Vlastimil Resl - eWRC.cz
21. 3. 2021 10:55 − 3517× − 2

Číselné perličky Bergera a Ryšánka

Jednou z největších osobností šampionátu MČRHA je Vladimír Berger.

Tomu se podařilo výrazně zvýšit spolehlivost své Škody 130 LR a patří k adeptům na přední příčky třídy E5. „Až do předloňska nás často trápily problémy s motorem. Ty se povedlo vychytat a nyní auto drží. Loni nás pouze první den Bohemky pozlobily karburátory. Přesto z toho bylo druhé místo ve třídě. Příbram se nám dokonce podařilo vyhrát. Bohužel na pátém kilometru závěrečného pačejovského podniku praskla klika. To nás stálo lepší výsledek v konečné klasifikaci skupiny,“ vrací se mladoboleslavský pilot k uplynulé, kvůli pandemii koronaviru výrazně zkrácené, sezóně. A přidává plány do té letošní.

„Navigovat mě bude opět Pavel Ryšánek. Pouze na Vltavě jsem slíbil k padesátinám společné svezení Věře Hlávkové – Šlamborové. Přestože pochází z Klatov, svoji domácí soutěž nikdy nejela. To je podobné, jako kdyby Boleslavák nejel Bohemku. Pavel nedávno zjistil, že v rámci historiků se jede i Kopná. Chceme zpočátku odjet maximum soutěží a získat co nejvíce bodů. Pokud by se zadařilo, abychom se případně mohli v dalším průběhu sezóny přizpůsobit situaci a zabojovat o pěkné konečné umístění ve třídě i skupině,“ naznačuje své úmysly bývalý škodovácký tovární pilot.

Jedním ze základů úspěchu bude spolehlivost techniky. „Během loňského roku jsme dělali novou přední nápravu a postavili novou synchronní převodovku. Ty máme nyní dvě. Zkušenosti mi také říkají, že po odjetí zhruba šesti set kilometrů je nutné preventivně vyměnit klikovku. Ta mi loni praskla v Pačejově a předtím dvakrát v Příbrami. Tedy vždy na závěrečném podniku, kdy se projevila únava materiálu,“ hodlá se ponaučit Vláďa. Ten by neodmítl ani svezení se soudobým vozem. „Takovou Fabii třídy 7 bych si nechal líbit. Zazávodit si na Bohemce s dalšími piloty těchto vozů Picanem (Luboš Picek, pozn. autora), Milanem Zemanem či Michalem Cillerem by bylo fajn. Nesmím samozřejmě opomenout také Gráfu (Petr Grafek, pozn. autora) s jeho hezkou Felicií. Jenže na podobné akce momentálně nejsou peníze. Navíc, pokud už bych měl koupit gumy, raději tak učiním na svoji „stotřicítku“.“

Velezkušený Pavel Ryšánek loni četl Vláďovi noty premiérově. „Co si vybavuji, na společné spolupráci jsme se domlouvali asi třicet let. Pořád to však ne a ne klapnout. Až předloni během Rallye Berounka Revival padlo rozhodnutí to spolu zkusit. Myslím totiž, že přestože jsme oba dostatečně zkušení a vyježdění, máme si i v tomto vysokém věku navzájem co dát. Navíc pro mě šlo o návrat do auta, které mám stále v srdéčku. Ke všemu se vyskytly dvě číselné perličky. Jedeme se Škodou 130 LR a loni nám bylo dohromady stotřicet let. Navíc jsme vyfasovali startovní číslo 206 a dohromady vážíme dvěstěšest kilo. Sezóna sice byla okleštěná, nám se nicméně podařilo třídu E5 vyhrát. Nyní se těšíme na novou sezónu, kterou plánujeme zahájit na Kopné. Pokud to pandemická situace dovolí, rádi bychom si vyrazili zazávodit i za hranice naší vlasti,“ plánuje pražský spolujezdec, který se před pár dny ze zahraničí vrátil. „Byl jsem se zrekreovat v Dominikánské republice, kde svět ještě funguje tak, jak má.“

Komentářů celkem: 2
24. 3. 2021 15:49
1 0
Vláďa Berger je prostě řízek. Z toho povídání čiší pohoda a to, že si rally chce dál prostě jen užívat. smajlík
24. 3. 2021 16:09
0 1
gentleman věk dámy nikdy nezveřejňuje...
vzpomínám, že Shekhar Mehta v přihlášce, nebo na kartě posádky, u data narození své paní Yvonne uvedl: více než 18 smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!