18. 4. 2021 09:48 − 2847× − 0

Řev speciálů WRC se rozléhal ostrovem Elba

Úvodní dějství italského šampionátu C.I.WRC hostil ostrov Elba, který je soutěžím zaslíbený dlouhá desetiletí.

Historie Rallye Elba sahá až do šedesátých let minulého století a v posledních letech hraje významnou roli coby jedno z tradičních dějství C.I.WRC. Vloni se na tamních asfaltech radoval z triumfu Corrado Fontana a tento úspěch mu dopomohl k zisku titulu. I letos o něj bude usilovat a znovu usedne za volant Hyundaie NG i20 WRC. Jeho otec Luigi si příležitost k závodění rovněž nenechá ujít a bude pokračovat s druhým týmovým vozem WRC, starší verzí i20. Stejně jako v loňském roce si bude Fontana muset dávat pozor na dvojici jezdců ve vozech Citroën DS3 WRC. Simone Miele s ním absolvoval už několik předešlých sezón, ale maximálně to zatím dotáhl jen k titulu vicemistra, předloni. V tom samém roce právě na Elbě zvítězil. Lucovi Pedersolimu s druhou DS3 WRC se na ostrovní soutěži ještě nikdy vyhrát nepodařilo, zato ale předloni získal titul mistra C.I.WRC.

Už vloni pořádně vystrčili růžky jezdci ve vozech kategorie Rally2. Ty jsou sice výkonově slabší, ale oproti speciálům WRC generace 2011 až 2016 také až o deset let modernější. Technika postoupila výraznou měrou vpřed a tak už nejde ani náhodou říct, že v tomto šampionátu vozy Rally2 nutně musejí hrát druhé housle. Luca Rossetti měl vloni hodně blízko k tomu, aby jezdcům ve WRC titul vyfouknul. Na Rally Due Valli v hodnocení tohoto mistrovství vedl, ale pak havaroval a spadnul v konečném hodnocení až na čtvrté místo. Letos to ale s Hyundaiem i20 R5 bude zkoušet znovu. Vítězství v hodnocení C.I.WRC v závěrečné soutěži Rally Due Valli vloni získal Andrea Carella, další zástupce kategorie Rally2. Celkově to dotáhnul až na druhé místo a i letos bude soupeře trápit se Škodou Fabia Rally2 evo. Celkem se na Elbu doplavilo třiadvacet speciálů Rally2 a byla mezi nimi i dvojice Volkswagenů Polo GTI R5. Jeden z nich pilotoval slavný sicilský soutěžák Salvatore Riolo, který Elbu pojmul jako přípravu na svou domácí Targu Florio, která se má jet příští měsíc.

Soutěž odstartovala v pátek večer nejdelším sedmadvacetikilometrovým testem. Už ten výrazně promluvil do výsledků. Mieleho Citroën přestal fungovat a smutný pilot jej musel už takhle brzy odstavit. Druhá DS3 WRC fungovala o poznání lépe a Pedersoli se okamžitě ujal vedení. Zbylé dvě páteční zkoušky se už odehrály za tmy a i v nich kraloval lídr soutěže. Rossetti mu však dokázal zdatně sekundovat a zaostával jen o 5,6 sekundy. Zato Fontana tempu vedoucího jezdce vůbec nestačil a po RZ 3 se s více než půlminutovým odstupem už propadnul i za Carellu na čtvrté místo. V první sobotní zkoušce pilot Hyundaie přidal na tempu, ale svou snahu dotáhnul jen k výletu mimo trať. Při tom své WRC natolik poškodil, že další jízda nebyla možná. Na vítězství si naopak brousil zuby Rossetti a vedoucího jezdce během ranní zkoušky stáhnul na pouhé dvě desetinky. Carella zůstal třetí až do cíle a na rozdíl od Mieleho a Fontany už jeho konto nezeje prázdnotou. Velký souboj o vítězství se rozhodnul na trati předposledního testu. Rossettiho Hyundai v něm postihly problémy s brzdami a za soupeřem zaostal o deset sekund. Když pořadatelé zrušili závěrečnou zkoušku, definitivně tím rozhodli o tom, že už Pedersoli nemusí více smutnit, že na Elbě ještě nevyhrál.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!