Craig Breen zpátky na Sicílii
Tato legendární soutěž tehdy na poslední chvíli obohatila kalendář končícího seriálu IRC. Craig Breen do ní nastoupil s náhradním Peugeotem 207 Super 2000 italské stáje Munaretto a spolujezdcem Garethem Robertsem. Start mimo jejich tehdejší pravidelná vystoupení za stáj Saintéloc se spolujezdci stal osudným. Breen od té doby italský ostrov nenavštívil. Až do letoška. S Hyundaiem i20 R5 absolvuje italský šampionát a Targa Florio byla jeho třetím dějstvím. Na soutěž, kde chtěl uctít památku svého někdejšího parťáka Jaffy, musel odstartovat s náhradním spolujezdcem Louisem Loukou. Paul Nagle nemohl kvůli koronavirovým omezením do Itálie vycestovat. Úřadující italský mistr Andrea Crugnola asi ještě úplně nezkousnul patálie s penalizací na Sanremu, která napřed byla a pak zase nebyla. Targu Florio ale bude italský pilot Hyundaie zkousávat ještě hůře. Jeho i20 R5 se s poruchou motoru zastavila už na shakedownu. I přes maximální snahu mechaniků stáje Friulmotor se motor oživit nepodařilo.
Ještě dříve vypadnul ze hry další pilot z nejrychlejší pětky. Fabia Andolfiho na start nepustily zdravotní potíže. Jak je letos v Itálii zvykem, začínalo se krátkou Power Stage vysílanou živě na internetu. Celé italské špičce tam vytřel zrak mladý Damiano De Tommaso s Citroënem C3 Rally2. Moc dlouho se ale ve vedení udržet nedokázal. V sobotu ráno se do toho totiž pořádně pustil vícenásobný italský mistr Giandomenico Basso. Během první sekce zvítězil ve všech třech zkouškách a po té druhé se už posunul do čela. Ve čtvrtém testu poskočil vzhůru i Breen, když se i on dostal před De Tommasa. Lídr mistrovství Stefano Albertini ze začátku nejrychlejší trojici nestíhal. V druhé sekci se jezdci Škody Fabia Rally2 evo dařilo lépe a na jejím konci se součty zajetých časů jeho a konkurenta De Tommasa srovnaly na stejné hodnotě. Albertini musel v závěrečné sekci ještě pořádně přitlačit na pilu. Hned v první zkoušce se mu to vyplatilo a na soupeře s Citroënem najel sekundu. V předposledním testu se už ale pilot škodovky dostal za hranu. Havaroval a jeho vůz zablokoval trať. Zkouška musela být zrušena a situace senzačního lídra mistrovství po úvodní soutěži se teď po té třetí začíná komplikovat.
Za úspěšnou může sicilskou soutěž jednoznačně označit De Tommaso, který k první vyhrané Power Stage přidal ještě své první pódium v kariéře na soutěži italského mistrovství. Těsně pod bednou skončil Tommaso Ciuffi s Fabií Rally2 evo a za ním už byla smečka čtyř Volkswagenů Polo GTI R5. Tento interní značkový duel pro sebe nakonec rozhodnul ten nejpovolanější, místní legenda Salvatore Riolo. Basso během druhé sekce pokračoval v čele, ale po skvělém času v RZ 7 se Breen dotáhnul 1,6 sekundy za jeho záda. V osmém testu mu ale italský soupeř znovu odskočil a po zrušení předposledního testu po Albertiniho havárii už Irovi moc prostoru nezůstávalo. Breen hodně chtěl tímto startem a potenciálním vítězstvím uzavřít jednu kapitolu své kariéry, ale nakonec se mu to o 2,4 vteřiny nepodařilo. Basso letos poprvé triumfoval a posunul se do čela průběžného pořadí právě před Breena. Renault na Sicílii přivezl zbrusu nové Clio Rally4 a svěřil jej jednomu z nejpovolanějších, Paolu Andreuccimu. Ten s ním zajížděl dobré časy, na několika zkouškách ostatní soupeře s vozy Rally4 a dvoukolkami vůbec porazil. V RZ 4 ale nechal po vražení do balíku slámy více než půl minuty a v závěru musel spolknout hořkou pilulku. Letos prostě fenomenální Andreucci nemá zrovna dobrý rok. Renault v závěrečné sekci postihnula technická závada a cíle se tak nedočkal. Thierry Neuville se naopak cíle dočkal. Podobně jako v předešlé soutěži v Sanremu pilotoval tradiční Hyundai i20 Coupe WRC. Jediným soupeřem mu byl Ole Christian Veiby se stejným vozem a s tím si Belgičan hravě poradil.
Stav šampionátu: 1. Basso 43, 2. Breen 41, 3. Albertini 31, 4. Andolfi 24, 5. Ciuffi 23, 6. Crugnola 19