25. 3. 2021 12:47 − 1367× − 0

Mexický šampionát bez úřadujícího mistra

Mexiko jako součást mistrovství světa neodmyslitelně patří na mezinárodní scénu rallysportu.

Vzhledem k dnes již světově proslulým prašným a kamenitým cestám v okolí památkově chráněného města Guanajuato mají všichni tuto zemi spojenou se šotolinovými soutěžemi. V národním mistrovství ovšem podstatnou roli hrají i asfaltové podniky a právě jeden takový odstartoval letošní sezónu. Té se bohužel nebude účastnit úřadující mistr Ricardo Trivino, který dal po zisku desátého titulu NACAM a pátého mexického přednost startům v Evropě. Letos tak bude k vidění ve španělském superšampionátu. Na startu v Colimě nakonec chyběl i další z předních mexických pilotů Benito Guerra jun., který by ale do šampionátu letos vstoupit měl. V první soutěži za jeho stáj startoval akorát Jorge Gonzalez, který s Mitsubishi Lancer EVO X ovládnul kategorii produkčních aut. Aby také ne, když v ní startoval sám. Kvůli penalizacím a problémům v posledním testu mu ale unikla příčka hned za nejrychlejšími jezdci ve speciálech Rally2.

Když předposlední test, který po zrušení toho posledního soutěž zakončoval, nedokončil Ricardo Iniesta se svým Mini Cooper S, čtvrtá příčka spadla do klína nejrychlejšímu jezdci kategorie Rally5. Ve výsledku lze právě souboje v této kategorii ohodnotit jako nejzajímavější z celého startovního pole. Do rally nastoupila pětice posádek s Renaulty Clio RSR Rally5 a Rafael Maggio s Gustavem Uriosteguiem sváděli od prvních kilometrů hodně těsný boj o první příčku. Své pozice si během první etapy několikrát prohodili a na konci dne to byl Maggio, kdo vedl o nicotné tři desetinky. Uriostegui se sice dostal v sobotu hned z rána zpátky do vedení, ale v poslední odjeté zkoušce mu triumf nakonec přeci jen sebral Maggio. Z evropského pohledu pak pořádnou exotikou zaváněl start Mazdy 2 Rally5. Ta na mezinárodní scéně k vidění není a její cesta od mexické národní homologace k mezinárodní se možná nikdy neuskuteční. V NACAM Rally Colima byl tento vůz japonské značky zařazen do samostatné kategorie Rally5 Light a s výrazně rychlejšími Renaulty tak nebojoval.

Na startu se sešla čtveřice speciálů Rally2 a tři z nich podle očekávání hrály prim. Carlos Meléndez poprvé usednul za volant Citroënu DS3 R5, který v minulosti nejen po mexických cestách vodil Ricardo Trivino. Poslední roky sloužil Ricardu Corderovi jun. a vloni jej dovezl až k titulu vicemistra. Meléndez s ním tak velký sport nepředváděl, ze začátku měl problémy se vejít i do top ten a soutěž dojel jako devátý. Kromě jiných nestačil ani nejrychlejší čtyři Clia RSR Rally5. Zbylé tři posádky se speciály Rally2 si rozdělily pozice na bedně. I mezi nimi ale zely obrovské rozdíly a tak, jak karty rozdala úvodní zkouška, zůstaly až do konce. Na bronzový stupínek si tak stoupnul Mauro Zavaleta startující se Škodou Fabia Rally2 evo, zatímco druhý skončil Luis García se starší generací škodovky. Vítězství s náskokem tří a půl minut po absolvování pouhých 87 ostrých kilometrů vybojoval hlavní favorit rally. Mexický mistr ze sezóny 2018 Ricardo Cordero jun. poprvé okusil Citroën C3 Rally2 po Bonatovi a nikdo mu nestačil.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!