1. 5. 2021 18:58 − 2475× − 0

Rovníková zkouška na Safari

S označením této významné rovnoběžky v názvu se v Keni o víkendu odehrála velmi důležitá automobilová soutěž.

Na její trati se letos poprvé rozdělovaly africké body, ale to při vší úctě k africkému mistrovství nebyl ten nejdůležitější důvod věnovat ji větší pozornost. V první řadě zde šlo o ostrou zkoušku organizačního týmu před velkým keňským svátkem rallysportu. Ten se jmenuje Safari Rally Kenya a za dva měsíce by měl do Afriky po dlouhých devatenácti letech znovu zavést nejlepší světové posádky. Pandemie, která velký návrat této rally v loňském roce zmařila, ještě bohužel neskončila a Equator Rally Kenya měla být i zkouškou toho, jak si tamní tým poradí s novými epidemiologickými zpřísněními. Že šlo o ostrou zkoušku přímo na místě a ne v umělých kulisách, dokládá i harmonogram soutěže. Úvodní etapa přesně kopírovala sobotní program Safari a druhá pak byla kombinací nedělních úseků s nejdelší plánovanou zkouškou celé světové soutěže, skoro třiatřicet kilometrů dlouhého Kedongu. Servisní zázemí bylo umístěno na obří vyasfaltovanou plochu v Naivashe, kde si na konci června mají své luxusní zázemí postavit i všechny tři tovární stáje.

Pro budoucí světovou rally důležitou předehru si byl osobně prohlédnout i keňský prezident a několik dalších významných politiků. S výsledkem byli spokojeni, ostatně nic jiného se z jejich úst oficiálně ani očekávat nedalo. Kritikou by před tak důležitou událostí pro svou zemi ničemu zrovna nepomohli. Počínání tamních pořadatelů si byli prohlédnout i zástupci mezinárodní automobilové federace a podle dostupných informací zkouškou prošli. V hodnocených parametrech dosáhli minimálně běžného standardu. Sami pořadatelé si pochvalovali i deště, které se před a během soutěže oblastí prohnaly. Něco podobného se dá v červnu rovněž očekávat. V úspěch rovníkové soutěže vedle Keňanů doufali i šéfové továrních týmů. Jejich technika už se vydala na cestu a její návrat nebo přesun do jiné lokace by byl jen vyhozenými penězi. I když se prakticky neustále z různých koutů světa rally objevují zprávy o jistojistém zrušení Safari, po minulém víkendu se její uspořádání zase výrazně přiblížilo realitě.

Jak již bylo zmíněno, v okolí Naivashe se minulý víkend také bojovalo o mistrovské body. Ty keňské nejvíce zajímaly někdejšího národního mistra a vítěze úvodní soutěže letošní sezóny Chagera Baldeva. Se svým Mitsubishi Lancer EVO X se po třetí zkoušce vyhoupnul na druhou příčku, ale následně odstoupil. Do hry se zapojil až v druhé etapě a nakonec se posunul na deváté místo. Nejrychlejší Mitsubishi do cíle dovezl na třetím místě Uganďan Jas Mangat. Rally sice také dokončil jen díky restartu, ale o pozici nejrychlejšího zahraničního jezdce nepřišel. Až do RZ 9 se na třetím místě držel jiný zahraniční pilot Guy Botterill za volantem Toyoty Etios R5. Překročení časového limitu jej však těsně před závěrem soutěže vyřadilo ze hry. Na čele pořadí se od začátku držel Carl Tundo debutující za volantem Volkswagenu Polo GTI R5. Ohrozit jeho pozici se od samého začátku snažili bratři Onkar a Tejveer Raiové v dalších dvou R5 německé značky. Nejprve byl druhý Onkar, ale po problémech v RZ 3 a následném odstoupení převzal otěže jeho bratr. Jeho druhou příčku vzhledem k velkým časovým rozestupům nikterak neohrozil ani slabší čas na RZ 8. Do cíle tak přeci jen dojel druhý, ovšem za vítězným Tundem zaostal o dlouhých dvanáct minut.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!