Tovární tým Hyundaie ovládnul Sanremo
V největší míře se o to zasloužil Hyundai, který vyslal do soutěže dvě tovární WRC, dvě soukromé WRC a k tomu ještě dvojici i20 R5. Vložený závod určený speciálům WRC tento tovární tým využil jako test před blížící se světovou soutěží v Chorvatsku. Její výsledky sice nebyly úplně podstatné, ale vzhledem k tomu, že se jednalo už o druhé letošní „mimosvětové“ porovnání sil Thierryho Neuvilla s týmovým kolegou Ottem Tänakem, možná to oba dva začínají brát vážně. V únoru v Estonsku vyhrál předloňský mistr světa a i přes desetisekundovou penalizaci za ulitý start do první zkoušky k němu měl ještě před závěrečnou dvojicí zkoušek blíže i tentokrát. Neuville inkasoval také deset vteřin, v tomto případě za pozdní příjezd do časové kontroly. Nakonec ale svého kolegu o 3,9 sekundy porazil. Třetí Pierre-Louis Loubet se soukromou i20 Coupé WRC za hvězdnou dvojicí zaostal o více než minutu.
Podstatnější souboje se ale odehrávaly jinde, a to v hlavním poli čítajícím neuvěřitelný počet speciálů Rally2. Nechybělo mnoho a odstartovalo jich celých 50. Do toho si chtěl kus slávy pro sebe uzmout M-Sport, který do soutěže vypravil zbrusu novou Fiestu Rally3. Tom Kristensson se snažil držet části posádek v silnějších vozech Rally2 a ze čtvrté desítky se postupně propracoval do třetí. Pak se ale v RZ 4 nevešel na trať a poškozený Ford musel po absolvování testu odstavit. Ještě o zkoušku dříve doplatil na úzkou trať Oliver Solberg a u svého Hyundaie i20 R5 urval levé zadní kolo. I pro něho tento incident znamenal stopku. Stejný problém vyřadil v RZ 4 Eerika Pietarinena startujícího s Volkswagenem Polo GTI R5 a bohužel cíl soutěže nespatřil ani český zástupce Filip Mareš. V dešti úvodní zkoušky dosáhnul pilot Fabie Rally2 evo pěkného osmého času, ale do cíle třetího testu dojel s dvojitým defektem a musel vzdát. Hiroki Arai vracející se na mezinárodní scénu s Fordem Fiesta Rally2 ztratil čas defektem v RZ 6. A to už se tou dobou prokousal ze sté příčky v úvodní zkoušce na konec třetí desítky. Podobně jako Japonec se připravoval na start v Croatia Rally i Marco Bulacia. V top ten se Bolivijec umístil teprve až v poslední zkoušce a v nabité konkurenci obsadil celkovou dvanáctou příčku.
Na startu slavné rally se objevil nebývale velký počet francouzských posádek. To mělo dvě příčiny. Jednak to není do centra soutěže z Francie daleko a hlavně v zemi galského kohouta už poněkolikáté odložili start jejich mistrovství. Možná ale do Itálie spíš měli vyrazit pořadatelé, aby se od tamních kolegů poučili, jak se dá organizovat rally i při současné epidemiologické situaci. Výsledkově si z Francouzů nejlépe počínal Stéphane Lefebvre, který i svůj předešlý start absolvoval v Itálii, na Monze. V Sanremu se jako jediný z Francouzů vešel do elitní desítky, když svůj Citroën C3 Rally2 dovezl do cíle na sedmé příčce. Ještě před závěrečnou zkouškou tuto příčku držel jiný pilot Citroënu, domácí Damiano de Tommaso. Bohužel v samém závěru Ital spadnul hned o dvě příčky níže. Tak rychlý jako v předešlé Rally Il Ciocci de Tommaso sice nebyl, ale na druhou stranu tentokrát alespoň dorazil do cíle a připsal si konečně mistrovské body.
První body se v Sanremu tak, jak je letos v italském šampionátu zvykem, rozdělovaly už na první zkoušce. Tentokrát se živě vysílaná Power Stage konala na dvoukilometrovém úseku vedoucím ze slavné vesničky Baiardo. Maximum bodů si připsal stejně jako před měsícem hostující Craig Breen, který byl na rozdíl od týmového kolegy Solberga registrován do italského mistrovství. Jen dva bonusové body tak zbyly na hlavní eso Hyundaie v italském šampionátu, úřadujícího mistra Andreu Crugnolu. Když se během úvodní zkoušky spustil déšť, který neustával ani v noci, leckdo si vzpomněl na loňské Sanremo. To muselo být dopoledne v den konání náhle zrušeno po smršti, jakou v oblasti napáchal hurikán. Tentokrát šlo o běžný jarní déšť a přírodní živly soutěž nikterak výrazněji neovlivnily. Ráno sice bylo mokro, ale nic extrémního. Breen si stěžoval na nedostatečný výkon motoru a propadnul se až na čtvrté místo. Překvapivě hodně dobře si vedl Andolfi, který šel hned po první ranní zkoušce do čela. Jeho Michelinům asi voda seděla více než pneumatikám Pirelli, které obuli jeho nejbližší soupeři.
Po poledni začal nejrychleji Basso a posunul se na druhou příčku, pouhých pět desetin jej pak dělilo od nového lídra Crugnoly. Do cíle šestého testu ale pilot škodovky dorazil na proražené gumě a se ztrátou třičtvrtě minuty spadnul na šestou příčku. Největší radost z toho měl lídr mistrovství Albertini, který se zatím v Sanremu trápil a nebyl schopen najít svou rychlost, jakou udivoval v Il Cioccu. Bassova smůla jej alespoň posunula o příčku výše, na páté místo, což pro něj zároveň znamenalo udržení se v čele mistrovství. Tak rychle jako dopoledne už nejel ani Andolfi a od Škody taktovku převzal Hyundai. Do čela se posunul v šestém testu Breen a Crugnola si držel druhou příčku. V sedmém testu ale zvolil až přehnaně opatrné tempo a za irským kolegou zaostal o deset sekund. V závěrečné nejdelší zkoušce celé rally se Crugnola ještě pokusil zabojovat o vítězství, ale nakonec to na trati o 4,8 sekundy nevyšlo. U Hyundaie si ale jsou dobře vědomi, kdo je jejich hlavní želízko v italském ohni. Breena by jistě vítězství v Sanremu potěšilo, ale mistrovské body tu potřeboval hlavně jeho italský kolega. V závěrečné časové kontrole si tak nechal dát deset vteřin za pozdní příjezd a vítězem letošní Rally Sanremo se stal Crugnola. Rozhodnutím ředitele však byla penalizace kvůli nahlášené zácpě na přejezdu zrušena. Double Hyundai zůstal, ale vítězem nakonec zůstává přeci jen ten, kdo byl na rychlostních zkouškách nejrychlejší, Breen.
Hyundai je údajně velmi naštvaný za zrušení té penalizace a že Crugnola nevyhrál. Dokonce prý zvažují, že z italského šampionátu odejdou.
Jen takový dotaz, jak reagují Italové na angažování továrního týmu v jejich šampionátu? Taky brbláním jako nás v případě ŠM?
Jen takový dotaz, jak reagují Italové na angažování továrního týmu v jejich šampionátu? Taky brbláním jako nás v případě ŠM?
Jen takový dotaz, jak reagují Italové na angažování továrního týmu v jejich šampionátu? Taky brbláním jako nás v případě ŠM?
Jen takový dotaz, jak reagují Italové na angažování továrního týmu v jejich šampionátu? Taky brbláním jako nás v případě ŠM?
Doporučuji položit na italských fanstránkách, pochybuji že zdejší osazenstvo je kompetentní odpovídat za Italy...
Jen takový dotaz, jak reagují Italové na angažování továrního týmu v jejich šampionátu? Taky brbláním jako nás v případě ŠM?