26. 4. 2021 08:37 − 1386× − 0

Rozhodla závěrečná zkouška

Podobný infarktový závěr jako Croatia Rally měla i druhá soutěž španělského superšampionátu.

Na rozdíl od světového podniku tady ale o tolik nešlo a změna na čele nakonec poraženému nepřinesla ani žádnou újmu na bodovém zisku. Po asfaltovém úvodu se španělské mistrovství přesunulo na šotolinu. Větší přesun na posádky čeká až příště, když je další podnik mistrovství situovaný na vzdálené Kanárské ostrovy. Teď se ale vraťme na Rallye Tierras Altas de Lorca slavící v letošním roce desáté výročí. Vloni byla tato soutěž jednou z posledních, kterou se na španělském území podařilo uspořádat před dlouhým lockdownem. Vzhledem k jejímu zařazení do superšampionátu se na start dostavila nebývale kvalitní konkurence. Z hlavního triumvirátu nechyběl nikdo. José Antonio Suárez přijel se svou Škodou Fabia Rally2 evo jako lídr mistrovství a Jana Solanse čekal debut s rudým Citroënem C3 Rally2 na nezpevněné trati. Iván Ares z úvodní rally vypadnul hned na začátku a tak si teď chtěl s Hyundaiem i20 R5 spravit chuť. To samé platilo o jeho značkovém kolegovi Surhayenu Perníovi, který z Rallye Sierra Morena také vypadnul. V jeho případě ale šlo o havárii.

Stáj Suzuki Motor Ibérica, která se díky Javieru Pardovi v úvodní soutěži umístila na bedně, bohužel na startu šotolinové rally chyběla. Zato ale startovaly posádky, které se běžně vyskytují zejména na šotolinových soutěžích. Byl to třeba Alexander Villanueva, který si s Citroënem C3 Rally2 do Lorcy přijel pouze pro body do šotolinového poháru. Gorka Eizmendi se Škodou Fabia R5 usiloval i o body do superšampionátu, ale podobně jako v případě mexického hosta s další škodovkou, Ricarda Triviňa, se soustředí hlavně na šotoliny. Mexičan nakonec nebyl jediným zajímavým hostem na startu rally. Objevil se zde i vítěz juniorského mistrovství Francie Léo Rossel, jehož bratr Yohan ve stejnou dobu v Chorvatsku bojoval o udržení v čele šampionátu WRC3. Mladší Léo debutoval s Fordem Fiesta Rally2 a nevedl si zle. Ve čtvrtém testu za sebou dokázal udržet kompletní jezdecké pole. Celkový výsledek i kvůli osmdesátisekundové penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly už tak dobrý nebyl. Do top ten se ale Francouz vešel.

Nejrychlejším zahraničním pilotem v rally byl Nasser Al-Attiyah, který s Volkswagenem Polo GTI R5 začal třetím nejrychlejším časem. Se zablácenou tratí úvodní zkoušky si nejlépe dokázal poradit Solans. Druhý průjezd tímto nejdelším úsekem celé rally se bohužel nakonec nekonal. Zapříčinilo to zpoždění v prvním průjezdu a hlavně po deštích pořádně rozbitá trať. Ares toužící po tučném bodovém zisku ani tentokrát moc bodů nesesbíral. Villanuevu sice udržel za svými zády na šestém místě, ale to pro něj moc velký význam nemělo. Pilot Citroënu nebyl do superšampionátu zařazen. Více tak Arese musela mrzet porážka od Eizmendiho. V závěru se sice jezdec Hyundaie snažil čtvrtou příčku ukořistit, ale neuspěl. Suárez po dominantním vystoupení v úvodní soutěži tentokrát působil v roli druhého v pořadí. Celkově skončil tedy až třetí, ale body bral za druhé místo. Al-Attiyah samozřejmě do španělského mistrovství nebodoval. Ve třetí zkoušce Katařan zaznamenal první dílčí vítězství. Solanse porazil i v dalších dvou zkouškách, ale před závěrečným testem zůstával s odstupem šesti desetin stále na druhém místě. I posledním testem ale jeho Polo prolétlo nejrychleji a Katařan mohl začít slavit. Spokojený z Lorcy musel odjíždět i Solans, který se posunul do čela šampionátu. Z českého pohledu zajímavá byla kategorie dvoukolek, kde dovezla Škoda Fabia R2 ke třetímu místu Alberta Monarriho.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!