18. 5. 2021 07:46 − 1176× − 0

Kristian Poulsen na vítězné vlně

Dánský šampionát měsíc po úvodní soutěži pokračoval druhým podnikem, který se ve Viborgu odjel za světla i tmy.

Rally se odehrála na čtyřech úsecích a dvojí opakování každého z nich celkem vydalo na 70 ostrých kilometrů. Co do délky tratě nešlo o nikterak náročnou rally, ale pořádnou výzvou pro mnohé posádky jistě byla druhá polovina soutěže, která se kompletně odjela za tmy. Pořadatelé vyvinuli obrovské úsilí a svou rally dali dohromady za několik měsíců. Napřed plánovali v okolí Viborgu pouze menší soutěž, ale po uvolnění místa v dánském mistrovství po zrušení jedné z původně plánovaných soutěží se jim vyskytla tato příležitost. Tým pod vedením Jana Petersena tak dokázal poprvé v historii uspořádat soutěž dánského mistrovství. Sám šéf rally si pak celou trať projel i v ostrém tempu a jako odměnu za své úsilí si mohl na Peugeot 208 T16 R5 nalepit startovní číslo 1. Po letech strávených v kokpitu Volkswagenu Polo MK4 Super2000 Petersen navigovaný svou přítelkyní Jeanette Andersson Kvick v úvodní soutěži sezóny debutoval v Peugeotu. Cíl tehdy nespatřili, to se jim povedlo až teď na domácím podniku. V silné konkurenci dvanácti startujících speciálů kategorie Rally2, které se do cíle dostavily v plném složení, obsadil Petersen předposlední příčku a do top ten se tak nevešel.

Většina účastníků předcházející Rally Himmerland přivezla vozy Rally2 i na start druhé soutěže. Nezúčastnil se jí ale Kim Madsen, který svůj Citroën C3 Rally2 v úvodní soutěži rozbil. Na úvodní zkoušce kompletní skupinu jezdců ve vozech Rally2 porazil Kenneth Madsen za volantem Suzuki Swift Sport R+. Po osmé příčce v předcházející soutěži měl hodně co napravovat a začal nejlépe, jak to jen šlo. Na druhém testu už pilot Suzuki na skvělý výkon nenavázal, ale největší ztrátu si připsal až v devatenáctikilometrové RZ 3. Na vítězného Kristiana Poulsena ztratil 13,1 sekundy a o vedoucí příčku přišel. Poulsen s Volkswagenem Polo GTI R5 vyhrál už úvodní podnik sezóny a stejného úspěchu hodlal dosáhnout i na Rally Stoholm. Tři vyhrané zkoušky ze čtyř mu po první sekci vynesly náskok nebezpečně se blížící čtvrt minutě. Třetí muž Rally Himmerland Christian Kastberg Jensen bojoval o stejnou příčku i tentokrát, ale Martin Johansen se starší technikou v podobě Peugeotu 208 T16 R5 se ukázal nad jeho síly. Když za tmy pořádně zabral i Simon Vallentin Hansen s Hyundaiem i20 R5, musel Jensen zkousnout propad až na pátou příčku. Hansenovi pak nechybělo mnoho, konkrétně necelé dvě vteřiny, a mohl vystoupat až na bednu. Madsen vyhrál úvodní test noční sekce a s Poulsenem držel krok i v následujícím testu. V tom předposledním za lídrem rally sice zaostal, ale i přesto část své ztráty ukrojil. Poulsen totiž ulil start a díky desetivteřinové penalizaci se před závěrečným testem jeho náskok smrsknul na 2,1 sekundy. Závěr Rally Stoholm přinesl zajímavou zápletku a o vítězství se bojovalo až do posledních metrů. Madsen v RZ 8 ale zajel čas o tři desetiny pomalejší a druhé vítězství v řadě tak připadlo jeho soupeři za volantem Volkswagenu. Dvoukolkám s mezinárodní homologací stejně jako v předešlé rally kraloval pilot dalšího vozu německé značky, Opelu Corsa Rally4, Mikkel Njor. Značka Opel se může pochlubit kompletním pódiem, když se na zbylé dvě příčky prodrali Němci Nico Knacker a Christian Lemke s Adamy R2.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!