Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
11. 3. 2021 09:49 − 3955× − 2

Adamo optimistický stran setrvání Hyundai v MS

Mistr světa mezi značkami Hyundai motorsport zatím stále nedostal od centrály zelenou pro pokračování, šéf je však optimistický.

Zatímco M-Sport už vypustil první fotky svého připravovaného speciálu Rally1 a vyrazil na úvodní testy, u Hyundai jsou v mnohem nemilejší situaci. Tým sídlící v německém Alzenau zatím nedostal z centrály v Korei zelenou pro pokračování projektu WRC a nelze tak očekávat, že by jejich případný první prototyp vyjel na testy v nejbližších týdnech. Avšak šéf Hyundai motorsport Andrea Adamo zůstává optimistou a pro server autosport.com se nechává slyšet, že práce ve virtuálu už začaly a tým se připravuje alespoň touto cestou. To však může vést k riziku toho, že Hyundai zaostane za M-Sportem i Toyotou, která plánuje poprvé s Yarisem Rally1 vyjet do konce měsíce.

"Mohu říct, že jsem optimistický stran setrvání Hyundai motorsportu v nové éře MS po roce 2022, ale stále ještě čekáme na zelenou z centrály v Korei. Jakmile dostaneme svolení pracovat na autě, tak nezačneme u nepopsaného papíru, ale naši technici již teď navrhují některé řešení na základě informací, které máme k dispozici ohledně pravidel. Pokud bych ale měl odhadnout, kolik času nám zabere vyjet s prvním prototypem od chvíle, kdy projekt dostane zelenou, to vám říct neumím," říká Andrea Adamo.

Jak však šéf mistrů světa mezi značkami říká, týmy zatím nedostaly plug-in hybridní systémy od německého dodavatele Compact Dynamics a nikdo zatím nemůže testovat auta jako komplet. "Dodávka hybridních systému byla již několikrát pozdržena, takže i ty týmy, které už potvrdily setrvání v šampionátu a pracují na prototypech aut, nemohou testoval kompletní celek," říká Andea Adamo a dodává k nastávající hybridní éře, myslím si, že se teprve ukáže, jestli je toto ta správná cesta pro šampionát a rallysport. Řekl bych, že minimálně tři roky potvrvá, než uvidíme výsledky zavedení hybridů. Ale nakonec se vše stejně točí okolo jedné otázky, kolik značek se bude v MS angažovat? Pokud zůstaneme u tří týmů nebo dokonce klesneme na dva, tak je jasné, že nešlo o dobré rozhodnutí, ale už bude pozdě. Pokud by v budoucnu například bylo pět týmů, tak můžeme říct, že hybridy fungují a byla to ta správná cesta," uzavírá Andrea Adamo.

Komentářů celkem: 2
12. 3. 2021 19:49
0 0
Mohol by mi niekto vysvetliť, že čo znamenajú nové výrazy rally2, rally1, rally4? Prečo sa už nepoužíva označenie R2, R5, WRC? Je aj technický rozdiel medzi autami R5 a Rally2?
12. 3. 2021 21:35
0 0
Je to nová FIA pyramida, aby to prý bylo přehlednějsí... smajlík R5 je technicky to samé jako Rally2, stejně tak WRC a Rally1. Ale na víc detailů se raději neptej, protože to ti podle mně nedokáže na žádném rallyserveru do detailů správně popsat nikdo... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!