsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!