Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
29. 4. 2021 11:17 − 7873× − 23

M-Sport Rally1 poprvé na baterky

Prvním týmem, který zahájí testy speciálu pro příští rok i s baterkama se stal M-Sport

Není tomu zase tolik dní, kdy jsme vám přinesli informace o tom, že nové hybridní kity pro vozy Rally1 jsou stahovány zpět k výrobci do Compact Dynamics k dalšímu vývoji a úpravám. Teď se však situace zase změnila, když M-Sport vyrazil do Katalánska poprvé testovat novou Rally1 i kitem a baterkama. Vůz je stále v karoserii Fiesty, avšak jak tvrdí zdroje serveru Dirt Fish, je to pouze mula a přes startovní rampu v Monaku by měla pravděpodobněji přejíždět Puma. Ale jelikož zatím vrčí Fiesta, budeme se pro potřeby tohoto článku bavit o Fiestě. Tím, kdo do připravovaného speciálu usedl byl Matthew Wilson, který se podílel na vývoji a testech již aktuální, dvěma značkovými tituly ověnčené, Fiesty WRC a poprvé jel s prototypem i s baterkama, protože při dřívějších projížďkách na soukromém testovacím okruhu M-Sportu v Greystoke měl vůz ještě místo baterek balastní váhu. Nyní již Kreisel akumulátory dodal a Compact Dynamics přivezlo hybridní kity, takže se poprvé jezdilo tak, jak je zamýšleno pro rok 2022.


Foto: M-Sport

Jak testování probíhalo už serveru Dirt Fish popsal přímo Matt Wilson. "Začali jsme jezdit ráno v devět a vydrželi do čtvrt na sedm. To byl všechen čas, co jsme měli k dispozici. Jak jste mohli vidět, auto pro ok 2022 jsme už párkrát provětrali na dřívějších testech a vše fungovalo. Máme za sebou dost kilometrů s aerem upraveným pro specifikaci 2022 a s novým setupem transmisí. Dnešek nebyl o najíždění kilometrů, dnes to bylo o tom chvilku jezdit, pak projít data. Všichni se toho musíme spoustu učit a sbírat poznatky. A to jsme dělali. Projet to, udělat změny, zpět na trať a tak dokola. Byl to hodně plodný den a získali jsme fůru nových poznatků, které jsou nedocenitelné. Neobjevily se žádné problémy, které by nás zastavily, vlastně se neobjevilo nic, co by mohlo. Vždy to bylo proto, abychom sesbírali data," hodnotí první bateriový test vozu Rally1 Matt Wilson.


Foto: M-Sport

Jak dále syn šéfa M-Sportu dodává, zatím nejezdil s hybridnými schopnostmi naplno, protože tým se postupně seznamuje se systémem a tím, jak funguje. "Zatím jsme nejezdili s baterií na 100 %. K tomu jsme se postupně v průběhu prvního dne propracovávali. Nebylo by zrovna nejrozumnější dojít na první den testu a buch tam hned plný výkon baterie. Myslím, že to budeme dělat další den. Transmise a šasi musí pobrat mnohem více výkonu a energie, takže na to jdeme trpělivě a chceme mít jistotu, že vše je správně. I když jsem zatím nejel se 100% systémem, už teď vám mohu říct, že auto mělo hromadu síly navíc díky bateriím a když se hybrid zapojí, tak to opravdu za volantem cítíme. Je to opravdu pořádný kopanec, který vás vyšle kupředu."


Foto: M-Sport

Jak je patrné i z fotek, které M-Sport uvolnil, v kabině auta je vidět více trubek, než bývalo obvyklé. To je první ukázka nového bezpečnostního prvku – safety cell, který FIA s týmy vyvíjí pro rok 2022 a dál za účelem zvýšení bezpečí posádek při haváriích. Ale tohle nebyla jediná novinka, až na podobu Fiesty bylo na mule skoro vše nové. "Všechno na autě je už ve specifikaci 2022. Abych byl upřímný, je to nějaký pátek, co jsem naposledy jezdil se současnou Fiestou mimo Greystoke, takže nejsem úplně zvyklý na jízdu na limitu se současným aerem, ale pokud jde o srovnání se specifikací 2022, tak tam moc rozdílů ve fungování nebude. Pokud jde o řazení, tak mi sekvence místo pádel pod volantem nevadí, myslím si, že si jezdci jízdu mnohem víc užijou. A to samé platí pro centrální středový diferenciál. Jasně, nebylo by špatné, kdyby jej auta měla, hodí se zejména ve zrádných, bahnitých místech, ale ani bez něj nejde o konec světa. Pokud na něj nejste zvyklý, tak si jeho absence ani moc nevšimnete, jezdil jsem poslední dobou spíše s R5/Rally2 a tam také není. Sice nejsem z těch, kdo by příští sezónu ve vozech Rally1 bojovali o každou vteřinu a snažili se vyhrát MS, ale všechno je to tom, abyste nějak pracovali s tím, co auto nabízí. A nové Rally1 pořád mají hromadu věcí, co nabídnout, aby jezdce bavily," uzavírá Matther Wilson.

Komentářů celkem: 23
30. 4. 2021 13:15
0 1
Jestli dobře vím, tak je a bude ten zvuk přidaný/nahraný, aby to mělo nějaký zvuk. Jakožto to člověk, který se absolutně nevyzná v technice nevím, jak a kam je možné to do motoru přidat, ale údajně je to přidaný zvuk smajlík smajlík
30. 4. 2021 13:18
0 0
Zvuk tam určitě přidaný není, vždyť je tam normální spalovací motor...
30. 4. 2021 17:03
0 0
Pro nás, kteří ještě pamatujeme vítězství Milana Žida se Škodou 100 na Rally Vltava, se dějí věci nepochopitelně i nepochopitelné smajlík. Správný zvuk má vypadat takto: https://int-media.opel.com/en/04-07-opel-corsa-e-rally
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!