Arctic Rally: Rovanperä s Toyotou Yaris vybojoval vedení

Potvrdil to i nejrychlejším časem ve speciálně bodované Power Stage na závěr závodu.


Kalle Rovanperä za volantem Toyoty Yaris WRC se díky druhému místu na Arktické rallye ve svém domovském Finsku stal historicky nejmladším jezdcem ve vedení světového rallyového šampionátu FIA.



Dvacetiletý Rovanperä a navigátor Jonne Halttunen již od počátku rallye patřili k těm, kdo udávají tempo, a do posledního dne závodu vstupovali jako celkově druzí s rezervou pouhé 1,8 sekundy, kterou při prvních dvou průjezdech měřeného úseku Aittajärvi navýšili o 0,1 s. 

Při opakovaném průjezdu Power Stage zaznamenal Rovanperä nejlepší čas s náskokem 0,3 s, a pojistil si tím celkové druhé místo s odstupem pouhé 2,3 s, čímž dosáhl zatím nejlepšího výsledku své kariéry v rámci světového rallyového šampionátu FIA. Vítězstvím v Power Stage zároveň získal maximální pětibodový bonus do žebříčku továrních týmů i soutěžních jezdců, a nyní tak poprvé ve své kariéře zaujímá první místo se čtyřbodovým náskokem před nejbližším rivalem. 

Díky pátému místu Elfyna Evanse stojí tým TOYOTA GAZOO Racing WRT i nadále na čele mistrovství továrních týmů s náskokem 11 bodů. Evans byl v prvním nedělním měřeném úseku nejrychlejší, kdy tlačil na pilu v souboji o celkové čtvrté místo, které mu však nakonec uniklo o 8,9 s.



Nyní v žebříčku šampionátu zaujímá třetí pozici společně se stájovým kolegou Sébastienem Ogierem, jenž v neděli opět vyrazil na trať dle pravidel pro restart, a i přes nevýhodné postavení na trati vybojoval jeden bod za páté místo v Power Stage. 

Takamoto Katsuta, zařazený do programu Rally Challenge Program týmu TOYOTA GAZOO Racing WRC, v posledním měřeném úseku dojel s Yarisem WRC na šestém místě, čímž vyrovnal svůj zatím nejlepší výsledek soutěžní kariéry z úvodního kola sezóny v Monte Carlu. 

Jari-Matti Latvala (šéf týmu) 

„Kalle v této rallye předvedl velmi dobrý výkon a v posledním dni se mu podařilo udržet druhé místo i vyhrát Power Stage, čímž získal cenné body pro celý tým i pro sebe. Elfyn hodně bojoval o čtvrté místo, ale nakonec mu nebylo přáno. Stále v obou šampionátech vedeme, takže můžeme být spokojeni, ale samozřejmě jsme chtěli více. Pro tým to byla rallye na domácí půdě, a tak jsme doufali ve vítězství. Trochu jsme se asi potýkali s nastavením vozů, takže jezdci chvílemi nebyli s vozy zcela spokojeni. Na některých úsecích jsme byli rychlí, ale přišly i erzety, kde jsme tak konkurenceschopní nebyli, a musíme tudíž analyzovat, proč k tomu došlo.“



Sébastien Ogier (jezdec, vůz č. 1) 

„Celkově to byl hodně náročný víkend. Zkusili jsme vše, ale věděli jsme, že to zde pro nás jako leadery šampionátu bude hodně náročná rallye. Nicméně tvrdě jsme bojovali, ale malá včerejší chyba v poslední sobotní erzetě nás očividně přišla hodně draho a vyřadila z boje. S ohledem na startovní pozici jsme v Power Stage nevkládali příliš vysoké naděje. Více jsem udělat nemohl, jel jsem na limitu a na trati bylo příliš sněhu, ale dobré je, že jsme získali alespoň jeden bod.“ 

Elfyn Evans (jezdec, vůz č. 33) 

„Do posledního dne jsem vykročil pravou nohou. Grip byl lepší, než jsme čekali, ale po několika prvních zatáčkách jsme asi našli lepší rytmus a jelo to pěkně. Ale v Power Stage nám moc štěstí nepřálo. Zdánlivě to bylo OK, ale náš čas zdaleka neodpovídal tomu, čeho jsme chtěli dosáhnout. Upřímně to nebyl náš nejlepší podnik a z celkového výsledku jsem dost zklamán. Měli jsme záblesky dobrého tempa, ale ne dost konzistentně na to, abychom mohli usilovat o nejvyšší příčky.“



Kalle Rovanperä (jezdec, vůz č. 69) 

„Z druhého místa mám upřímnou radost. Byl to celkem těžký víkend, opravdu hodně jsem tlačil na pilu, a ne vždy se nám podařilo držet optimální tempo, ale vždy jsme se dokázali ubránit. Do Power Stage jsem dal všechno, a také to stačilo, takže jsme tam získali pár pěkných bodů. Je krásné být teď na této pozici a poprvé stát na čele šampionátu. Nástup do dalšího podniku bude pro mne něčím novým, musíme prostě držet tempo a jet stejně důsledně, jako jsme jeli zde.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!