21. 4. 2021 19:50 − 3411× − 6

Opel Corsa Rally4 poprvé naostro v akci

Po Fordu Fiesta a Peugeotu 208 vstoupil na scénu „čtyřek“ i třetí speciál homologovaný do této stále nové kategorie.

Po technické stránce se nejedná o nic převratného, protože Opel Corsa Rally4 je vlastně jen převlečená „dvěsteosmička“. Už dopředu se tak dalo velmi dobře odhadnout, kde se tento vůz bude pohybovat. Jeho debut se odehrál poněkud netradičně na dánské půdě a za jeho volant usednul dvaadvacetiletý talent Mikkel Njor. O konkurenci měl v úvodním podniku šampionátu postaráno, když na silnější techniku přezbrojili dva loňští piloti R2. Stáj Briana Madsena totiž vedle Corsy na novou sezónu pořídila i její dvojče, respektive jeho předlohu 208 Rally4. Do rukou jej dostal jiný dánský junior Mathias Christiansen. Druhý přeběhlík z kokpitu R2 Kasper Nyman Andersen zvolil Renault Clio RS R3T, se kterým letos pokračuje i Carsten Jensen. Toho ale už ve třetím testu vyřadila ze hry porucha převodovky. Andersen zaznamenal raketový start, ovšem po vyhrané úvodní zkoušce spadnul v rámci třídy až na sedmou příčku. Při stíhací jízdě se dokázal vypořádat s většinou jezdců se slabšími vozy R2, ale Oliver Saust s Opelem Adam R2 už byl nad jeho síly. Pilot Renaultu se tak musel spokojit s bronzem.

I tak to ale byl výrazně lepší výsledek, než jaký zaznamenal Christiansen s 208 Rally4. Debut v novém autě rozjel čtvrtým časem a už ve druhé zkoušce se posunul na druhé místo. Když se mu ale vůbec nepovedla nejdelší RZ 5, spadnul na šestou příčku a ta mu ve třídě patřila i v cíli. Njor za volantem sesterského Opelu naopak od druhé zkoušky tvrdil muziku. Během soutěže si na své konto připsal čtyři nejrychlejší časy z devíti odjetých zkoušek a hodnocení třídy ovládnul s půlminutovým náskokem. V Německu mohou být s debutem nové techniky spokojeni a radost jim jistě udělal i Saust se starším Adamem R2 na druhé příčce. Rally Himmerland na start ale nepřilákala jen početné pole dvoukolek, v plné síle se představily i speciály Rally2. Odstartovalo jich hned čtrnáct a do té samé třídy pak bodoval i Kenneth Madsen se Suzuki Swift Sport R+. Jeho výsledek ale stejně jako v případě Christiansena poznamenala nevydařená RZ 5 a osmé místo v cíli jistě nebylo tím, v co Madsen doufal. Těšit jej tak mohlo leda dílčí vítězství v druhé zkoušce.

Smíšené pocity po úvodní soutěži zavládly ve stáji jiného Madsena, Briana. O juniorech v týmových speciálech Rally4 už byla řeč, ale stáj postavila na start i dvojici Citroënů C3 Rally2. Jeden z nich dostal do ruky Brianův bratr Kim, který loňskou sezónu absolvoval ve starším týmovém Peugeotu 208 T16 R5. S Citroënem s prominentním startovním číslem 1 začal někdejší mistr dvoukolek druhým časem a v další části rally se držel převážně na třetím místě. V osmé zkoušce ale Madsen nový vůz poslal přes střechu a společně se spolujezdkyní Line Lykke Jensenovou musel navštívit nemocnici. Druhý průjezd nejdelším úsekem byl po jejich havárii zrušen. Bývalý dánský šampión Christian K. Jensen se do rally vrátil poprvé od roku 2015 a hned si s druhou C3 v závěru vyšlápnul na předloňského šampióna Iba Kragha. Pilot škodovky mu v úplně poslední zkoušce podlehnul a jen těsně se tak na pódium nevešel. Simon Valentin Hansen předvedl podobně jako Jensen také pořádný finiš. Po sezónách převážně strávených ve dvoukolkách pro letošek získal podporu dealerství Hyundaie a do boje vyrazil s i20 R5 stáje Kowax 2B Rally Team. Na novou techniku si Hansen musel během soutěže zvykat, ale vzhledem k její délce pouhých 81 kilometrů toho prostoru zase nebylo tolik. Nakonec obsadil šesté místo, ale hlavně zajel nejrychlejší čas na závěrečné Power Stage. Hned dva nejrychlejší časy si během dne připsal na své konto Michael Sorensen se Škodou Fabia R5. S Kimem Madsenem bojoval o druhou příčku a před soupeřovou havárií v RZ 8 už měl k dobru 11,8 sekundy. Na vedoucího jezdce ale nevyzrál a musel se na prahu nové sezóny smířit s druhým místem. Kristian Poulsen se po startu s Hyundaiem i20 Coupe WRC v závěrečné rally loňské sezóny vrátil do kokpitu Volkswagenu Polo GTI R5. Na čele se usadil hned v první zkoušce a v dalším průběhu Rally Himmerland vyhrál ještě tři další. Vedl od startu až do cíle, střídali se pouze jezdci sledující jeho počínání z druhého místa.

Komentářů celkem: 6
21. 4. 2021 21:09
0 0
A u nás premiéra na Šumavě.
21. 4. 2021 21:31
1 1
Nevím čeho premiera ale zajímala by mě specifikace: Suzuki Swift Sport R+.Kdo ví ať odpoví.Díky.
21. 4. 2021 22:19
0 0
Hujer: To je to samé auto, které se objevilo loni na Bohemce.
Informace o něm jsou opravdu strohé, 4x4 a 1.6T, výkonově teda podobné R5. Hlavní rozdíl bude nejspíš v podvozku, viděl jsem kdysi na týmovém FB zmínku, že národní homologaci v Dánsku má v rámci regulí Proto, základ auta teda bude nejspíš v Lanceru.
21. 4. 2021 22:27
1 0
Myslím, že tenhle Svišť Sport R+ bude prostě podle španělských N5 regulí. Pak by relevantní byla např. tahle stránka: https://www.arvidalracing.com/n5-by-arv/ (možnost přeložit z ES do EN vpravo nahoře)
21. 4. 2021 22:52
0 0
Asi máš pravdu liposh, nedávalo mi smysl proč by auto pro dánské mistrovství bylo postavené podle N5, ale dle loga ARV na chladiči si myslím, že to fakt bude N5.
22. 4. 2021 04:50
Upraveno 04:51
0 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!