Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
17. 3. 2021 12:24 − 12167× − 19

Sebastien Loeb: Bylo to po dohodě s Prodrive

Co na rozchod s Danielem Elenou říká Sébastien Loeb? Jaké důvody ho k tomu vedly?

S malou autorskou hyperbolou lze napsat, že jsou události, u kterých si budeme pamatovat, kde jsme byli, když jsme je poprvé zaznamenali a pro motoristického fanouška jednou z takových může být rozchod dvojice Loeb – Elena. Vzhledem ke statutu posádky a okolnostem rozchodu se postupně objevují informace a názory zainteresovaných stran (Daniel Elena svůj názor již prezentoval), proto se pojďme podívat, co říká sám Sébastien Loeb, jenž podle všech informací byl tím, kdo konec posádky po 23 letech spolupráce inicioval. Jak rodák z Haguenau říká, rozhodně to nebylo snadné rozhodnutí, ale nakonec se jej rozhodl učinit.


Foto: Somos Dakar

"Telefonát Danielovi nebyl zrovna z těch, co bystě chtěli mít. Spolupracovali jsme spolu 23 roků a Daniel je kamarád. Hodně jsme se o tomto kroku bavili s Prodrive a po analýze našeho posledního Dakaru jsme došli k rozhodnutí, že bude nejlepší udělat změnu. Je mi 47 roků, nemám před sebou zas tolik let, kdy se mohu pokoušet Dakar vyhrát, takže si chci vytvořit podmínky, kde pro to budu mít největší šanci. Až čas ukáže, jestli šlo o dobré rozhodnutí. Ale tento krok nic nemění na mém vztahu s Danielem, se kterým jsme za tu dobu zažil hromadu úspěchů," říká pro deník L’Équipe Sébastien Loeb.

Jak ale říkají obě strany, rozchod v autě neovlivní jejich osobní vztahy, protože jak Seb Loeb, tak Daniel Elena zdůrazňují, že se nadále berou za kamarády, kteří spolu už akorát nebudou sedět v závodním speciálu. To ostatně potvrzuje Elena svými slovy: "Sebe, nemám nic proti tobě, vždy tě budu podporovat, zůstáváme kámoši. V roce 2013 po konci v MS jsi mi napsal: Mám štěstí, že jsme se potkali. Já jsem měl též štěstí, že jsem tě potkal a přeji ti nejvíce úspěchů s novým navigátorem," uzavírá Daniel Elena.

Komentářů celkem: 19
17. 3. 2021 12:49
0 3
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Možná Loebovi položili v Prodrive nůž na krk a řekli, že buď vymění spolujezdce, nebo celou posádku. Stačí se podívat na fotku v tomto článku, kdy D. Elena má sebou i svůj osobní airbag. Pokud kopilot veze sebou navíc nějakých 10 - 12 kilo, na jízdě se to určitě projeví. Navíc obtloustlý člověk se více potí a i pomaleji reaguje, což se taky může projevit na výsledku. Druhá věc jsou technické problémy, které vedly nakonec k odstoupení v posldním ročníku.
17. 3. 2021 13:06
1 0
To Pepan A1: S tím nemohu souhlasit, nižší váha je sice výhoda, ale rok 2018 na Rally RACC jasně dokázal že u codrivera je to jedno smajlík Pokud co-pilot veze 10-12 kilo na rally tak je to taky něco jiného, než když to veze na dakaru víš ...
17. 3. 2021 15:01
1 0
V CCR se na váhu až tak moc nehraje.Homologační hmotnost suchého auta je 1850kg, do etapy sebou vezeš 300 až 500l benzínu, v mnoha případech náhradní díly, nářadí jídlo a pití. A po každé etapě vysypeš z auta dvoje kolečka písku (hlíny, bláta... ). Tam fakt 15 kg nehraje roli. Navíc "rozchod" se týká myslím jen Dakaru, při případných startech v rally snad ne.
17. 3. 2021 15:09
2 1
Dopad vyssi vahy na fyzickou i psychickou vykonnost neni uplne bezvyznamnej. Ja o tom musim neco vedet. smajlík
17. 3. 2021 15:17
0 0
Já trochu cítím z Loebova vyjádření, že i on sám chce zkusit jet Dakar s někým jiným. Ale vzít ten telefon a zavolat Elenovi, to mu rozhodně nezávidím.
17. 3. 2021 16:04
0 3
Původně napsal Kenny_pce
Dopad vyssi vahy na fyzickou i psychickou vykonnost neni uplne bezvyznamnej. Ja o tom musim neco vedet. smajlík
Přesně. Mít tolik kilo nadváhy se určitě projeví na koncentraci. Člověk se nadměrně potí, neustále si ten pot utírá, což může vést ke ztrátě koncentrace. A tohle se odehrává v kokpitu, kde je teplo jako v sauně a trvá to dlouhé hodiny, takže ten potící se člověk musí pořád pít. Možná dal Prodrive nůž na krk Elenovi, aby tu nadváhu sundal a on odmítl. Důsledek - výměna spolujezdce.
17. 3. 2021 17:27
0 2
Je teda pravda, že když spolu naposled vyhráli WRC v Španělsku 2018, při vyhlášení Seb udělal salto jako vždycky, a oplácaný Daniel polokotoul a zůstal sedět na zadku. Tam ten rozdíl ve fyzičce bil do očí. A Dakar je trochu větší záběr. Takže fyzička + motivace je dost pravděpodobný problém.
17. 3. 2021 18:14
0 3
Seb u mě dost klesl. Už mu nefandím. Jsou i jiní frajeři.
17. 3. 2021 20:23
0 0
Tak tohle mě mrzí.....Prostě k přijmení Loeb patřilo vždy Elena. smajlík
Takto jsem na to byl dlouhé léta zvyklý, ale vždy něco končí a něco nového zase začne. Tak to prostě chodí.
Ale nikdy na tuto dvojici nezapomenu, to prostě nejde.
17. 3. 2021 23:15
2 0
Docela mě sere,že se Venca víc potí a pomaleji reaguje,než třeba Kopecký,nebo kdysi Kresta...,ostatně Milan Dolák asi taky býval potič bez reakce...l
18. 3. 2021 07:28
1 0
Jj, je to škoda, že tahle ikonická posádka končí, nicméně v případě Daniela Eleny to není o 15ti kg nadváhy, tady jde spíš o hmotnost navíc, blížící se 30ti kg, v porovnání s Ufonem a to už znát asi bude. přesto je to smutný, že je v autě spolu nejspíš už neuvidíme. smajlík
18. 3. 2021 09:10
0 0
Pro všechny, kteří Loeba odsuzují - uvědomte si, že vrcholový motoristický sport je neskutečně tvrdý byznys, kde se neodpouští sebemenší chyba. To není jako když se dva kluci jdou svézt na regionálním mistráku. Stáje do startu vozu investují peníze v řádu desítek miliónů a chtějí mít za to adekvátní výsledek. A pokud Elena vypadá tak jak vypadá ( myslím ty kila navíc), může to ohrozit celkový výsledek. Nikdo z nás neseděl s nimi v autě, když absolvovali poslední ročníky a nevíme, co se tam odehrávalo. Nicméně start v takové soutěži vyžaduje určitou fyzičku a tu Elena zjevně nemá. I mi je z toho smlutno, protože jsem tuto dvojici považoval za neskutečnou ikonu rallyového sportu. Devět titulů mistra světa - kdo to má? Ale bohužel život jde dál. A taky oceňuji, že Loeb Elenovi zavolal sám, že se neschoval za záda nějakého manažera, který by tu záležitost vyřešil. Je jedno, že se ten rozhovor odehrál telefonicky. I tak chce to mít koule, abych sám řekl svému dlouholetému parťákovi, že chci pokračovat s někým jiným. A podle mě je to pořád lepší varianta, než kdyby třeba Elena v dalším ročníku zkolaboval a zemřel.
18. 3. 2021 09:29
1 0
Ahoj všem, souhlasím s Pepanem a doufám, že pokud pojede Seb klasickou rally, tak opět k sobě přizve Daniela. Vždy jsem vám oběma držel palce a budu rád když to tak bude i nadále. Vlk.
18. 3. 2021 19:25
1 0
Pepan má pravdu a ještě bych dodal,že na Dakaru se také dost maká a hrabe. A jestli to tam Loeb za volantem odmaká a není to lehké tak potřebuje mrštného rychlého spolujezdce...oprava podvozku,výměna kola atd atd o vyhrabání z písku nemluvě. Tam jsou rozdělené funkce,jeden zvedá auto druhý povoluje kolo,rychlejší připravuje rezervu a tak si každý dovede představit jak k tomu asi došlo Loeb není hloupej. Každý kdo manuelně pracoval a měl podobného spolupracovníka tak ví o čem píši.
19. 3. 2021 00:35
0 0
Pepan A1 takovou kundovinu splodí jen chorý mozek!Až budeš mít tolik skalpů co Daniel pak mektej!
19. 3. 2021 10:11
1 0
Původně napsal di baiardo
Docela mě sere,že se Venca víc potí a pomaleji reaguje,než třeba Kopecký,nebo kdysi Kresta...,ostatně Milan Dolák asi taky býval potič bez reakce...l
Jj, Venca má pomalejší reakce, tak holt pozdeji brzdí.smajlík
19. 3. 2021 10:53
0 0
Prave si odhalil pricinu Pechovej rychlosti :D
19. 3. 2021 11:07
0 0
A co třeba taková neshoda mezi Elenou a Prodrive? Zde může být podstata rozchodu mistrovské dvojice.....
19. 3. 2021 12:49
1 0
tak pravdou je, že mitfáru si vybírá fára, tak to bylo vždy, výjimky byly, ale moc jich není, obvykle když má mitfára balík a ambice, tak si zaplatí šoféra a je z něj mistr, šak to známe i z našich sprintů smajlík
na Elenovi bylo vidět, že se na rallye vždycky hoodně baví s tím, že už si nemusí nic dokazovat, místo v historii už má (mám pocit, že v Monacu není moc lidí s jeho počtem titulů) a v životě mimo rallye to tak má stejně, jenže Loeb má v první řadě ještě ambice vyhrávat všude kde startuje, takže tady to asi bude...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!