23. 3. 2021 11:00 − 2948× − 1

Slovakia Ring, spása slovenského rallysportu

Zní to sice jako pořádný paradox, ale slovenský rallysport poslední dva roky drží při životě okruh Slovakia Ring.

Na něm sice už delší dobu probíhá jedna z exhibic na závěr roku, ale ještě před rokem by nikoho ani ve snu nenapadlo, že se tam bude bojovat o mistrovské body. Koronavirus však v loňské sezóně znemožnil odjetí zbylých třech klasických soutěží na slovenském území, v Trebišově, Popradu a Košicích. Když se k tomu připočte zrušení Hustopečí, které byly do slovenského mistrovství původně také zařazeny, z kalendáře zbylo torzo. Během prázdnin se odjela dvojice zahraničních soutěží v Maďarsku a Polsku, ale to by k uzavření šampionátu nestačilo. Narychlo tak vzniknul zbrusu nový podnik s centrem v Orechové Potoni. Pořadatelům se na samotné trati i obslužných komunikacích Slovakia Ringu podařilo namotat dvoudenní podnik se solidní porcí 143 ostrých kilometrů. Korunovaci Grzegorze Grzyba slovenským mistrem tak nakonec nic nebránilo. Poláci v konečném pořadí obsadili kompletní pódium.

Bohužel ani letošní rok nezůstane prost komplikací způsobených nekonečnou pandemií. Pořadatelé Rallye Tatry doufají, že se situace zlepší a na konci května budou moci svou rally konečně odstartovat. O finále šampionátu by se jako tradičně měla postarat soutěž v Košicích a po sedmnácti letech se do slovenského mistrovství vrací Rally Vranov. O žádné z těchto tří soutěží však v současné době nelze říct, že se na sto procent uskuteční. Jistotu nemají ani oba zahraniční podniky v Hustopečích a Rzeszowě. Znovu tak Slovákům zbyla jediná sázka na jistotu, hygienicky příznivý Slovakia Ring. Tam, kde se vloni končilo, letos se začínalo. Dorazilo o pět posádek více než v prosinci, ale ze svého stínu šampionát našich východních sousedů nevystoupí patrně ani letos. Největší hvězdou rally se stal Martin Prokop, který ale Fionu WRC vodil jen v roli předjezdce. Speciály hlavní kategorie Rally2 přivezlo jen šest týmů a bohužel už na třetím testu skončil Maciej Lubiak, který se vrátil za volant Hyundaie i20 R5. V prvních dvou zkouškách zajel třetí čas, ale pak svůj vůz poslal přes střechu.

Jeho krajan Grzegorz Grzyb neměl v poli žádného sobě rovného soupeře a o vítězství se mohl připravit leda tak svou chybou. Ta se nedostavila a úřadující mistr nakonec zvítězil ve všech rychlostních zkouškách. Pokaždé druhý čas zajel nejlepší z domácích Jaroslav Melichárek pilotující tu samou techniku, Škodu Fabia Rally2 evo. Igor Drotár na něho se starší verzí škodovky nestačil a Melichárek si druhou příčku uhlídal i přes minutovou penalizaci. O něco zajímavější dění slibovala kategorie dvoukolek. Martin Koči sice pilotoval slabší Ford Fiesta Rally4, se kterým bude absolvovat letošní juniorské mistrovství světa, ale i tak držel čtveřici Poláků v Peugeotech 208 Rally4 za sebou. Tedy čtyři za zády měl jen v první zkoušce. V té druhé totiž Michal Tochowicz ulomil u svého „lvíčete“ kolo a Grzegorz Bonder poškodil řízení. Nakonec se ale přeci jen nejvíc radovali polští hosté. To, když v předposlední zkoušce Koči z první příčky odstoupil. Dvoukolky tak nakonec ovládnul Kamil Bolek před dalším Polákem v 208 Rally4 Lukaszem Lewandowskim. Nejlepší z domácích Kamil Švec s Peugeotem 208 R2 za nimi na třetím místě zaostal o pět minut.

Komentářů celkem: 1
23. 3. 2021 12:491
0 0
Ta kvalita SK mistráku je horší a horší
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!