Craig Breen zpátky na Sicílii

Irský soutěžák v roce 2012 zavítal na jih Itálie, kde se poprvé v kariéře zúčastnil slavného závodu Targa Florio.

Tato legendární soutěž tehdy na poslední chvíli obohatila kalendář končícího seriálu IRC. Craig Breen do ní nastoupil s náhradním Peugeotem 207 Super 2000 italské stáje Munaretto a spolujezdcem Garethem Robertsem. Start mimo jejich tehdejší pravidelná vystoupení za stáj Saintéloc se spolujezdci stal osudným. Breen od té doby italský ostrov nenavštívil. Až do letoška. S Hyundaiem i20 R5 absolvuje italský šampionát a Targa Florio byla jeho třetím dějstvím. Na soutěž, kde chtěl uctít památku svého někdejšího parťáka Jaffy, musel odstartovat s náhradním spolujezdcem Louisem Loukou. Paul Nagle nemohl kvůli koronavirovým omezením do Itálie vycestovat. Úřadující italský mistr Andrea Crugnola asi ještě úplně nezkousnul patálie s penalizací na Sanremu, která napřed byla a pak zase nebyla. Targu Florio ale bude italský pilot Hyundaie zkousávat ještě hůře. Jeho i20 R5 se s poruchou motoru zastavila už na shakedownu. I přes maximální snahu mechaniků stáje Friulmotor se motor oživit nepodařilo.

Ještě dříve vypadnul ze hry další pilot z nejrychlejší pětky. Fabia Andolfiho na start nepustily zdravotní potíže. Jak je letos v Itálii zvykem, začínalo se krátkou Power Stage vysílanou živě na internetu. Celé italské špičce tam vytřel zrak mladý Damiano De Tommaso s Citroënem C3 Rally2. Moc dlouho se ale ve vedení udržet nedokázal. V sobotu ráno se do toho totiž pořádně pustil vícenásobný italský mistr Giandomenico Basso. Během první sekce zvítězil ve všech třech zkouškách a po té druhé se už posunul do čela. Ve čtvrtém testu poskočil vzhůru i Breen, když se i on dostal před De Tommasa. Lídr mistrovství Stefano Albertini ze začátku nejrychlejší trojici nestíhal. V druhé sekci se jezdci Škody Fabia Rally2 evo dařilo lépe a na jejím konci se součty zajetých časů jeho a konkurenta De Tommasa srovnaly na stejné hodnotě. Albertini musel v závěrečné sekci ještě pořádně přitlačit na pilu. Hned v první zkoušce se mu to vyplatilo a na soupeře s Citroënem najel sekundu. V předposledním testu se už ale pilot škodovky dostal za hranu. Havaroval a jeho vůz zablokoval trať. Zkouška musela být zrušena a situace senzačního lídra mistrovství po úvodní soutěži se teď po té třetí začíná komplikovat.

Za úspěšnou může sicilskou soutěž jednoznačně označit De Tommaso, který k první vyhrané Power Stage přidal ještě své první pódium v kariéře na soutěži italského mistrovství. Těsně pod bednou skončil Tommaso Ciuffi s Fabií Rally2 evo a za ním už byla smečka čtyř Volkswagenů Polo GTI R5. Tento interní značkový duel pro sebe nakonec rozhodnul ten nejpovolanější, místní legenda Salvatore Riolo. Basso během druhé sekce pokračoval v čele, ale po skvělém času v RZ 7 se Breen dotáhnul 1,6 sekundy za jeho záda. V osmém testu mu ale italský soupeř znovu odskočil a po zrušení předposledního testu po Albertiniho havárii už Irovi moc prostoru nezůstávalo. Breen hodně chtěl tímto startem a potenciálním vítězstvím uzavřít jednu kapitolu své kariéry, ale nakonec se mu to o 2,4 vteřiny nepodařilo. Basso letos poprvé triumfoval a posunul se do čela průběžného pořadí právě před Breena. Renault na Sicílii přivezl zbrusu nové Clio Rally4 a svěřil jej jednomu z nejpovolanějších, Paolu Andreuccimu. Ten s ním zajížděl dobré časy, na několika zkouškách ostatní soupeře s vozy Rally4 a dvoukolkami vůbec porazil. V RZ 4 ale nechal po vražení do balíku slámy více než půl minuty a v závěru musel spolknout hořkou pilulku. Letos prostě fenomenální Andreucci nemá zrovna dobrý rok. Renault v závěrečné sekci postihnula technická závada a cíle se tak nedočkal. Thierry Neuville se naopak cíle dočkal. Podobně jako v předešlé soutěži v Sanremu pilotoval tradiční Hyundai i20 Coupe WRC. Jediným soupeřem mu byl Ole Christian Veiby se stejným vozem a s tím si Belgičan hravě poradil.

Stav šampionátu: 1. Basso 43, 2. Breen 41, 3. Albertini 31, 4. Andolfi 24, 5. Ciuffi 23, 6. Crugnola 19

Komentářů celkem: 1
12. 5. 2021 16:58
0 0
Nakonec bude Hyundai rádo, kdy po teatrální vřavě s tím, že opustí mistrovství, když nedostal Breen pentli a výhrál tím San Remo za tuto skutečnost, možná i prozíravé řešení ředitele závodu v San Remu neboť po Targa Florio má Breen reálnou šanci na titul a Crugnola naopak malou. Holt né nadarmo se říká ráno moudřejší večera.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!