Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
9. 4. 2021 19:59 − 3525× − 0

Mikkelsen by se rád vrátil do Rally1 u M-Sportu

Letošek tráví bývalý tovární jezdec několika týmů s vozy WRC ve speciálu třídy Rally2, ale v sezóně 2022 by byl rád zpět v nejvyšší lize.

Andreas Mikkelsen se letos obrazně vrátil tam, kde získal první významnější mezinárodní úspěchy, protože jimi byly dva tituly v Intercontinental Rally Challenge v letech 2011 a 2012, které získal za volantem Fabie S2000, což byla v té době nejvyšší možná specifikace vozů pro regionální šampionáty. No a letos Nor usedá znova do Fabie, byť tentokrát Rally2, která je však taktéž tím nejlepším, co může do regionálních šampionátů. Avšak bývalému továrnímu jezdci Volkswagenu a Hyundai (a epizodně i Citroen) se chce zpět do nejvyšší ligy a tam by se rád dostal za volantem speciálu Rally1 od M-Sportu, jenž je prvním týmem, který rozjel prototyp a začal testy na rok 2022. Aby na sebe letos co nejvíce upozornil, rozhodl se do sezóny vstoupit se smělým cílem, kdy chtěl vyhrát ve třídě každý podnik MS a ERC, do nějž odstartuje. To se mu však už po druhé letošní rally nepovede, jelikož v Laponsku bral "pouze" druhé místo ve WRC2 i RC2, avšak v průběžné klasifikaci si v podpůrném šampionátu drží první příčku.

"M-Sport by byl opravdu dobrým místem, kde mít sedačku pro sezónu 2022. Když se podíváme nazpět, vzpomínáte na rok 2017? Vypadá to, že M-Sport je hned od začátku silný, ale pak jej postupně ostatní týmy s většími rozpočty dohánějí. Chtěl bych být zpět ve voze nejvyšší specifikace a jak jsem řekl, M-Sport je místem, kde chcete být," chválí norský jezdec britský tým.

Jak navíc Andreas Mikkelsen dodává, díky svým zkušenostem v ostatních továrních týmech by toho M-Sportu měl co nabídnout už při vývoji auta: "Mám hromadu zkušeností s vývojem aut. Hodně vývojové práce jsem odvedl u Škody, Citroenu, Hyundai a samozřejmě nemohu zapomenout na Volkswagen. Pracoval jsem na Polu WRC od roku 2012 a odjezdit jsem hodně vývojových testů. Jestli jsem se z této práce něco naučil tak to, že musíte mít auto, které funguje v co nejširším spektru podmínek. Potřebuje poměrně neutrální auto a to se nám povedlo právě s Polem a proto to auto fungovalo tak, jak fungovalo. Pokud však máte auto, které funguje pouze v úzkém spektru podmínek, pak to bude těžké," uzavírá Nor, který díky startům s C3 WRC má zkušenosti i s tím, jaké to je pracovat na autě, které funguje jen někdy a někde.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!