Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
10. 3. 2021 13:05 − 5889× − 2

M-Sport začal jako první testy vozu Rally1

Prvním týmem, který zahájí testy speciálu pro příští rok se stane M-Sport, který vyjede na testy dnes.

V posledních letech máme v rallysportu většinou jednu jistotu, když se blíží zavedení nové třídy či specifikace speciálů, britský M-Sport patří mezi průkopníky a bývá mezi prvními, kdo vůz testují či nasazují. Bylo tomu tak v případě Fiesty R5, je tomu tak v případě Fiesty Rally3 a nejiná situace panuje s novým speciálem Rally1 pro příští rok. Vzhledem k mlžení týmu zatím nelze specifikovat model, jelikož to tým zatím tají. Kromě pokračování s Fiestou se hodně spekuluje o Pumě, protože o příští generace mohou být vozy postaveny na základě prostorového rámu a rozměry kastle sériové Pumy by nemusely být tudíž problémem. Jak zní z M-Sportu, poprvé se nový vůz Rally1 rozjel v pátek v areálu M-Sportu a dnes jsou v plánu úvodní testy, které by brzy měly následovat i jízdy na šotolině v příštím týdnu.

"Jak si asi dokážete představit, všichni jsme byli velmi nadšení. Pokaždé když vidíte nové auto poprvé se rozjet, tak je to jedinečný moment. Párkrát jsem to už zažil, ale pořád z toho neztrácím nadšení, "říká k prvním rozjetí se nové M-Sportí Rally1 Malcolm Wilson a pokračuje, "ze všeho nejdříve bych rád poděkoval Chrisu Williamsovi a samozřejmě všem technikům od Fordu. Chtěli jsme auto rozjet, co nejdříve to půjde a to se nám povedlo. Teď máme dost času na pořádné testování než se vůz vydá na tratě rychlostních zkoušek v nadcházející sezóně. Pravidla pro Rally1 jsou o něco víc limitující stran nákladů než ta současná, ale i tak jsem v pátek obhlížel to auto a ptal se proč jste udělali tohle, k čemu složí tamta věc a podobně. Jak auto ukázalo, pořád pravidla nechávají velký prostor pro inovaci a technické finesy. Všichni odvedli neuvěřitelnou práci. Teď nás sice čeká hromada práce při vývoji, ale to, že auto poprvé vyjelo, to je významný moment," dodává šéf cumbrijského týmu.

Pokud jde o zbývající dvojici týmů, Toyota by podle informací serveru Dirt Fish měla být za M-Sportem těsně v závěsu, když by s Yarisem Rally1 chtěla vyjet do konce tohoto měsíce. Poněkud nejistější situace panuje v Alzenau, kde stále nedostali zelenou od vedení v Korei a přípravy na voze Rally1 provádí pomocí simulací. Jak však dodává Malcom Wilson, není důležité, kdo představí jako první prototyp, počítat se budou úspěchy v cíli soutěží. "Mít první prototyp je pěkné, ale děláme tento sport proto, abychom vyhrávali soutěže, ne závod o stavbu auta," uzavírá Malcolm Wilson. V době, než bude oficiálně představen model, se kterým M-Sport pojede, se tedy nabízí prostor pro spekulace a tipování dle uvolněných obrázků. Bude to tedy Fiesta nebo se dočkáme návratu Pumy, která se na tratích soutěží ohřála relativně krátce na přelomu milénia ve specifikaci Kit Car/S1600?

Komentářů celkem: 2
10. 3. 2021 14:20
0 0
Děkuji za další článek. V prvním odstavci bych slovo kastle nahradil serioznějším karoserie.
10. 3. 2021 14:24
0 0
Řekl bych že to bude opět Fiesta, jelikož od nejslabší Rally5 po Rally1 má Malcolm vše na základě jednoho modelu,tak to tak zůstane i nadále
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!