24. 2. 2021 14:07 − 14166× − 17

Martin Prokop mění na poslední chvíli spolujezdce

Viktora Chytku na poslední nahradí Michal Ernst.

V pátek začíná ve Finsku zimní Arctic Rally Finland, na které si měl premiéru v rally odbýt Viktor Chytka jako spolujezdec Martina Prokopa. Na poslední chvíli ale došlo ke změně.

Dokonce to bylo tak pozdě, že změnu museli schválit sportovní komisaři. A ti ji povolili.

Komentářů celkem: 17
24. 2. 2021 15:34
0 0
Mimochodem, spolujezdce musí měnit i Oliver Solberg. Jeho spolujezdec Aaron Johnston měl první pozitivní test, další dva negativní. Přesto nesmí nastoupit, nahrazuje ho Seb Marshall.
24. 2. 2021 16:48
0 0
Je paráda, že se Martin účastní, velká paráda.
Držím palce, ať dojede do cíle a co nejlepší umístění.
24. 2. 2021 17:20
0 0
Tak nejde o covid, oficiální důvody budou za pár minut oznámeny.
24. 2. 2021 19:52
0 0
Kdybych byl poťouchlý, tak bych se ptal, kde vzal Viktor Chytka FIA licenci. Protože nejsem poťouchlý, tak jsem se jenom sám sebe ptal, jestli je rozumné, startovat poprvé ve WRC (2) na nové soutěži na sněhu a ledu je poněkud velké sousto. Takhle o tom informují Poláci včetně (snad) citace MP: https://pl.motorsport.com/wrc/news/zmiana-na-prawym-fotelu-u-prokopa/5479310/
24. 2. 2021 21:49
0 0
Původně napsal Shacki
Tak nejde o covid, oficiální důvody budou za pár minut oznámeny.
Náčelníku, tak jak to teda vlastně je? Před hodinou tady byl článek, že Prokop nakonec nejede vůbec, protože Myšák má Covid... Ale článek za chvilku zmizel smajlík
24. 2. 2021 21:55
0 0
Dezinformační šum, Martin Prokop jede s Michalem Ernstem, testy ok
24. 2. 2021 21:58
0 0
Dík za rychlé info smajlík A tyhle komenty klidně smaž, ať nevznikne další šum smajlík
24. 2. 2021 22:24
0 0
Původně napsal Jirka ST
Kdybych byl poťouchlý, tak bych se ptal, kde vzal Viktor Chytka FIA licenci. Protože nejsem poťouchlý, tak jsem se jenom sám sebe ptal, jestli je rozumné, startovat poprvé ve WRC (2) na nové soutěži na sněhu a ledu je poněkud velké sousto. Takhle o tom informují Poláci včetně (snad) citace MP: https://pl.motorsport.com/wrc/news/zmiana-na-prawym-fotelu-u-prokopa/5479310/
Licenci získal standartním postupem. Licence na CCR je stejná jako pro normální rally.
25. 2. 2021 10:37
0 0
vaca.p: Licenci určitě získal standardním postupem, ale letmý pohled do licenčního systému mi potvrdil, že licence pro CCR je jiná, než pro rally. Respektive ony jsou všechny licence stejné, jenom se liší v disciplínách pro které jsou určeny.
25. 2. 2021 12:06
Upraveno 12:06
0 0
Nechtěl jsem vyvolávat flame o licencích, jakkoliv si myslím, že otázka licencí není až tak moc jasná, viz NSŘ 2021/3.2. Ono mít za sebou Dakar je IMHO úžasná kvalifikace svého druhu, nicméně do řádů se to taky jaxi nevejde. Asi ne každý by např. chtěl, aby jeho operaci srdce prováděl stomatolog, přestože jsou oba dva lékaři smajlík. Nakonec i MP došel ke stejnému závěru, takže to dopadlo rozumně. Jen mi připadlo zbytečně náročné a riskantní posadit VCH do WRC (2) auta v prémiéře na WRC (a sněhu) bez jakékoliv průpravy v "normální" rally, která je přece jen jiná než CCR. Zdravý rozum velí to neudělat i když to výklad licenčních předpisů evtl. umožňuje.
25. 2. 2021 12:19
0 0
Nechci kalit vodu, jde mi jen o vyjasnění. Dakar podle mne není v kalendáři FIA, tak není to z hlediska držitelů licencí FIA bráno jako účast na " černém " podniku ? Může mi to někdo kompetentní potvrdit nebo vyvrátit ? Pochopitelně jsem léta zastáncem toho, ať si každý jezdí , kde chce, jenom mi jde o informace, jak to vlastně je.
25. 2. 2021 13:04
0 0
Původně napsal Jirka ST
Nechtěl jsem vyvolávat flame o licencích, jakkoliv si myslím, že otázka licencí není až tak moc jasná, viz NSŘ 2021/3.2. Ono mít za sebou Dakar je IMHO úžasná kvalifikace svého druhu, nicméně do řádů se to taky jaxi nevejde. Asi ne každý by např. chtěl, aby jeho operaci srdce prováděl stomatolog, přestože jsou oba dva lékaři smajlík. Nakonec i MP došel ke stejnému závěru, takže to dopadlo rozumně. Jen mi připadlo zbytečně náročné a riskantní posadit VCH do WRC (2) auta v prémiéře na WRC (a sněhu) bez jakékoliv průpravy v "normální" rally, která je přece jen jiná než CCR. Zdravý rozum velí to neudělat i když to výklad licenčních předpisů evtl. umožňuje.
Licence na CCR je stejná jako na "Rally" a její vydání je podmíněno stejnými podklady, doktor, pojistka atd. S CCR licencí můžu jet rally a s "Rally" licencí můžu jet CCR a fyzicky je ta licence úplně stejná = není na ní napsáno, že je na rally nebo na CCR. A bavíme se samozřejmě o mezinárodní licenci.
25. 2. 2021 13:22
0 0
Původně napsal Vrátníček
Nechci kalit vodu, jde mi jen o vyjasnění. Dakar podle mne není v kalendáři FIA, tak není to z hlediska držitelů licencí FIA bráno jako účast na " černém " podniku ? Může mi to někdo kompetentní potvrdit nebo vyvrátit ? Pochopitelně jsem léta zastáncem toho, ať si každý jezdí , kde chce, jenom mi jde o informace, jak to vlastně je.
Dakar je tzv. uznaný závod FIA. K jeho absolvování potřebujete platnou mezinárodní licenci FIA a jede se dle řádů FIA pro cross country rally.
25. 2. 2021 13:24
0 0
vaca.p já tě opravím nebo vyvedu z omylu. V lékařské prohlídce je drobný rozdíl. Laicky podáno. Zatím co na licenci Autoklubu resp. FIA musíš mít prohlídku od sportovního lékaře, který je v seznamu lékařů autoklubu, tak Dakaristům stačí prohlídka ( zcela stejná ) i od "normálního lékaře". Shodou okolností k němu chodím. Testy jsou absolutně stejné. Zátěžové EKG apod. Nicméně Brychta nemá zájem o zapsání, protože nechce. Takže si jednou za půl roku pokecáme o závodech ale na prohlídku musím jinam.
25. 2. 2021 16:17
Upraveno 16:19
0 0
NSŘ čtu takto: Mezinárodní licence jsou dle NSŘ ve 4 stupních D-A a jsou postaveny na národní licenci (3.2.2 NSŘ). Začátečnická umožňuje po absolvování školení účast v RSS, MČR HA a volných podnicích a to ještě jen v určitých třídách. V průběhu dvou let musí „začátečník“ dokončit 5 podniků. Pak asi přestane být začátečníkem, ale to se tam nepíše
25. 2. 2021 16:19
Upraveno 16:22
0 0
Ha, nezavěsilo se mi tam všechno a nechce mi to napsat celý příspěvěk - asi byl moc dlouhý. Mně z četby NSŘ vychází, že je třeba na nich trochu zapracovat neb jsou děravé, což právě takovéhle případy ukazují a nechávají příliš prostoru pro rozhodování různých orgánů. Viděli jsme nedávnou bouři kolem WRC, která má podobné základy okořeněné řadou drobných gumových rozhodnutí.
Dokonce bych nevyloučil, že důvodem výměny VCH za Myšáka byly spíše problémy s licencí, protože WRC je přece jen větší úřad. Ale to je čirá spekulace smajlík
26. 2. 2021 11:50
0 0
pačes: Tak jenom bych tě trošičku doopravil, ne pro všechny licence Autoklubu potřebuješ sportovního lékaře, pokud se ale bavíme vysloveně o licencích pro rally, tak tam ale opravdu ano .. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!