9. 4. 2021 20:41 − 4807× − 3

Míří ADAC Rallye Deutschland na slavný okruh?

Automobilové soutěže mají výhodu, že se jejich trať dá namotat jak na běžných silničkách, tak i třeba na okruzích.

Divácké superspeciálky na slavných okruzích nejsou ničím novým, už v osmdesátých letech britská RAC Rally zavítala na slavný Silverstone a třeba Rally Catalunya měla v devadesátých letech v harmonogramu i rychlostní zkoušku na okruhu v Barceloně. Náhradník Británie v kalendáři mistrovství světa Renties Ypres Rally Belgium pak nejlepší světové soutěžáky současnosti zavede už letos na belgický okruh Spa-Francorchamps. Extrémním případem sblížení rallysportu a okruhového prostředí byl loňský závěrečný díl šampionátu, ACI Rally Monza. Dvě ze tří etap se odehrávaly výhradně na území tohoto slavného okruhu a organizátoři na něm dokázali namotat i šotolinové pasáže. Příští rok se mistrovství světa možná dočká návštěvy dalšího slavného okruhu, Nürburgringu.

ADAC Rallye Deutschland vstoupila do mistrovství světa v roce 2002 s centrem v historickém městě Trier a rychlostními zkouškami namotanými ve vinicích nad Moselou, ve vojenském prostoru Baumholder a na běžných silnicích v Sársku. V těchto lokalitách se soutěž odehrávala až do svého posledního ročníku 2019. Vloni ji před pandemií koronaviru mohl zachránit Baumholder, který je běžně divákům nepřístupný. Soutěž by se tam lehce schovala před veřejností, které bylo nařízeno moc neopouštět svá obydlí. Přísné restrikce limitující počet shlukujících se osob i na profesionální sportovní události však neumožnily soutěž odjet. Počet členů jednotlivých týmů, pořadatelských skupin, sportovních komisařů a členů mediálního štábu silně přesahoval povolená čísla. Letos si Němci odbývají plánovanou pauzu a vrátit by se do kalendáře měli příští rok. Do toho ale začátkem roku přišla znepokojivá informace, že pořádající klub ADAC Saarland nemá dostatek financí na pořádání této prestižní a finančně náročné akce. A to otěže převzal teprve nedávno, před čtyřmi roky. Ředitelství a servisní zázemí se tehdy přesunulo z Trieru do Bostalsee.

Konec spojení se Sárskem sice pro budoucnost rally znamenal obrovské existenční riziko, na druhou stranu tím ale realitě přiblížil myšlenku na přesun soutěže. Ta se v hlavách lidí z ADAC i od samotného promotéra MS honila už delší dobu. Jelikož obě instituce sídlí v Mnichově, idea spočívala v přesunu německé rally právě tam. Dokonce se objevil i nápad, že by se část rally mohla odehrát na rakouském a část na německém území. Zima skončila a společně s ní byla zahnána i tato pro české fanoušky velmi atraktivní myšlenka. Nový koncept ADAC Rallye Deutschland bude již brzy představen a vše se má překvapivě točit kolem legendárního Nürburgringu. Ten se nenachází zase tak daleko ani od Mosely, ani od Baumholderu, takže by měly být tradiční úseky v těchto atraktivních lokalitách zachovány. Z harmonogramu podle všeho vypadnou nejvzdálenější, a nutno podotknout, že také nudnější sárské zkoušky. Do hry by se naopak mohly zapojit úseky z nedávné minulosti německého podniku. V roce 2013 soutěž startovala v Kolíně nad Rýnem a daleký čtvrteční přejezd pořadatelé posádkám ozvláštnili úsekem Blankenheim, který se nachází poměrně nedaleko Nürburgringu. Do harmonogramu se může vrátit i úsek Waxweiler z dalších dvou ročníků, který se také nachází na sever od moselské oblasti.

Třešničkou na dortu celého tohoto projektu by se pak měla stát Power Stage přímo na legendární Nordschleife. Ani to by ale v historii ADAC Rallye Deutschland nebyla žádná novinka, když se tam závodilo ještě v roce 1999. Ostatně tehdejší úvodní etapa obsahovala ještě další tři úseky (Müllenbach, Ulmen a Hilgerath) v blízkosti okruhu, takže pořadatelé rozhodně budou mít z čeho vybírat. Promotér WRC, který se od letoška stává rovněž promotérem světového šampionátu v rallycrossu, bude hodně tlačit na spojení Power Stage této rally právě s podnikem v rallycrossu. Vloni už něco podobného plánoval v belgickém Spa-Francorchamps, ale špatná epidemiologická situace nakonec neumožnila odjet ani rally, ani rallycross. Za rok by to už konečně mohlo vyjít, Nürburgring dokonce vstoupí do světa rallycrossu již letos. Na oficiální potvrzení si ještě budeme muset počkat, ale těch rošád se tu rýsuje poměrně hodně. Změna lokality totiž příští rok čeká vícero světových podniků. Rallye Automobile de Monte-Carlo se stěhuje z Gapu do Monaka a přilehlých hor, Rally Sweden vyrazila za sněhem více na sever do města Umea a už letos Rally Italia Sardegna přesouvá své centrum zpátky do Olbie. Pokud se za rok do světového kolotoče vrátí britská rally, tak to bude také jinde, v Severním Irsku. K tomu jsou tu zbrusu nové světové soutěže v Chorvatsku, Keni, Belgii a Japonsku. Tolik novinek se v kalendáři, který ještě před pandemií často vypadal jako kopie předešlého roku, dlouho neobjevilo…

Komentářů celkem: 3
10. 4. 2021 11:35
0 0
Konečná...
10. 4. 2021 12:08
0 0
Tak uvidíme, obměna RZ je rozhodně dobrá věc
10. 4. 2021 15:11
0 0
Jako jedna z RZ by to mohlo být zajímavé, ale jako powerstage, nevím nevím. Jedině že by to bylo pořádně namotané ještě mimo okruh, jak to má být ve Spa.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!