16. 3. 2021 21:40 − 1790× − 0

Rakušané vyhlížejí restart svého mistrovství

Loňský ročník rakouského mistrovství po jarním nástupu nekončící pandemie nakonec vůbec neexistoval.

Z původního kalendáře se odjela pouze Jänner Rallye, která vzhledem ke svému časnému termínu stihla ještě dobu, kdy byl svět v pořádku. Po hromadném rušení jedné soutěže za druhou došlo na jaře ke kompletnímu odvolání šampionátu. O restart rakouského rallysportu se pokoušel na podzim Christian Mrlik. Vyvíjel maximální snahu, aby se jeho Rallye W4 i bez statutu rakouského mistrovství a bez diváků podél trati mohla odjet, ale podzimní vlna pandemie mu veškeré snahy překazila. Kola soutěžních vozů se tak nakonec v Rakousku rozjela až o předminulém víkendu. Stalo se tak paradoxně na stejné soutěži, která vloni celé dění uzavřela. Hlavními postavami druhého ročníku Blaufränkischland Rallye se stali piloti Fordů Fiesta Rally2. Niki Mayr-Melnhof vloni v soutěžním autě strávil daleko více času než jeho značkový kolega Hermann Neubauer a na dosažených časech to bylo znát. Vedení se ujal hned v prvním testu a držel si jej až do RZ 6, ve které se jeho Ford porouchal. Vítězem úvodního podniku ARC se tak stal Neubauer následovaný dvěma piloty Fabií Rally2 evo Philipem Kreiselem a Geraldem Riglerem.

Hlavní šampionát u našich sousedů ale doposud nezačal. Tradiční lednový podnik v okolí Freistadtu pořadatelé odpískali už vloni v létě a na začátku nového roku je následovali pořadatelé z Leutschachu. Ti mají dvojnásobnou smůlu, že svou soutěž nestihli před nástupem pandemie odjet ani vloni. Zástupci technické skupiny rakouské federace měli ze zrušení Rebenland Rallye asi největší radost, protože je od konce loňského roku plně zaměstnává problematika začlenění elektrických speciálů do pravidel národního mistrovství. Jako bonus dostali ještě měsíc k dobru. Původně na duben plánovaná WeinbergerHolz Lavanttal Rallye využila uvolněného místa v kalendáři a přesunula se na půlku května. V tomto termínu se původně měla jet OBM Wechselland Rallye, ovšem její ředitel a známý soutěžní jezdec v jedné osobě Willi Stengg podnik přesunul do poloviny letních prázdnin. O rozjezd mistrovství po více než roční pauze by se tak měla postarat dvojice korutanských soutěží. Dva týdny po Lavanttal Rallye, která je pro letošek vzhledem k výjimečné situaci zkomprimována do jediného soutěžního dne a 117 ostrých kilometrů, je totiž plánován nový přírůstek v kalendáři, z ARC pocházející Hirter Rallye St. Veit. Tuto soutěž její pořadatelé zatím uspořádali pouze dvakrát, ale ani to jim nebrání, aby pro vstup do národního mistrovství připravili dvoudenní trať o délce zhruba 100 kilometrů.

Naprostou jistotu uskutečnění bohužel zatím nemá ani jeden z organizátorů těchto úvodních podniků. Své soutěže totiž nechtějí pořádat za zavřenými dveřmi. Pokud se situace neuklidní a nebudou moci k trati dorazit diváci, start mistrovství se opět odsune. V takovém případě by se snad mohlo začít závodit v půlce června na soutěži Gerwalda Grössinga. Ta se pojede opět na krásných horských šotolinách v okolí Rohr im Gebirge, ovšem už se nebude jmenovat Schneebergland Rallye. Po dvouleté pauze se soutěž do mistrovství vrací jako Redstag Rallye Extreme. O měsíc později za ideálních podmínek posádky vyrazí na Rallye Weiz a čtrnáct dnů poté na odloženou OBM Wechselland Rallye. Následovat bude dvouměsíční pauza, kterou by eventuálně mohli někteří pořadatelé využít k přesunu svých podniků. Pokud alternativní termín na začátku září nevyužijí pořadatelé Niederösterreich Rallye, bude jejich soutěž startovat na začátku října. Listopad by pak měl patřit závěrečnému klání Rallye W4.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!