22. 2. 2021 09:50 − 1600× − 0

Subaru na sněhu

Americký šampionát ARA odstartovala tradiční sněhová soutěž Sno*Drift Rally a tentokrát i s prominentní účastí.

Subaru Motorsport USA se této soutěže většinou neúčastnilo. Ať už z důvodu neuzavřených kontraktů s posádkami, nepřipravené techniky nebo záměrnému vynechání jediné sněhové soutěže v kalendáři. Vloni se jim ale při redukovaném kalendáři, který nakonec čítal jen pět soutěží, neúčast v úvodní rally vymstila. Jejího vítěze Barryho McKennu už ve zbytku sezóny dohnat nedokázali. Irský pilot dosáhnul svého největšího úspěchu kariéry a letos jej čeká obhajoba titulu, která nebude o nic lehčí. Vybírat si bude moct opět z několika různých vozů, a to dle charakteru jednotlivých soutěží. Pro úvodní zimní podnik, který se jako obvykle konal na tratích plných sněhu, ledu, ale i vyjeté šotoliny, zvolil Ford Fiesta R5+. Větší výkon, který skýtá jeho Ford Fiesta S2000 Turbo, by tu stejně nevyužil, když jsou pneumatiky s hroty zakázány. Z jeho dílen pak na soutěž vyrazily ještě další Fiesty, v tomto případě v čisté úpravě R5. Představili se s nimi Ryan Booth a John Coyne. Soutěž pro oba ale skončila předčasně v RZ 5, dokonce v úplně stejném místě. Když už oba jezdci využili stejné techniky, dopustili se i stejné chyby v jedné zrádné pasáži.

Za volant Fiesty R5 se přesunul Joseph Burke, který zde před deseti lety dojel s Mitsubishi na bedně. S novým Fordem začal opatrněji a v první zkoušce zaznamenal až desátý čas. Postupně ale zrychloval a v RZ 6 se dostal před svého otce Seamuse na pátou příčku. Bohužel hned záhy musel přehřívající se Fiestu odstavit. Během dvou zkoušek tak rally přišla o celou trojici startujících Fiest R5. Ve hře zůstala jediná, ta McKennovo v úpravě R5+. Mezi klasickými speciály R5 se ale objevil ještě jeden zajímavý vůz, který si zde odbyl americkou premiéru. Enda McCormack odstartoval do Sno*Drift Rally s Hyundaiem i20 R5. Ve druhé sekci mu sice odpadli všichni tři hlavní soupeři s Fiestami, ale pilot Hyundaie zažíval své vlastní strasti. Spolujezdec jej poslal do jedné časové kontroly o minutu dříve a v samotném testu pak jezdec ještě chyboval a přetočil se. Před závěrečnou třetinou rally ale měla posádka stále solidní šanci na čtvrtou příčku, tedy pozici nejlepších ze zbytku světa. Po problémech a tříminutové ztrátě hned v úvodním devátém testu ale o veškeré naděje přišla a v cíli se musela spokojit jen se šestým místem. Příčku za nedostižnou trojicí si tak udržel Seamus Burke za volantem Mitsubishi.

To hlavní ovšem po celou rally, která byla oproti zvyklostem přesunutá z ledna na únor a zkrácená ze dvou etap na jedinou obsahující tři sekce opakující se čtveřice zkoušek, probíhalo na prvních třech příčkách. Z této trojice se na konci roku vyklube nový americký mistr. McKenna bude i letos bojovat s dvojicí ve speciálech Subaru WRX STI. A ta dvojice od loňska nedoznala žádných změn. Znovu tu jsou hladoví po titulu Travis Pastrana a Brandon Semenuk. Vzhledem k Semenukově kanadské národnosti tu tak bude znovu národnostně pestrý trojboj. Obhájce titulu to měl v úvodní rally složité. V první sekci to ještě šlo, ale i tam si už stěžoval na své pneumatiky Michelin, ve kterých viděl největší handicap oproti Yokohamám soupeřů. Tou dobou ještě nadějná půlminutová ztráta se během druhé sekce změnila ve více než dvě a půl minuty. Pilot Fordu zvolil pro druhou sekci nevhodné obutí a zahodil veškeré naděje na vítězství. V poslední sekci ještě zazlobil jeho vůz a tak se musel McKenna spokojit s bronzem. Z dvojice Subaru začal lépe Pastrana, ale Semenuk se jej v první sekci držel na dostřel. V té druhé už Kanaďan ztratil kontakt a s odstupem padesáti vteřin zvolil do závěru náročné soutěže pouze udržovací taktiku. Subaru korunovalo svůj návrat do Michiganu doublem a Pastrana jednoznačným triumfem, při kterém vyhrál devět zkoušek z dvanácti a na týmového kolegu najel přes minutu.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama