Madsův výlet do Rumunska
Jeho spolupráce s Francouzi začala v roce 2014, kdy Nor na dva roky usednul za volant tovární DS3 WRC. Následně spolupráci na dva roky přerušil a vrátil se k Fordu, se kterým startoval dříve. Na tyto roky ale Østberg zrovna rád nevzpomíná a vřele uvítal další příležitost startů s Citroënem. Pro sezónu 2019 pro něho ale místo v tovární C3 WRC nezbylo a jako náhradní program dostal starty ve WRC2 Pro. Tím se rozjela Madsova současná etapa soutěžácké kariéry spojená se speciály Rally2 a hlavním podpůrným seriálem mistrovství světa. V roce 2019 jej Nor absolvoval s C3 R5 belgické stáje DG Sport a bral titul vicemistra, vloni s technickou podporou francouzského PH Sportu už dosáhnul až na jezdecký titul. Aby se to nepletlo, i pro letošek změnil přípravce vozu a rudou C3 Rally2 mu bude servisovat maďarský tým Tagai Racing Technology. Díky tomu vedle startů ve WRC2 na norského pilota čeká i absolvování maďarského mistrovství. Jeho první start se ale odehrál ještě úplně jinde, na soutěži rumunského šampionátu.
Ten začal už před měsícem na Romania Winter Rally. Tuto soutěž s nižším koeficientem při neúčasti prakticky všech hlavních soupeřů z šampionátu ovládnul Dan Girtofan. Letos slaví jubileum deseti let spojení sil s českou značkou Škoda a na techniku českého původu pak sází i většina jeho soupeřů. V první řadě je to hlavně úřadující mistr Simone Tempestini, který bude po třech nepřetržitých mistrovských letech znovu platit za největšího favorita. Zájem o bednu budou jistě mít další jezdci ve škodovkách Adrian Raspopa nebo Sebastian Barbu. Poslední, kdo se stal mistrem před (nebo lépe řečeno mezi) Tempestiniho nadvládou, byl Bogdan Marisca. Na rozdíl od soupeřů se nenechal zlákat na přesednutí do Fabie R5 a před novou sezónou jen vyměnil starší Fiestu R5 za novou Fiestu Rally2.
Brasov posádky přivítal sněhovým pozdravem. Ten se ale bohužel nacházel pouze v okolí trati a ani vyšší páteční a sobotní teploty nehrály ve prospěch zimního průběhu soutěže. Na druhou stranu byly asfaltové cesty pokryté pořádnou vrstvou posypu. Østberg hned z první zkoušky nevyšel bez defektu, ale i tak dosáhnul času jen o půl sekundy pomalejšího oproti nejrychlejšímu Tempestinimu. Na druhé zkoušce už pilot Citroënu kraloval a šel do čela. Rumunský šampión jej dokázal porazit až ve tmě na poslední zkoušce, ovšem svou ztrátu před druhým dnem srazil jen o čtyři desetiny. Zbytek pole se na tyto dva už díval z úctyhodné minimálně minutové vzdálenosti. Barbu a Marisca se více zaobírali vlastním bojem o poslední pódiovou pozici a na konci dne to byl pilot Fordu, kdo tento duel průběžně vedl. Do jejich souboje se chtěl v sobotu připojit ještě Raspopa, ale nakonec se mu to nepodařilo a zůstal pod stupni vítězů. Připsal si však cenný skalp v podobě porážky Girtofana, který musel den a půl stahovat minutovou ztrátu z druhého testu.
Marisca v boji se svým soupeřem ve škodovce vyhrál předposlední zkoušku a posunul svůj náskok přes dvacet vteřin. Barbu ale skvěle kontroval na závěrečné Power Stage. Toto dílčí vítězství pro něho mělo speciální bonus v podobě maxima bonusových bodů. Souboj o druhou příčku celkově ale i tak o 7,2 sekundy prohrál. Østberg se ráno podivoval, že jeho soupeři za slunečného počasí obuli mokré pneumatiky. V šestém testu Nor zajel o 3,8 sekundy pomalejší čas než Tempestini. Kvůli špatné volbě gum to ale nebylo, to už se totiž u jeho Citroënu objevil problém s motorem. Ten jej následně ze hry vyřadil úplně. Padesátý ročník TESS Rally Brasov tak s náskokem minuty a půl vyhrál Tempestini. V absolutním pořadí se rodu Girtofanů nedařilo, mezi produkčními vozy to už byla jiná písnička. Startoval tam syn Dana Girtofana Andrei a se svým Subaru za sebou dokázal udržet početnou smečku Mitsubishi. Adrian Teslovan s Lancerem EVO X za ním nakonec zaostal o minutu a čtvrt.