10. 3. 2021 19:08 − 1743× − 0

Na Kypr jedině s Volkswagenem

Ostrov s bohatou soutěžáckou minulostí hostil o víkendu druhý podnik tamního národního šampionátu.

V roli hlavních favoritů na vítězství se stejně jako před měsícem v Nicosii a ostatně jako celý loňský rok představili dva jezdci Volkswagenů Polo GTI R5. Úřadující šampión Simos Galatariotis za obhajobou titulu vykročil pravou nohou, když úvodní podnik dokázal vyhrát. Jeho značkový kolega a největší soupeř v jedné osobě, Alexandros Tsouloftas naopak veškeré naděje na dobrý výsledek pohřbil už v první zkoušce. Polo tam zahodil do lesa. V East Safari Rally tak potřeboval nutně vyhrát. Jezdecká chyba vyřadila v Tour of Cyprus ze hry i dalšího předního jezdce Petrose Panteliho (DS3 R5) a i on vyhlížel druhou soutěž s velkými nadějemi. Antonis Chilimindris se Škodou Fabia R5 hodlal navázat na bednu z první rally, zatímco letos poprvé své speciály kategorie Rally2 po drsných kyperských šotolinách prohnali Panayiotis Yiangou (Hyundai) a Costas Zenonos (DS3).Tedy ten si svůj první letošní podnik moc neužil, když s Citroënem absolvoval pouze úvodní dvě zkoušky. Ani do cíle té první pak nedojel Chilimindris.

Tsouloftas zaznamenal první nejrychlejší čas soutěže, ale pak lehce chyboval a v druhé zkoušce od Galatariotise dostal deset vteřin a propadnul se za něj. Celou druhou sekci sobotní etapy musel ztrátu stahovat, aby šel večer spát s odstupem pouhých osmi desetin. Na třetí příčce se hned na začátku usadil Panteli a postupným navyšováním náskoku na čtvrtého Yiangoua si dokráčel pro body za třetí místo. Souboje mezi produkčními vozy tentokrát okořenil Carlos Kakouratos s Toyotou Yaris Proto. Sice nebyl zařazený do stejné třídy, ale v absolutním pořadí proháněl právě nejrychlejší jezdce za volanty vozů Mitsubishi. Kakouratos představil vůz pocházející z polských dílen Dytko Sport kyperským fanouškům už vloni, ale tehdejší výsledky moc pozdvižení nevyvolaly. Na letošní East Safari Rally to už byla jiná písnička a první etapu pilot Toyoty zakončil na sedmém místě s odstupem 17,4 vteřiny za nejrychlejším produkčním vozem Georgeho Pafitise. V neděli ráno se přes něho sice přehnalo několik dalších jezdců Mitsubishi, ale v půlce dne byl Kakouratos už šestý za novým lídrem produkčních vozů Stavrosem Antoniouem. V závěrečné sekci bohužel u Toyoty Yaris Proto zazlobila elektronika a následné odstoupení zhatilo slibně se vyvíjející víkend. V zajímavou zápletku vyústil boj o vítěze mezi produkčními vozy. Až v poslední zkoušce vybojoval vítězství Sofianos Roussos, když soupeře v obdobném Lanceru EVO X Antoniouho porazil o pouhých osm desetin. V absolutním pořadí se do čela hned po první nedělní zkoušce dostal Tsouloftas a během celé sekce si vybudoval desetisekundový náskok. V závěrečné sekci se ale dostal do potíží, poztrácel na trati minutu a čtvrt a musel se pro tentokrát smířit jen s druhým místem. Duel dvou Volkswagenů tedy vyzněl znovu vítězně pro Galatariotise.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!