Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
11. 3. 2021 09:49 − 4299× − 2

Adamo optimistický stran setrvání Hyundai v MS

Mistr světa mezi značkami Hyundai motorsport zatím stále nedostal od centrály zelenou pro pokračování, šéf je však optimistický.

Zatímco M-Sport už vypustil první fotky svého připravovaného speciálu Rally1 a vyrazil na úvodní testy, u Hyundai jsou v mnohem nemilejší situaci. Tým sídlící v německém Alzenau zatím nedostal z centrály v Korei zelenou pro pokračování projektu WRC a nelze tak očekávat, že by jejich případný první prototyp vyjel na testy v nejbližších týdnech. Avšak šéf Hyundai motorsport Andrea Adamo zůstává optimistou a pro server autosport.com se nechává slyšet, že práce ve virtuálu už začaly a tým se připravuje alespoň touto cestou. To však může vést k riziku toho, že Hyundai zaostane za M-Sportem i Toyotou, která plánuje poprvé s Yarisem Rally1 vyjet do konce měsíce.

"Mohu říct, že jsem optimistický stran setrvání Hyundai motorsportu v nové éře MS po roce 2022, ale stále ještě čekáme na zelenou z centrály v Korei. Jakmile dostaneme svolení pracovat na autě, tak nezačneme u nepopsaného papíru, ale naši technici již teď navrhují některé řešení na základě informací, které máme k dispozici ohledně pravidel. Pokud bych ale měl odhadnout, kolik času nám zabere vyjet s prvním prototypem od chvíle, kdy projekt dostane zelenou, to vám říct neumím," říká Andrea Adamo.

Jak však šéf mistrů světa mezi značkami říká, týmy zatím nedostaly plug-in hybridní systémy od německého dodavatele Compact Dynamics a nikdo zatím nemůže testovat auta jako komplet. "Dodávka hybridních systému byla již několikrát pozdržena, takže i ty týmy, které už potvrdily setrvání v šampionátu a pracují na prototypech aut, nemohou testoval kompletní celek," říká Andea Adamo a dodává k nastávající hybridní éře, myslím si, že se teprve ukáže, jestli je toto ta správná cesta pro šampionát a rallysport. Řekl bych, že minimálně tři roky potvrvá, než uvidíme výsledky zavedení hybridů. Ale nakonec se vše stejně točí okolo jedné otázky, kolik značek se bude v MS angažovat? Pokud zůstaneme u tří týmů nebo dokonce klesneme na dva, tak je jasné, že nešlo o dobré rozhodnutí, ale už bude pozdě. Pokud by v budoucnu například bylo pět týmů, tak můžeme říct, že hybridy fungují a byla to ta správná cesta," uzavírá Andrea Adamo.

Komentářů celkem: 2
12. 3. 2021 19:491
0 0
Mohol by mi niekto vysvetliť, že čo znamenajú nové výrazy rally2, rally1, rally4? Prečo sa už nepoužíva označenie R2, R5, WRC? Je aj technický rozdiel medzi autami R5 a Rally2?
12. 3. 2021 21:352
0 0
Je to nová FIA pyramida, aby to prý bylo přehlednějsí... smajlík R5 je technicky to samé jako Rally2, stejně tak WRC a Rally1. Ale na víc detailů se raději neptej, protože to ti podle mně nedokáže na žádném rallyserveru do detailů správně popsat nikdo... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!