Finsko chce jet s diváky, zvažuje přesun data konání
Zatím odjeté soutěže MS a v podstatě i různé regionální soutěže po světě probíhají oficiálně bez účasti diváků, ale jak se nese z Jyväskylä, Finská rally se letos pojede buď s diváky nebo vůbec. No a jelikož je nejasné, jaká bude situace v polovině léta, zvažují organizátoři rally tisíce jezer alternativní datum tak, aby zvýšili pravděpodobnost, že fanoušci budou moci k trati. Ač by se chtělo jásat, že organizátoři mají na mysli blaho diváků a chcou svou soutěž odjet tak, jak se sluší a patří, důvod je ve skutečnosti mnohem prozaičtější. Po čtvrtstoletí totiž podporu soutěži ukončila částečně státní Neste Oyj, která se rozhodla podporovat jiné aktivity a jako olejářská a plynařská společnost neviděla další budoucnost ve spojení s motorsportem, pročež organizátorům z AKK tyto peníze budou chybět. Z toho důvodu jsou pro rozpočet soutěže důležití diváci, bez jejichž vstupného by zůstala v rozpočtu díra a proto je situace taková, že se organizátoři pokusí případně termín posunout na září a pokud by to z jakéhokoliv důvodu nešlo nebo by nezvýšilo šanci na přítomnost diváků, tak by i letošní ročník soutěže zrušili.
Serveru Dirt Fish řekl k situaci Finské rally informovaný zdroj z okolí organizačního týmu: "Bez diváků by čísla v rozpočtu prostě nevyšla. O tom to je. Teď probíhá řada jednání s promotérem a FIA, kde se hledají cesty, jak soutěž posunout na září, aby se zvýšila jistota, že na soutěži budou moci být diváci. Za vše může samozřejmě COVID-19, takže posunutí soutěže na co možná nejpozdější termín může zvýšit šance na to, že diváci budou k trati připuštěni." Jak to navíc dle informací serveru vypadá, šance pro Finy tady je s tím, že by soutěž vešla mezi navrátivší se Arkopolis (ta se jede v polovině září) a Katalánsko (to o měsíc později). Jasno by mohlo být příští týden. Při přesunu termínu se však naskýtá otázka, jak si se soutěží a celým ansáblem mistrovství světa poradí samotná Jyväskylä, protože v tradičním letním termínu využívá pro ubytování volné kapacity na kolejích a s lékařským zabezpečením pomáhají doktoři, kteří nemají v létě aktivity na univerzitě.
Když si tedy uděláme malou rekapitulaci kalendáře, zatím za sebou máme dvě soutěže a odpočítáváme poslední týden do startu Chorvatské rally, která se postará o opětovné roztočení kolotoče mistrovství světa. Následuje další měsíční pauza do Portugalské rally a posléze se kalendář začne zaplňovat více, jelikož právě mezi Laponskem a Chorvatskem si FIA s promotérem nechali záměrně pauzu dvou měsíců, aby byl čas na zlepšení koronavirové situace.
Věřil jsem,že se pojede na přelomu července a srpna a i s diváky a my to opět spláchneme jako letní dovču.Teď když se pojede na konci září,či začátkem října nevím,nevím jak o bude navíc ještě s počasím