Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
14. 5. 2021 17:38 − 1757× − 0

MS a drak

Jestli má světový šampionát jednu ambici, je to ve střednědobém horizontu přilákat nějakého čínského výrobce.

Když se světový šampionát vydal do Asie, tak to většinou moc dobře nedopadlo a čest výjimkám jako Rally Japan či Rally Turkey, které se v šampionátu ohřály déle než epizodní Indonésie se dvěma ročníky a nebo Čína s jedním ročníkem a dalšími neúspěšnými pokusy o návrat v letech následujících, kdy zatím definitivní tečku přinesl rok 2016, kdy soutěž krátce před startem zrušily záplavy. Jestliže to nevyšlo se soutěží, tak další cestou, jak zapojit "Říši středu" je nalákání tamního výrobce na tratě. To se v posledních letech povedlo Dakaru, když se v poušti ukázala původně německá, nyní čínská značka Borgward a mnohem exotičtěji pak působil start speciálů vypadajících jako vládní limuzíny Hongqi, které v cíli všechny tři braly TOP 5 mezi nováčky. Ač speciál připomínal běžný vůz, jednalo se o klasický dakarský speciál s uhlíkových vláken s osmiválcem Chevrolet. No a to nás přivádí k tomu, jak by se do světa rally mohla dostat "čína". Právě od příštího roku se budou moci speciály stavět na základě prostorového rámu s vnějšími panely připomínajícími běžné vozy a to by mohla být cesta pokud by strana chtěla propagovat domácí značku přímo v nejvyšší lize. Vše, ale možná bude postupnější.

Jak totiž říkají zdroje serveru Dirt Fish, pomyslná kolečka se začala otáčet a byť nikdo oficiálně nepřizná, čínský výrobce se připravuje ve střednědobém horizontu na vstup do mistrovství světa. "Auto se připravuje. Už je vše v procesu plánování. Pro začátek by se mělo objevit auto třídy Rally3. Ale to nevyjede dřív jak za dva roky. Mluví se i o autě vyšší třídy, ale v uvažování je i mistrovství světa v rallycrossu. Značka právě teď vyhodnocuje jednotlivé možnosti. Je to velmi zajímavý proces. Rally má v Číně velkou popularitu a pořád je velká touha dostat zpět do kalendáře i podnik MS," uzavírá zdroj serveru.

Když se podíváme na čínská mistrák, tak v posledním ročníku 2019 hrály pořád prim značky známé i v Evropě, byť se mnohdy jednalo o speciály, které na starém kontinentu v soutěžích nevidíme, příkladem může být například Subaru XV či různé iterace Volkswagen Golfů. Z čínských značek lze ve výsledcích najít například BAIC či JAC motors, přičemž v prvním jmenovaném speciálu najdeme komponenty známé i našinci, když vůz využívá některé komponenty Mitsubishi a motor SAAB. Která značka však zajistí čínský debut v MS, to si budeme muset ještě počkat a můžeme jen spekulovat, zda se blýská na lepší časy pro rally, když návrat do motorsportu (a možná i rally) zvažuje i Mitsubishi.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!