27. 4. 2021 08:18 − 4063× − 1

Andreuccimu Fabie příliš nevoní

Fenomén italské soutěžácké scény letos přezbrojil na novou techniku a zatím se to jako dobrá volba rozhodně nejeví.

Dlouhých a také velmi úspěšných dvanáct let byl Andreucci věrný technice francouzského koncernu PSA. Osm italských titulů v absolutním pořadí a jeden loňský v hodnocení dvoukolek hovoří jasnou řečí. S Citroënem C3 Rally2 měl pokračovat čerstvý šestapadesátník i letos, ale nakonec do sezóny vstoupil za volantem Škody Fabia Rally2 evo. Už výsledek jeho oblíbené Rally Il Ciocco naznačil, že to zrovna ideální spojení nebude. Až deváté místo bylo výsledkem hodně za očekáváním. Daleko hůře ale Andreucci vstoupil do šotolinového mistrovství, které bude letos tvořit v jeho programu prim. V Rally Adriatico tři dny po svých narozeninách hned v první rychlostní zkoušce Fabii uštědřil pořádnou ránu.

Těch zničených škodovek si ale z Cingoli odváželo vícero stájí. Bruno Bulacia na italských šotolinách navazuje na svého úspěšnějšího bratra a v Adriaticu mu po RZ 4 patřila druhá příčka s odstupem 3,1 sekundy za lídrem. Hned v následujícím testu ale havaroval. V tom samém testu skončil po havárii i Alberto Battistolli. Navigován mistrovským spolujezdcem z loňské sezóny C.I.R. Pietrem Eliou Omettem těsně předtím zajel nejrychlejší čas v RZ 4. Početné pole škodovek tedy v půlce soutěže pořádně prořídlo a úspěch české značky musel zachraňovat Edoardo Bresolin. V pro jeho kolegy smolné RZ 5 se vyhoupnul na druhé místo a vzhledem ke ztrátě 7,4 sekundy nebyl bez šancí na vítězství. Na druhou stranu celá jednodenní rally byla spíše krátkým sprintem. V Itálii to tak letos chodí u všech soutěží a ty šotolinové nevyjímaje. Adriatico se odehrávalo na třech třikrát opakovaných úsecích. V součtu to dalo jen 65 ostrých kilometrů.

Bresolin nakonec na vedoucího jezdce nedokázal najít recept a více se musel ohlížet přes rameno. Simone Campedelli se letos chystá do Evropy, ale na rozjezd si dal už třetí soutěž ve své domovině. V Sanremu skončil šestý a Adriatico rozjížděl ještě pomaleji, na sedmé příčce. Na rozdíl od shakedownu se ale aspoň dostal do top ten. V průběhu rally pak přicházel gumám MRF Tyres na chuť a zrychloval. Již zmíněné havárie Bulacii a Battistolliho jej katapultovaly na třetí místo. V závěru pomýšlel i na skalp posledního přeživšího jezdce škodovky v elitní skupině, ale nakonec se svým Polem GTI R5 Bresolinovi o 5,6 sekundy podlehnul. Jedním z nejrychlejších jezdců na šotolinové trati byl šotolinový mistr Itálie z roku 2017. Andrea Dalmazzini sice vloni absolvoval jedinou rally, také Adriatico, ale to mu na rychlosti nic neubralo. V letošním ročníku dokázal vyhrát tři zkoušky, což byl po vítězi druhý nejvyšší počet, a nakonec se jen těsně se svým Fordem Fiesta Rally2 nevešel na pódium. Ve své režii měl po celou dobu dění na Rally Adriatico Umberto Scandola. Letos sice plánuje starty hlavně v mistrovství Evropy, ale to se teď nachází ve velmi tíživé situaci a těžko odhadovat, zda do prázdnin vůbec odstartuje. Domácí podnik se jezdci Hyundaie náramně hodil a Scandola si počínal velmi dobře. Po vítězství ve všech zkouškách první sekce si na čele vytvořil náskok přes pět vteřin. V dalším průběhu soutěže přidal ještě dva nejrychlejší časy a vítězství stylem start – cíl bylo na světě. V Hyundai mohli smutnit jedině z toho, že na bedně neskončily hned dvě jejich posádky. Giacomo Costenaro s druhou i20 R5 si také nepočínal zle. Tedy až do RZ 4, kde poškodil zadní rameno a musel vzdát.

Komentářů celkem: 1
27. 4. 2021 09:10
0 0
Spis bych rekl, ze mu nevoni pneu MRFsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!