Sebastien Loeb: Bylo to po dohodě s Prodrive
S malou autorskou hyperbolou lze napsat, že jsou události, u kterých si budeme pamatovat, kde jsme byli, když jsme je poprvé zaznamenali a pro motoristického fanouška jednou z takových může být rozchod dvojice Loeb – Elena. Vzhledem ke statutu posádky a okolnostem rozchodu se postupně objevují informace a názory zainteresovaných stran (Daniel Elena svůj názor již prezentoval), proto se pojďme podívat, co říká sám Sébastien Loeb, jenž podle všech informací byl tím, kdo konec posádky po 23 letech spolupráce inicioval. Jak rodák z Haguenau říká, rozhodně to nebylo snadné rozhodnutí, ale nakonec se jej rozhodl učinit.
Foto: Somos Dakar
"Telefonát Danielovi nebyl zrovna z těch, co bystě chtěli mít. Spolupracovali jsme spolu 23 roků a Daniel je kamarád. Hodně jsme se o tomto kroku bavili s Prodrive a po analýze našeho posledního Dakaru jsme došli k rozhodnutí, že bude nejlepší udělat změnu. Je mi 47 roků, nemám před sebou zas tolik let, kdy se mohu pokoušet Dakar vyhrát, takže si chci vytvořit podmínky, kde pro to budu mít největší šanci. Až čas ukáže, jestli šlo o dobré rozhodnutí. Ale tento krok nic nemění na mém vztahu s Danielem, se kterým jsme za tu dobu zažil hromadu úspěchů," říká pro deník L’Équipe Sébastien Loeb.
Jak ale říkají obě strany, rozchod v autě neovlivní jejich osobní vztahy, protože jak Seb Loeb, tak Daniel Elena zdůrazňují, že se nadále berou za kamarády, kteří spolu už akorát nebudou sedět v závodním speciálu. To ostatně potvrzuje Elena svými slovy: "Sebe, nemám nic proti tobě, vždy tě budu podporovat, zůstáváme kámoši. V roce 2013 po konci v MS jsi mi napsal: Mám štěstí, že jsme se potkali. Já jsem měl též štěstí, že jsem tě potkal a přeji ti nejvíce úspěchů s novým navigátorem," uzavírá Daniel Elena.
Dopad vyssi vahy na fyzickou i psychickou vykonnost neni uplne bezvyznamnej. Ja o tom musim neco vedet.
Takto jsem na to byl dlouhé léta zvyklý, ale vždy něco končí a něco nového zase začne. Tak to prostě chodí.
Ale nikdy na tuto dvojici nezapomenu, to prostě nejde.
Docela mě sere,že se Venca víc potí a pomaleji reaguje,než třeba Kopecký,nebo kdysi Kresta...,ostatně Milan Dolák asi taky býval potič bez reakce...l
na Elenovi bylo vidět, že se na rallye vždycky hoodně baví s tím, že už si nemusí nic dokazovat, místo v historii už má (mám pocit, že v Monacu není moc lidí s jeho počtem titulů) a v životě mimo rallye to tak má stejně, jenže Loeb má v první řadě ještě ambice vyhrávat všude kde startuje, takže tady to asi bude...