11. 5. 2021 16:06 − 12618× − 47

Pech s Uhlem v cíli Šumavy

Václav Pech jun. a Petr Uhel dokončili Rallye Šumava na devátém místě.

Posádku EuroOil teamu přibrzdila v závěru první etapy porucha turbodmychadla na jejich Fordu Focusu WRC.

Pech s Uhlem vstoupili do soutěže s druhým nejrychlejším časem a druhou pozici drželi s mírným odstupem na prvního Honzu Kopeckého takřka celý den. „Na poslední rychlostce sobotní etapy se ale rozpadla výfuková turbínka na turbu a její kusy prolétly až do katalizátoru. Stalo se to bohužel brzy po startu dlouhé rychlostky „Strašín“ a do cíle nám zbývalo ještě 18 km. Motor okamžitě ztratil výkon a najednou z toho bylo auto na výlet. Tomu odpovídala rychlost jakou jsme museli dojet až do cíle a při tom ztratili rovné 4 minuty,“ popisuje důvod propadu na 14. pozici Pech a pokračuje. „Během jízdy bez turba nás předjely přímo na trati tři posádky startující za námi po minutových intervalech. Snažil jsem se včas uhýbat, abych je nezbrzdil, ale Filip Mareš k nám přiletěl ve velice rychlém úseku a než jsem zareagoval, určitě ztratil nějakou sekundu. Za to se jejich posádce velice omlouvám, protože v cíli byli třetí se ztrátou pouhých 0,3 vteřiny na druhého a bez nás to mohlo dopadnout jinak,“ vysvětluje Pech.

Mechanici EuroOil teamu v servisu poškozené turbodmychadlo vyměnili a Pech s Uhlem se pokusili ve druhé etapě probojovat co nejvýše. Nakonec to bylo deváté místo absolutně a 3. v nedělní etapě, za které jim byly přiděleny body do MČR.

„Chtěli jsme vyhrát alespoň druhou etapu, ale Focus pořád trošku zlobil. Tím jak vrtulka turba a další častí proletěly výfukem, poškodily teplotní čidlo výfukových plynů, které občas zahlásilo vysokou teplotu a tím motoru zrušilo program (ALS) na minimální prodlevu turba. Ten mně chyběl především ve vracečkách na ruční brzdu, kdy to asi nebylo moc na dívání,“ zakončuje s lehkým úsměvem Pech.

Dalším závodem Mistrovství České republiky v rallye, bude v polovině června jihomoravská Rallye Hustopeče.

Komentářů celkem: 47
Jen
12. 5. 2021 14:56
2 2
Myslím, že by pánové Kresta s Černohorským měli začít "kopat" kolem sebe a prosazavat OKAMŽITÝ zákaz všech VW Polo R5, protože na Valašce s tím (nikoliv o 5 nebo 6 vteřin), ale zcela dominantně vyhrál Gryazin nad Kopejdou! Předpokládám, že měl Gryazin "technickou převahu" a naše rally komise by se tím měla začít okamžitě zabývat!smajlíksmajlíksmajlík
12. 5. 2021 15:17
1 1
... a je to tady zase... smečka spravedlivých, jejichž argumenty jsou v lepším případě "kdyby", v horším "blbe" nebo "šašku"... nic ve zlém chlapci, ale s takovými argumenty "vaší milované rally", která mimochodem vůbec není vaše, moc neposloužíte. Tak se tu klidně smažte, nadávejte a asi vám ani nikdo nezabrání opět lynčovat ty, kdo už v rally něco dokázali jen proto, že mají jiný názor. To vše už tu bylo. Jen doufám, že to tu čtou i lidi z Autoklubu, aby konečně pochopili, jak zúžený je pohled těchto "milovníků" rally, kteří jsou o to více slyšet, oč méně mají argumentů, tolerance a snahy o problému férově diskutovat... Sportu zdar!
12. 5. 2021 15:29
5 0
Původně napsal Jen
Tu možnost MĚL opravdu úplně každý! Někteří je také využili (Dohnal, Tomaštík, Jírovec, Vojtěch)! Ostatní se rozhodli jinak a byla to prostě svobodná vůle každého! Od roku 2015 dosud bylo a je stále možné využít vozy WRC, které jsou k dispozici v ČR a byly dovezeny do konce roku 2014. Např. fábia WRC specifikace 2004 a 2005. Auta jsou k dipozici a úplně každý si může vyzkoušet jak rychle pojede proti naší špičce! Možná bude třeba ty auta malinko zrepasovat a "naučit" jezdit, ale to musel Dohnal s Pechem také, že? Kde tedy jsou špičkové Subaru WRC 2006 a 2007 od Jardy Tomaštíka? Kolik závodů s tím vyhráli piloti, kteří si to zkoušeli půjčit? Proč s tím někdo nejede dál?
Možná by to chtělo ubrat na emocích a přemýšlet.
Pokud chci soutěžit proti někomu ve stejné kategorii, musí mi být umožněno použít k tomu totožný vůz. Pokud někdo roce 2014 jezdil v C2R2 a o nějakém WRC se mu ani nezdálo, přičemž teď by s ním jet chtěl/mohl, takový vůz tu prostě není a nebude, protože nejde registrovat. Tedy objektivně - není umožněno závodit se stejnou technikou, jakou disponuje soupeř. V čem je to fér?
To si měl to auto koupit v roce 2014 se slovy "co kdyby náhodou"?
12. 5. 2021 15:29
1 0
Původně napsal shifty
Rallye du Var je 1. mistrák asfalt(nedojel - motor), to druhý -Rallye National de Haute-Provence- je celorepublikovej Francie Cup, velmi slušně a silně obsazenej...

Pochybuju, že by ve Fr někomu vadilo, že tam někdo jede s Kitem. Francie totiž má tohle mnohem volnější než my a kupodivu se mistři světa posledních let rodí ve Francii a ne u nás.... zvláštní že? smajlík
Je to sice solidně OT.. Ano Rallye du Var je samozřejmně 1. mistrák, ale Loeb a 306 Maxi v něm nejel/nebodoval by, kdyby dojel/, alespoň podle resultů. Francie CUP neni slušně ani silně obsazenej, ani nemůže. 2017 to totiž bylo cca 210 (!) lokálních závodů s různou obsazeností.
12. 5. 2021 15:41
1 0
Původně napsal Zdenda17
Původně napsal shifty
Rallye du Var je 1. mistrák asfalt(nedojel - motor), to druhý -Rallye National de Haute-Provence- je celorepublikovej Francie Cup, velmi slušně a silně obsazenej...

Pochybuju, že by ve Fr někomu vadilo, že tam někdo jede s Kitem. Francie totiž má tohle mnohem volnější než my a kupodivu se mistři světa posledních let rodí ve Francii a ne u nás.... zvláštní že? smajlík
Je to sice solidně OT.. Ano Rallye du Var je samozřejmně 1. mistrák, ale Loeb a 306 Maxi v něm nejel/nebodoval by, kdyby dojel/, alespoň podle resultů. Francie CUP neni slušně ani silně obsazenej, ani nemůže. 2017 to totiž bylo cca 210 (!) lokálních závodů s různou obsazeností.
Já myslel tu konkrétní rally Haute Provance. Tam to slušně obsazený bylo. Ale to je jedno... o to vážně nejde... smajlík
12. 5. 2021 15:57
6 0
Hlubokej respekt Maresovi, ani se nezmínít o tom zdrzeni.. nevídaná věc. Klobouk dole.
JVK
12. 5. 2021 18:03
1 0
Původně napsal Jen
Myslím, že by pánové Kresta s Černohorským měli začít "kopat" kolem sebe a prosazavat OKAMŽITÝ zákaz všech VW Polo R5, protože na Valašce s tím (nikoliv o 5 nebo 6 vteřin), ale zcela dominantně vyhrál Gryazin nad Kopejdou! Předpokládám, že měl Gryazin "technickou převahu" a naše rally komise by se tím měla začít okamžitě zabývat!smajlíksmajlíksmajlík
Trosku nechapu, proc si beres Cernohorskeho do ust. Jakej ten ma zajem? smajlík Clovek ktery si na sebe umi vydelat, nekolikrat tydne beha na milesovku a cely to dela, protoze je srdcar a chce si dokazat, ze to da. Rekni mi jediny duvod, proc by mel prospecharsky nekoho/neco zarezavat. Stav se nekdy v servise mu to vysvetlit a usvedcit ho. Milerad takove setkani domluvim. V opacnem pripade, mily internetovy hrdino, klidni svoje jednicky a nuly a prosim nepis o vecech a lidech v pripadech, kde spolehas na informace jinych. smajlík Vaclavovi preju, at se babicka uklidni a rovnez uznavam Mr Marese, ze se o incidentu verejne nezminoval.
12. 5. 2021 18:15
2 0
Achjo, to je tady diskuze zase. Ti co to srovnávají s francií si asi neuvědomují, že Česko není Francie. Bohatá země plná bohatých závodníků, kteří mají peníze na WRC a různá další zajímavá auta. Země, kde je obrovská podpora pro mladé. Proč by se tam jinak rodilo tolik skvělých závodníků a mistrů světa? Je to prostě proto, že talenti se nemusí tolik bát o to, že si nebudou moct dovolit startovat v zahraničí, nebo že nebudou mít podporu.

Zatímco u nás... Kolik jezdců z nejlepší desítky si můžou dovolit jezdit s WRC? Pech, Dohnal, a pak možná Odložilík, Vlček, Štajf a Kopecký (ale silně pochybuju, že poslední tři by jezdili s WRC radši než s R5). A jak by se potom prosadili jezdci jako Mareš, Černý, Jakeš, Stříteský, Semerád nebo Březík? Ti rozhodně nemají peníze na to provozovat WRC a jak by je bavilo bojovat třeba o 5. příčku? Ani bych se nedivil, že kdyby tu bylo do absolutního pořadí povolené vše, většina z jmenovaných by už ani nejezdila.

A větě "každý měl příležitost si WRC koupit" se dá snad jen smát. Jak to vypadá, tak opakovaná lež se stává pravdou, že.
12. 5. 2021 19:06 Upraveno 19:08
0 0
ombre: Mne to prijde az takovy divny, klidne mohl rict neco jako: "Ztratili jsme par sekund za Vencou, asi vic nez Honza, vzhledem k tesnymu souboji to bohuzel i ovlivnilo vysledek, ale to je holt rally...", to je prece uplne korektni. Tech par pitomcu, co by takovy vyjadreni rozebirali, lze v klidu ignorovat.
Pochvala Asinovu PR, ze to do TZ sami napsali.
Jen
12. 5. 2021 20:24
1 1
JVK: Možná proto je mezi ostatními tak "oblíbený"! smajlíksmajlíksmajlík
12. 5. 2021 20:29
0 1
Přesně, Černohorský, který je "velmi" oblíben jak u posádek, tak pořadatelů. Vůbec se nejednalo o střet zájmů. smajlík
Jen
12. 5. 2021 20:51
0 1
mrkenny: Nemyslím si, že by na tom bylo něco k smíchu! Každý si mohl své WRC koupit v roce 2014, ale né každý v tom viděl smysl a dokázal to zrealizovat! Ostatní si po roce 2014 mohli WRC půjčit a na příští rok si mohou zajistit jakékoliv až do roku 2016. Nikde nevidím nemožnost s WRC startovat nebo snad diskriminaci ostatních jezdců na úkor VP! Každý, kdo je přesvědčený o tom, že s WRC porazí kompletní špičku to měl a stále má možnost dokázat! To je holý fakt a nelze ho nijak ohýbat! Absolutní klasifikace je a byla o rozmanitosti a možnosti bojovat o ABSOLUTNÍ vavříny autům různých specifikací i koncepcí, tak proč to měnit? Nebo se už budeme dívat jen na unifikované R třídy? Pokud se podívám na posledních 5 závodů MČR, tak vidím 3 vítězství R5 a dvě staré WRC. Ty dvě vítězství navíc vybojoval 7 násobný mistr ČR o pohých 5 a 6 vteřin! To má být nějaká dominance? O co tedy jde? Sport je nyní krásný a konečně alespoň občas zvítězí i někdo jiný než posledních 6 let... Kdyby Vašek těsně nevyhrál dva závody, tak to nikdo neřeší a bude to jen staré WRC, které na nové R5 už nestačí...
Jen
12. 5. 2021 20:59
0 0
Je smutné a nepřijatelné, když někdo rozhoduje o vlastní konkurenci ve startovním poli! Členové posádek, majitelé velkých komerčních týmů a obecně aktivní účastníci by neměli mít takové možnosti! Je ostuda, že je těmto lidem umožňováno taková rozhodnutí dělat, navrhovat nebo jen schvalovat!
Lidé z rally komise co přišly s návrhy "vyřešit" OKAMŽITĚ Pecha jen pro to, že vyhrál dva závody jsou v jednoznačném střetu zájmů a poškozují tento sport!
JVK
12. 5. 2021 21:06
1 0
Původně napsal subaru87
Přesně, Černohorský, který je "velmi" oblíben jak u posádek, tak pořadatelů. Vůbec se nejednalo o střet zájmů. smajlík
Subaru87, Jen: Sorry klucí, ale pro mě jste jen internetoví "experti". Na každého lze tahat špínu či slýchat různé názory. Záleží s kým se bavíte, ale to co slyšíte, nemusí mít s pravdou lautr nic společného. Obvzlášť v komunitě "príma a čestných lidiček" kolem rally, kde vůbec nejde o peníze a vůbec to není konkurenční prostředí. Proto doporučuju odhodit ADSL modem a jít si zjistit pravdu sám, ale opravdu sám, ne bavit s lidma, kteří "mají pravdu" smajlík Omlouva Pechovcům za spamování TZ, ale tohle už mě štve. Zdar a sílu.
13. 5. 2021 04:34
0 0
Pánové, pěkný sport to ve Vašem podání byl. Přeji více štěstí s technikou a obutím smajlík
13. 5. 2021 09:27
1 0
Původně napsal Rebbyman
Původně napsal Jen
Tu možnost MĚL opravdu úplně každý! Někteří je také využili (Dohnal, Tomaštík, Jírovec, Vojtěch)! Ostatní se rozhodli jinak a byla to prostě svobodná vůle každého! Od roku 2015 dosud bylo a je stále možné využít vozy WRC, které jsou k dispozici v ČR a byly dovezeny do konce roku 2014. Např. fábia WRC specifikace 2004 a 2005. Auta jsou k dipozici a úplně každý si může vyzkoušet jak rychle pojede proti naší špičce! Možná bude třeba ty auta malinko zrepasovat a "naučit" jezdit, ale to musel Dohnal s Pechem také, že? Kde tedy jsou špičkové Subaru WRC 2006 a 2007 od Jardy Tomaštíka? Kolik závodů s tím vyhráli piloti, kteří si to zkoušeli půjčit? Proč s tím někdo nejede dál?
Možná by to chtělo ubrat na emocích a přemýšlet.
Pokud chci soutěžit proti někomu ve stejné kategorii, musí mi být umožněno použít k tomu totožný vůz. Pokud někdo roce 2014 jezdil v C2R2 a o nějakém WRC se mu ani nezdálo, přičemž teď by s ním jet chtěl/mohl, takový vůz tu prostě není a nebude, protože nejde registrovat. Tedy objektivně - není umožněno závodit se stejnou technikou, jakou disponuje soupeř. V čem je to fér?
To si měl to auto koupit v roce 2014 se slovy "co kdyby náhodou"?
a co takhle blbý pravidlo zrušit a nesnažit se jednu blbost napravovat další blbostí? když jsem zabloudil na vandrech, vždycky mi přišlo rozumnější udělat krok zpět a vykročit správným směrem po správné cestě, než prolejzat roštím a houštím smajlík
13. 5. 2021 09:29
1 0
Původně napsal Rebbyman
Původně napsal Jen
Tu možnost MĚL opravdu úplně každý! Někteří je také využili (Dohnal, Tomaštík, Jírovec, Vojtěch)! Ostatní se rozhodli jinak a byla to prostě svobodná vůle každého! Od roku 2015 dosud bylo a je stále možné využít vozy WRC, které jsou k dispozici v ČR a byly dovezeny do konce roku 2014. Např. fábia WRC specifikace 2004 a 2005. Auta jsou k dipozici a úplně každý si může vyzkoušet jak rychle pojede proti naší špičce! Možná bude třeba ty auta malinko zrepasovat a "naučit" jezdit, ale to musel Dohnal s Pechem také, že? Kde tedy jsou špičkové Subaru WRC 2006 a 2007 od Jardy Tomaštíka? Kolik závodů s tím vyhráli piloti, kteří si to zkoušeli půjčit? Proč s tím někdo nejede dál?
Možná by to chtělo ubrat na emocích a přemýšlet.
Pokud chci soutěžit proti někomu ve stejné kategorii, musí mi být umožněno použít k tomu totožný vůz. Pokud někdo roce 2014 jezdil v C2R2 a o nějakém WRC se mu ani nezdálo, přičemž teď by s ním jet chtěl/mohl, takový vůz tu prostě není a nebude, protože nejde registrovat. Tedy objektivně - není umožněno závodit se stejnou technikou, jakou disponuje soupeř. V čem je to fér?
To si měl to auto koupit v roce 2014 se slovy "co kdyby náhodou"?
absolutní pořadí je definováno právě tou rozdílnou technikou, pro srovnatelný závodění jsou vypsány třídy, dokonce i skupiny srovnávají různá auta a tam nikdo po stejný technice nevolá smajlík
13. 5. 2021 11:54
0 0
Tak když jsme u té sémantiky ohledně absolutního pořadí: WRC je zase od slova "World", auto určený k závodění na úrovni světového šampionátu. Pro národní šampionáty jsou určeny koncepčně (a zcela pochopitelně, protože náklady) jiné vozy. Ať je to možná divácky rozporuplné, z pohledu sportovního je správné řešení, že tyhle auta, která si hned tak někdo nemůže dovolit pořídit/provozovat, pojedou v národním šampionátu tak trochu mimo.
13. 5. 2021 12:48
0 0
Původně napsal Novej
Původně napsal Rebbyman
Původně napsal Jen
Tu možnost MĚL opravdu úplně každý! Někteří je také využili (Dohnal, Tomaštík, Jírovec, Vojtěch)! Ostatní se rozhodli jinak a byla to prostě svobodná vůle každého! Od roku 2015 dosud bylo a je stále možné využít vozy WRC, které jsou k dispozici v ČR a byly dovezeny do konce roku 2014. Např. fábia WRC specifikace 2004 a 2005. Auta jsou k dipozici a úplně každý si může vyzkoušet jak rychle pojede proti naší špičce! Možná bude třeba ty auta malinko zrepasovat a "naučit" jezdit, ale to musel Dohnal s Pechem také, že? Kde tedy jsou špičkové Subaru WRC 2006 a 2007 od Jardy Tomaštíka? Kolik závodů s tím vyhráli piloti, kteří si to zkoušeli půjčit? Proč s tím někdo nejede dál?
Možná by to chtělo ubrat na emocích a přemýšlet.
Pokud chci soutěžit proti někomu ve stejné kategorii, musí mi být umožněno použít k tomu totožný vůz. Pokud někdo roce 2014 jezdil v C2R2 a o nějakém WRC se mu ani nezdálo, přičemž teď by s ním jet chtěl/mohl, takový vůz tu prostě není a nebude, protože nejde registrovat. Tedy objektivně - není umožněno závodit se stejnou technikou, jakou disponuje soupeř. V čem je to fér?
To si měl to auto koupit v roce 2014 se slovy "co kdyby náhodou"?
a co takhle blbý pravidlo zrušit a nesnažit se jednu blbost napravovat další blbostí? když jsem zabloudil na vandrech, vždycky mi přišlo rozumnější udělat krok zpět a vykročit správným směrem po správné cestě, než prolejzat roštím a houštím smajlík
To si rozumíme. Já také o žádném dalším pravidle nehovořím. Hovořím jen, pouze a výhradně o tom, že toto pravidlo je prostě "blbé" a je dobře, že zmizí.
13. 5. 2021 12:50
1 0
Původně napsal Jen
mrkenny: Nemyslím si, že by na tom bylo něco k smíchu! Každý si mohl své WRC koupit v roce 2014, ale né každý v tom viděl smysl a dokázal to zrealizovat! Ostatní si po roce 2014 mohli WRC půjčit a na příští rok si mohou zajistit jakékoliv až do roku 2016. Nikde nevidím nemožnost s WRC startovat nebo snad diskriminaci ostatních jezdců na úkor VP! Každý, kdo je přesvědčený o tom, že s WRC porazí kompletní špičku to měl a stále má možnost dokázat! To je holý fakt a nelze ho nijak ohýbat! Absolutní klasifikace je a byla o rozmanitosti a možnosti bojovat o ABSOLUTNÍ vavříny autům různých specifikací i koncepcí, tak proč to měnit? Nebo se už budeme dívat jen na unifikované R třídy? Pokud se podívám na posledních 5 závodů MČR, tak vidím 3 vítězství R5 a dvě staré WRC. Ty dvě vítězství navíc vybojoval 7 násobný mistr ČR o pohých 5 a 6 vteřin! To má být nějaká dominance? O co tedy jde? Sport je nyní krásný a konečně alespoň občas zvítězí i někdo jiný než posledních 6 let... Kdyby Vašek těsně nevyhrál dva závody, tak to nikdo neřeší a bude to jen staré WRC, které na nové R5 už nestačí...
Stále dokola. Pokud mi není umožněno startovat se stejnou (sic!) technikou jakou má soupeř, jedná se o pravidlo diskriminační. Emoce a přání na tom nic nemění. Jiný Focus 06 zde prostě není a tedy není možné si ho ani půjčit, jak je v textu naznačováno.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!