Neuvěřitelný závěr Rallye Chorvatsko přinesl první a druhé místo

V nervy drásajícím závěru historicky první chorvatské rallye zařazené do světového šampionátu dokázal TGR WRT opět vybojovat první dvě místa.


V klíčovém souboji v posledním měřeném úseku, kde nebylo rozhodnuto až do posledních metrů závodu, si pro vítězství dojeli Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, kteří o pouhých 6 desetin sekundy porazili týmové kolegy Elfyna Evanse a Scotta Martina v jednom z nejtěsnějších dojezdů v historii WRC.

V úvodu posledního dne rallye dělilo první trojici posádek pouhých 10,4 s; odstup Evanse za Ogierem přitom činil 6,9 sekundy. V úvodních dvou měřených úsecích posledního dne byl nejrychlejším jezdcem Evans, jenž sebral vedení Ogierovi – který předtím utrpěl nehodu na jednom ze silničních úseků, ta však naštěstí pro všechny účastníky zůstala bez následků. Jeho vůz mohl v závodu pokračovat, třebaže s poškozenými pravými dveřmi a narušenou aerodynamikou.

Evans a Ogier startovali do rozhodující Power Stage s rozdílem 3,9 s pod tlakem pojistit týmu dojezd na prvních dvou místech kvůli velmi malému náskoku před třetí posádkou v pořadí. Ogier byl nakonec v tomto měřeném úseku nejrychlejší, a vybojoval si tím celkové vítězství; Evans i přes stíhací jízdu až do samotného konce dojel s odstupem 4,5 s. Výsledné rozdíly v časech posádek se zařadily na třetí místo v žebříčku nejtěsnějších výsledků WRC.

Ogier se díky maximálnímu bodovému zisku opět posunul na vrchol žebříčku soutěžních jezdců; na druhé straně Toyota navýšila svůj náskok v čele mistrovství továrních týmů na 27 bodů.

Akio Toyoda (zakladatel týmu)

„Jsem nesmírně hrdý na to, že naše mužstva vybojovala týmu vítězství právě v nové Rallye Chorvatsko. Velké gratulace Sebovi, Julienovi i celému týmu! Seb s Julienem nečekaně utrpěli nehodu na silničním úseku. Právě v posledním dni pak již nemohli bojovat s perfektně připraveným vozem, ale ani na chvilku se nevzdávali, a nakonec tuto rallye vyhráli. Jejich úsilí skutečně moc oceňuji. Skvěle si vedli i Elfyn se Scottem, kteří dojeli v těsném sledu. Je úžasné, že jsme získali první dvě místa v celkovém pořadí. Skvěle hodnotím i dvě Takamotovy vyhrané erzety. Bylo by hezké říci, že mu nějak pomohla rada, kterou jsem mu dal při našem setkání před pár týdny v Japonsku, ale vše je to pouze výsledkem jeho vlastního pokroku, postaveného na nepolevující snaze. Těším se i na jeho další zlepšování v příštích podnicích. Pro Kalleho a Jonna skončila rallye velmi záhy. Ulevilo se mi při zjištění, že jsou oba v pořádku, a věřím také, že i v této rallye se něčemu naučili. Tým pod vedením Jari-Mattiho prokazuje v každém podniku svoji sílu ve vzájemné spolupráci všech členů týmu. Po příštím podniku v Portugalsku budou závody následovat bez větší přestávky. Prioritou je naše zdraví, a i nadále pokračujeme v přípravách. Fanoušky prosíme o další povzbuzování týmu TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team. Vaší podpory a přízně si vždy ceníme. Mockrát vám děkuji.“

Jari-Matti Latvala (šéf týmu)

„Je to neuvěřitelně napínavé a vzrušující sledovat dění na trati, když naši jezdci bojují o vítězství za situací podobných té dnešní. Je mi moc líto Elfyna, do poslední zatáčky to vzal poněkud moc zeširoka, čímž to v podstatě ztratil, ale oba jeli pod velkým tlakem a Seb zajel brilantní poslední erzetu. Máme ohromnou radost, musíme být hrdí na vše, co hoši tento víkend dokázali, jakožto i na další zisk prvního a druhého místa, což je pro tým úžasný výsledek.“

Sébastien Ogier (jezdec, vůz č. 1)

„Tento víkend to bylo jako na horské dráze emocí. Nejdůležitější je to, že po událostech na silničním úseku dnes ráno jsou všichni v pořádku; když se to stalo, měl jsem trochu strach. Také jsem už myslel, že jsem v této rallye skončil, ale vůz nebyl až tak těžce poškozen, a mohli jsme tudíž pokračovat. Po tom všem, k čemu došlo, jsem moc nemohl věřit ve vítězství, ale všichni myslím vědí, že se nikdy nevzdávám, a tak jsem zkoušel bojovat až do konce. Soucítím s Elfynem, který tento víkend odvedl dobrou práci a silný byl zejména dnes dopoledne. Ale tento víkend jsme měli dobré tempo a pouze jsme zaznamenali pár problémů, které nás chvílemi zpomalily. Je skvělé, že jsme se na pódium opět postavili společně díky prvnímu a druhému místu pro náš tým.“

Elfyn Evans (jezdec, vůz č. 33)

„V situacích, kdy do poslední erzety startujete jako vedoucí jezdec, si nikdy nepřejete dojet na druhém místě. Je evidentní, že Seb zajel poslední erzetu opravdu hodně dobře a bohužel pro nás jsme udělali chybu v místě, které bylo v podstatě poslední zatáčkou závodu. Je to frustrující, ale současně je to solidní výsledek, resp. velmi dobrý výsledek pro celý tým. Všichni odvedli skvělou práci, aby Sebovi i mně připravili na tento víkend úžasný vůz. Od začátku do konce jsme bojovali zuby nehty a užili jsme si to.“

A co bude následovat?

Čtvrtým kolem bude první šotolinový podnik letošního roku: Portugalská rallye (20.-23. května 2021). Podnik, jehož výchozím bodem je město Matosinhos nedaleko Porta na severu země, je znám především klasickými etapami na písčitých a kamenitých cestách. Během prvního průjezdu etapami může být obtížné docílit správného záběru na měkkém podkladu, zatímco při druhém průjezdu se zde mohou objevit kameny a hluboké vyjeté koleje.

Komentářů celkem: 5
27. 4. 2021 17:03
2 0
Je fajn, že se to rozhodlo na trati a ne u zeleného stolu nebo na policejní stanici.
27. 4. 2021 18:53
0 2
Ale! Pravidla soutěže platí i na přejezdu (a nejsou nadřazena pravidlům silničního provozu) a za jízdu na červenou by měla být min. penalta od sporťáků.Od policie neřeším.
27. 4. 2021 23:03
2 0
Prostě Hujer no…..
28. 4. 2021 13:34
2 0
Zkusil jsem si to teď pro zajímavost rychle vyhledat aspoň v propozicích AČR. U nás můžou techničtí komisaři jezdce pokutovat i mimo policii, ale časová penalizace by měla přijít na řadu až při třetím přestupku a při čtvrtém vyloučení.
28. 4. 2021 14:28
0 0
Mimochodem Ogier měl velkou krizovku tam, kde se pakoval Kalle ven...

https://www.youtube.com/watch?v=n6uuSb6g4sI

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!