Vlastimil Resl - eWRC.cz
20. 3. 2021 18:51 − 1716× − 0

Kastner a Morkus opět spolu

Po třech letech dochází letos k obnovení spolupráce posádky Jaroslav Kastner – Vlastimil Morkus.

„Příčinou mé pauzy byly rodinné důvody. Během té doby jsem týmu pomáhal alespoň jako mechanik. Nyní však děti povyrostly – Hynkovi bude osm let a Prokopovi jsou tři – a mně se po „horkém“ sedadle zastesklo. Naší prioritou už je především si závody užívat. Pěkný výsledek však samozřejmě neurazí,“ těší se zpět na „horké“ sedadlo Vlastík. Jarda pak oceňuje spolujezdce, kteří ho navigovali poslední tři sezóny. „Tomáš Pfajfr, Dominik Kubín i Tomáš Kocour odvedli skvělou práci. Chci jim za to poděkovat. Nicméně nadešel čas dát se s Vlastíkem zpět dohromady.“

Prioritou mnichovohradišťské posádky je tradičně dvoudenní český šampionát. „Hodláme však jet pouze jeho vybrané podniky. Uvidíme, co nám současná pandemická situace dovolí. Valaška je na nás moc brzy. Nemáme totiž ještě dokončenou přípravu techniky. Reálná není ani Šumava. Vypadá to na začátek až v Českém Krumlově. Mám ho rád. Je vždy perfektně organizačně zvládnutý,“ nastiňuje plány Jarda a Vlastík doplňuje. „Vrcholy sezóny by měly být domácí Bohemka a zlínská Barumka. Doufáme, že její padesátý ročník se uskuteční s plnou parádou včetně zahraničních účastníků a tradičního obrovského diváckého zájmu.“

Jaroslav Kastner předloni obsadil v konečné klasifikaci třídy 8 druhé a loni třetí místo. „Ani jednou jsme však nebyli vyhlášeni a žádné poháry se nekonaly. Důvodem je malý počet aut v naší kategorii a loni navíc pouhé tři odjeté soutěže. Tím nesmyslnější mi přijde další navyšování počtu tříd a rozmělňování aut. Podobným nesmyslem je plán od roku 2022 zamezit autům s prošlou homologací bodovat do absolutní klasifikace a ve třídách je nedělit na enka a áčka. V návrhu je, že půjde pouze o obsah motoru. Může se tak stát, že s enkovou Hondou pojedeš proti speciálům kategorie S1600. Co se týče „osmiček“, nechápu, proč by do ní nadále nemohla jet všechna auta bez rozdílu roku výroby, která do ní kdy byla homologována,“ nechápe plánované změny Jarda. Tato věc ho evidentně vůbec netěší a tak pokračuje. „Tyhle malé třídy jsou dlouhodobě na ústupu. Přístup Autoklubu ČR k nim jen napomáhá jejich klesající atraktivitě a postupné likvidaci. To navíc posádkám těchto aut výrazně ztěžuje shánění finančních prostředků na již takhle velmi nákladný sport, jakým soutěže jsou.“ Závěrem našeho povídání však Jaroslav Kastner přechází do pozitivna. „Vedle rally se nadále věnujeme minikárám. Jezdí je můj třináctiletý syn Matěj. Boleslavský minikárový klub nadále zůstává největší základnou tohoto sportu v České republice.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!