5. 4. 2021 20:32 − 968× − 0

Argentinská rally znovu obětí koronaviru

Jubilejní čtyřicátý ročník Rally Argentina se měl odehrát vloni v dubnu jako součást mistrovství svět

Kvůli tehdy ještě čerstvé pandemii byla soutěž nejprve odložena a v pozdější části roku i definitivně zrušena. Jubilejní ročník se tak přesunul na letošek do trochu komornější atmosféry. Tradiční zajímavé úseky v okolí Villa Carlos Paz samozřejmě v itineráři nechyběly, ale vzhledem k zařazení pouze do domácího mistrovství a jihoamerického CODASUR jich místo nenašlo tolik co v případě dlouhé soutěže mistrovství světa. Celková délka soutěže byla oproti MS poloviční a trochu připomínala předešlý jubilejní ročník. Ten třicátý totiž vyšel zrovna na rok 2010, kdy vzhledem k rotacím ve světovém kalendáři dostaly přednost jiné soutěže. Rally Argentina se odjela ve zkrácené podobě jako podnik seriálu IRC a vyhrál ji tehdy tovární pilot škodovky Juho Hänninen. Posádky speciálů Škoda Fabia Super 2000 tehdy opanovaly kompletní pódium. Podobné výsledky se daly očekávat i letos, v předešlé soutěži argentinského mistrovství na pódiu nestála jiná posádka než s vozem Škoda Fabia R5.

Teď je už ale jisté, že v dubnu se tak nestane. Soutěž musela být necelé tři týdny před svým startem odložena. Zrušení letů z Chile a Brazílie v kombinaci s celkově přísnějšími pravidly pro překročení argentinských hranic by znemožnily start zahraničním posádkám, které měly do Villa Carlos Paz přijet bojovat o body do mistrovství CODASUR. Pořadatelé se rozhodli svou soutěž raději přesunout na podzim. Tím se také do hry vrací původní myšlenka Rally Argentina coby náhradního podniku mistrovství světa. Vzhledem k lokalitě je nasnadě, že tato soutěž měla hrát roli náhradníka Copec Rally Chile. Ta byla mezitím opravdu zrušena a právě v minulém týdnu jako její náhradník oznámena slavná Acropolis Rally. O uskutečnění řecké soutěže ovšem už krátce po jejím zařazení do kalendáře zapochyboval samotný prezident FIA Jean Todt. Nedostanou se tak ke slovu přeci jen pořadatelé z Argentiny? Vzhledem k přesunu termínu konání rally to nemusí být utopií.

Argentinské mistrovství odstartovalo dvojitou soutěží Rally de Cruz del Eje následovanou Rally Pagos del Tuyu. Taktovku naplno přebraly posádky ve speciálech R5, které moc šancí soupeřům usedajícím do ještě do loňska prim hrajících vozů Maxi Rally nedávají. V první soutěži se na pódium vešla dvojice posádek MRT, v té druhé jedna a ve třetí už si bednu pro sebe plně rezervovalo osazenstvo vozů R5. S nekonkurenceschopnou a mnohdy hodně nespolehlivou technikou MRT došla trpělivost dalším jezdcům. Během pauzy před čtvrtou rally se rozpadla kompletní sestava stáje Tango. Marcos Ligato letos ještě ani jednou nespatřil cíl a tak se mu s Chevroletem Agile, ve kterém strávil deset let a stal se několikrát domácím šampiónem, bude loučit poměrně snadno. Z Chile pořídil Citroën C3 R5 od bratrů Israelových a domácím divákům tak předvede techniku, kterou ještě v akci neviděli. Jeho dosavadní týmový kolega Miguel Baldoni s Chevroletem šampionátu kraloval předloni, ale letos se mu s ním také moc nedaří. Nabídku rozšířit řady týmu Hyundai Point Cola Racing tak odmítnout nemohl. S druhou i20 R5 tedy od příště doplní Martina Scuncia. A to příště nastane v původním termínu Rally Argentina za dva týdny. Volné místo se podařilo obsadit novou soutěží, Rally se Catamarca, která byla do předloňska takřka nedílnou součástí kalendáře. Kromě zmíněného Citroënu a dvou Hyundaiů by na startu neměly chybět ani Fabie R5. Juan Carlos Alonso už s ní ale nepojede a divákům se představí ve Fordu Fiesta R5. Konkurence v nejsilnější kategorii tedy pořádně sílí a lídr mistrovství Jorge Martínez se bude muset mít na pozoru.

Stav šampionátu RC2A: 1. Martínez 162, 2. Cancio a Alonso 124, 4. Alvaréz 97, 5. Castro 59

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!