29. 3. 2021 21:55 − 2651× − 0

Příjemně strávený den na šotolině

Itálie je zemí rallysportu zaslíbenou a těžko byste hledali během sezóny víkend, kdy se na Apeninském poloostrově nekoná žádná soutěž.

Po dílnách různých týmů je poschovávaná spousta zajímavé techniky současné i historické. Když už se nekoná žádná soutěž hlavního šampionátu C.I.R. nebo jeho méně urozených sourozenců šotolinového a toho určeného pro speciály WRC, mohou si posádky odskočit třeba na Raceday Ronde Terra. Tak se nazývá seriál jednodenních soutěží odehrávajících se na dvakrát až třikrát se opakujících průjezdech pár šotolinových úseků. Celková ostrá kilometráž takových soutěží se blíží padesáti kilometrům. Nejde o nikterak dlouhý závod, ale ve světle aktuálních pravidel se zase tak moc neodlišuje od soutěží šotolinového mistrovství. Ty byly totiž v případě kratších podniků s koeficientem 1 zkráceny na maximálně 80 kilometrů a ty delší s koeficientem 1,5 pak mohou obsahovat rychlostní zkoušce o délce až 100 kilometrů. Úvodní Rally Adriatico se pojede až na konci dubna, ale šotolinové soutěže Raceday se letos konaly už dvě.

Na konci února byla prvním podnikem zbrusu nová soutěž pořadatelského týmu Valtiberina Motorsport, která svou hlavní událost, Rally Cittá di Arezzo – Valtiberina, zapsala do šotolinového mistrovství. Pro účely Raceday tak vzniknul zbrusu nový podnik, Rally Terra Valle del Tevere. S naplněním startovní listiny pořadatelé neměli moc práce, celkem ze startovní rampy osmadvacátého února sjela bez dvou celá stovka posádek. A hned dvaadvacet z nich usednulo za volant favorizovaných speciálů R5. V prvním testu ten nejrychlejší pilotoval Matteo Gamba a šlo o Škodu Fabia R5. Na záda mu zpočátku dýchal Francesco Fanari za volantem Volkswagenu Polo GTI R5, ale nakonec to byl šotolinový vicemistr Itálie z roku 2018 Nicoló Marchioro, kdo se v RZ 4 vyhoupnul před Gambu do vedení. Fanari se úspěšně pokusil o Gambův skalp v předposlední zkoušce, ale v té závěrečné se pak dostal do potíží a ve vyrovnaném poli se z druhého místa propadnul až na osmé. A to přitom ztratil jen půl minuty. Vítězného Marchiora a nakonec druhého Gambu na pódiu doplnil ještě jeden pilot škodovky. Bruno Bulacia jde ve stopách svého úspěšného staršího bratra Marca a z rodné Bolivie se na sbírání zkušeností přesunul na italské šotoliny. Ve Valle del Tevere vyhrál jednu rychlostní zkoušku a nakonec se tedy i vešel na pódium.

O uplynulém víkendu na druhé soutěži Rally della Val d’Orcia si mladý Bolivijec počínal ještě lépe a po druhé zkoušce se vyhoupnul do čela. Před závěrečným testem mohl ještě teoreticky pomýšlet na triumf a pod kontrolou měl i setrvání na bedně. V šestikilometrovém úseku Piancastagnaio ale chyboval, přetočil se a nakonec přišel i o tu bednu. Bronzový stupínek tak v samém závěru získal jiný mladík s Fabií Rally2 evo, domácí Alberto Battistolli připravující se na své letošní evropské starty. Ten pro změnu začal smolným přetočením v hodně úzké pasáži RZ 1, což mu vyneslo ztrátu přes dvacet sekund, ale ve výsledku byl nejrychlejším mužem rally. Z šesti odjetých zkoušek vyhrál čtyři. Až pátý do cíle dojel vítěz předešlého podniku Marchioro, který nebyl vůbec spokojený s nastavením svého vozu. Ani provedené změny během soutěže se úplně nepovedly a tak to tentokrát na lepší umístění nebylo. Ranní mlhou prolétnul nejrychleji hlavní favorit soutěže Simone Campedelli, který si na místních šotolinách poprvé vyzkoušel svou letošní techniku. Volkswagen Polo GTI R5 obutý na indické pneumatiky MRF Tyres. Během plánovaných startů v mistrovství Evropy určitě nebude mít skromné ambice a na domácím podniku určitě chtěl vyhrát.

Už v druhé zkoušce byl ale z vedení sesazen a zpátky už se tam nedostal. Rally dokončil s pětisekundovou ztrátou na druhém místě. O velké pozdvižení se postaral prakticky neznámý francouzský host Youness El Kadaoui, který s Fabií R5 vyhrál druhý test a do odstoupení v RZ 4 držel parádní třetí místo. Ve vedení Campedelliho vystřídal Bulacia a před druhou servisní přestávkou se do čela dostal Giacomo Costenaro. Třetí muž loňského hodnocení šotolinového šampionátu letos spojil síly se značkou Hyundai a těsné vedení po RZ 4 v předposlední zkoušce navýšil na 4,2 sekundy. Campedelliho za sebou udržel i v závěru a první start s i20 R5 přetavil ve vítězství. Pro francouzský Michelin navíc vybojoval triumf mezi pneumatikářskými firmami, když za sebou nechal duo s vozem na MRF Tyres a také třetí posádku, která obouvala Pirelli. Soutěž měla vložený závod i pro historické automobily a ten byl jasnou záležitostí Luckyho. Kromě jedné vyhrál všechny zkoušky a tu zbylou pak ovládnul jeho týmový kolega Marco Bianchini s druhou Lancií Delta Integrale 16V, který se výsledným druhým místem postaral o double stáje Key Sport Engineering s.r.l.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!