David Tomek a Honza Škaloud z Kopné

O tom, co všechno prožila během Rallysprintu Kopná posádka David Tomek a Honza Škaloud.

Po krátké pauze po sprintu v Pačejově nás čekal další náročný závod se zaměřením na přípravu na skoro domácí Rallye Bohemia – dobře známá a těžká Kopná. Pro Davida to byla jeho první opravdová soutěž, kterou však jel loni s Richardem Nesvadbou, a tak bylo jasné, že se bude tvořit nový rozpis. Určitě byla výhodou znalost prostředí i tratí, které byly shodné s loňskou Kopnou či Barumkou. Mě jako spolujezdce čekala zcela neznámá soutěž, snad jen televizní vracáky a úseky mi byly dobře známé. Pro mnohé závodníky, zvláště domácí, je tento závod vrcholem sezóny, a tak jsme se moc těšili a čekali, jak na tom budeme oproti soupeřům.

Příprava KITa před soutěží byla zaměřena hlavně na podvozek, tlumiče prošly repasí a dělala se celková údržba podvozku a celého KITa. Na cestu do Zlína, kde bylo domluvené ubytování, jsme se vydali již ve středu v podvečer. Vezli jsme ještě z Mladé Boleslavi sadu tlumičů pro Jarka Orsáka a další věci na KIT CARa pro naše soupeře, což nám zabralo večer a spát jsme šli až kolem půlnoci. Ráno byl budíček v 8:30, přesun do Podkopné Lhoty, kde jsme potkali řadu známých. Začli jsme trénovat až kolem oběda. Již v 16 hodin byl rozpis na dva průjezdy připraven, následoval odpočinek, večere.

O půlnoci vyrážel celý náš tým na cestu do Zlína, kam ráno před šestou hodinou dorazili a šli spát. Já a David jsme vstávali v 9:00 a čekala nás pouze kontrola rozpisu a stavu trati, co se týče vytahaných nečistot a kamenů. V případě deště by se jednalo ještě o doplnění rozpisu. Silný déšť však přišel až v odpoledních hodinách, což již dopředu stěžovalo podmínky, které nás budou na trati s číslem 44 čekat.

Mezi 14:20 a 14:50 jsme prošli administrativní a technickou prohlídkou a nutno říci, že tentokrát to až tak bez problémů neprobíhalo. Jeden nejmenovaný technický komisař se asi doma zabýval otázkou KIT CAR a přišel na mnoho nového – následovalo studování a předkládání homologace, kde jsme dokazovali, že auto je zcela v pořádku. Odpoledne jsme strávili čekáním a přípravou v servisu spolu s týmem a krátkým funkčním testem hned za Slušovicemi. V 19:37 jsme startovali a následoval páteční prolog, který se oproti loňskému ročníku nejel za tmy, ale zase byl zpestřen umělým skokem, který byl již znám z Barumky.

Na prologu jsme zvolili vzhledem k nedostatečnému ohřátí pneumatik a riziku defektu optimální tempo bez zbytečného riskování. Jak říkají zkušenější „na prologu se nevyhrává, závodí se až zítra“. Večer jsme šli spát okolo desáté hodiny a očekávali, jestli právě začínající déšť bude mít vliv na zítřejší podmínky na trati a volbu pneumatik.

Ráno jsme všichni vstávali v 5:30 a vydali se na cestu do servisního parkoviště na závodišti ve Slušovicích, kde jsme byli jako servis mezi prvními a jako jezdci určitě první. Start byl 8:37 a následoval servis, kde se řešila otázka pouze volby pneumatik. Silnice byly ještě vlhké, místy suché, někde dokonce mokré, takže se dalo očekávat, že v lesích bude mokro. Celkově bude velké množství nečistot na trati a podle předpovědi mělo být zataženo a celkem chladno, což naznačovalo, že trať bude jen velmi pomalu osychat. Proto jsme na první dvě ranní RZ zvolili mokrou gumu na menší množství vody. To se ukázalo jako velmi dobrá volba i vzhledem k teplotě.

Na RZ 2 zajíždíme 4. čas pouze o 0,3 s pomalejší než Milan Kneifel, což je pro nás slibné, ale už tady nám Luboš Minařík ukazuje, kdo je doma a jede kolem domu. Na 3. RZ zajíždíme 3. čas 6.2 s za Kneifelem, avšak porážíme Minaříka o 1.6 s. Následuje servis bez nejmenších problémů, jen volba pneumatik je opět těžké rozhodování. Nakonec volíme stejnou variantu jako ráno, i když na RZ 4 Hvozdná by byl slick asi lepší, avšak pro RZ 5 Kopná I. a RZ 6 Májová-Podhoran byla naše volba výhodnější. Vzhledem k profilu trati, navíc na obloze byly stále mraky a občas se na předním okně objevily i kapky.

Po 6 odjetých RZ jsme byli na průběžném 3. místě ve třídě před Lubošem Minaříkem, který udělal na RZ 6 defekt, což ho stálo drahocenný čas a propad o dvě příčky v hodnocení třídy. Následoval servis, kde bylo jasné, že se na nás ještě Luboš pokusí zaútočit i přesto, že náš náskok činil 18,2 s. RZ 7 Hvozdná a poslední RZ 8 Kopná II. v opačném směru měly rozhodnout. Nechtěli jsme se spolehnout na dostatečný náskok a rozhodli se bojovat.

Na RZ 7 Hvozdná, která svým charakterem zrovna nesvědčila našemu slabému motoru, jsme však dokázali držet krok a od Luboše dostali jen 2,4 s. Náskok 15,8 s do poslední RZ je nedostatečný v případě, že za sebou máte Luboše jedoucího na domácí půdě a ještě k tomu na RZ, kde každý den jezdí do práce. Na poslední RZ jsme ale ztratili jen 6,6 s, a to už bylo jasné, že nám stačí k úspěchu na Kopné.

Nakonec jsme skončili 3. v A6, 2. v Junior 2000, 6. v S1600, 7. v A, 14. místo v MČR a 17. místo absolutně. Kopná byla určitě nejtěžší sprint, náročná, avšak krátká soutěž na obvyklých úsecích, pro mnohé dost dobře známých. I proto je tam těžké uspět. Zároveň se jednalo o krásnou, výborně organizovanou soutěž, za kterou patří pořadatelům poděkování. Pro nás znamenala opět mnoho poznatků a nových zkušeností, které snad pomůžou v budoucnu. Poděkování patří zvláště celému týmu, který pracoval jako vždy bezchybně, četným fanouškům u trati, kteří nás hnali dopředu, všem sponzorům a partnerům. Zvláštní poděkování je tentokrát pro Davida.

Pro čtenáře eWRC Honza Škaloud

Foto: 4x Marek Felt, 1x Petr Sagner

Komentářů celkem: 33
6. 7. 2006 09:42
0 0
to teperin: Tady si to nekdo predstavuje strasne jednodusse. Prijde, da na stul penize a rekne. "Dej sem clanek." Tak to nechodi. Existuje kuprikladu take barter. Tedy. Ty povezes nase logo, budes jen na techto strankach propagovat, cili nemuzes byt jinde a my Ti tady budeme delat medialni podporu. Takze o tom vyraznem medialnim vyzdvihovani bych radeji byt tebou pomlcel.
Ja kuprikladu take jiz velkou radku let prosazuji Bryndy do Deniku Bohemia-Pribramsky denik, prosazuji fotky posadky do jinych tiskovin, prosazuji je na internet. Protoze cim vic je posadka videt, tim vice se o ni vi a tim vice jsou spokojeni sponzori. Takze proc bych to nedelal. To bychom vsichni byli hloupi, kdybychom to nedelali!
Anonym IP:217.112.168.94
6. 7. 2006 13:32
0 0
Na hodnocení je tady určitě spousta tech co tomu rozumí NEJLÉPE takže hodnotit asi nemá cenu . Ale na mne působí Tomek tak že když ho sleduji na erzetě tak mám pocit že jede hodne opatrně ale možná je to jen pocit . Fakt je ten že má ve skupine mnohen zkušenější lidi . Přeji hodně dobrych soutěží .
Anonym IP:194.212.163.34
6. 7. 2006 16:51
0 0
Co vím tak Tomek prohaněl kitovou feldu ješte když neměl řidičák na závodech do kopce a když dostal řidičák tak měl nachystanou feldu kterou vodil po tratích jeho otec.Pravda je ta že takové možnosti nema každý ale tak to prostě je.Tomkovi fandím,pravda je ta že má nejlepší feldu ve startovním poli a nemeli by ji porážet A5.To znamená že není tak obrovský talent ale není žádný špatný jezdec jak tady pišete,chce to čas a bude patřit mezi špičku.
Anonym IP:194.108.48.196
6. 7. 2006 17:35
0 0
osobně je neznám,takže jestli jsou namistrovaní nebo ne nechám na jejich přátelích či nepřátelích,ale co se týče jezdeckého projevu spíše lepší průměr
Anonym IP:217.112.171.210
6. 7. 2006 20:38
0 0
Tyhle Borci jezdí hodně dravě a atraktivně já jim fandím!
Anonym IP:217.112.166.85
7. 7. 2006 08:34
0 0
Vážení pisálkové, většina z vás která má připomínky ke kterému koliv jezdci nedokázala vůbec nic.Náš český človíček umí pouze kritizovat, pomlouvat a nahlas závidět.A to , že klukům pomáhají rodiče, za to se David ani Honza stydět v žádném případě nemusí.Já osobně je taky znám nevím jací budou, ale teď jsou to normální kluci, kteří chtějí něco dokázat a taky Vám fanouškům to na trati dokazují, i když někdy to slovo fanoušek není na správném místě.Marku Feltovi-někdy moc propagace je na škodu a víc to klukům škodí než pomáhá.
Anonym IP:194.212.163.34
7. 7. 2006 08:51
0 0
Máš pravdu,český človíček umí jen kritizovat je to bohužel tak a nic nenaděláme.Já fandím každemu kdo se vubec na start postavi.Tomek má veškeré zazemí a top auto i když nejezdí super vysledky,které by odpovidaly technice a zázemim kterym disponuje držme mu palce a neblabolte blbosti...jak se řiká:žádný učeny z nebe nespadl...
7. 7. 2006 08:53
0 0
Anonym IP:217.112.166.85 : A je tak mimochodem. A ty si myslis, ze kluci maji moc propagace? Maji tiskovku jen na ewrcu +na svych strankach a v denicich bohemia, ci co to je. Navic jen po kazde soutezi. Prilisna propagace je i mezi zavody. Pred kazdym zavodem, pred kazdym testovani, pokazdem testovani, pri kazde zmene na voze, apod. Podle me prilisnou propagaci nemaji a to, ze jsou na vrcholu a ne mezi tiskovymi oficialnimi zpravami je, ze je ewrc podporuje. Znamena to, ze vsak nemaji tiskovku na jinych strankach. Ostatni tymy jsou rozsete na vsech rally strankach u nas, coz se da povazovat za moc propagace. Jinak souhlasim, ze zvlaste v ceske republice nekdy tiskovka muze napachat vice skody, nezli uzitku. Coz je vsak zpusobeno obrovskou za zavisti nekterych zakomplexovanych jedincu, coz je velice smutne, nybrz je to realita. Lide totiz ze zpravy dokazou vyjmout jen cast, z ktere udelaji slona a na ktere si chteji dokazat, ze oni jsou ti nej... Jinak s Tebou vsak souhlasim
7. 7. 2006 09:44
0 0
Souhlas s Markem!!! Opet jsem presvedcen, ze cesky fanousek je "osoba" znacne slozita a zavdecit se neni tezke, ALE NEMOZNE!!!!! At jsou nafoukani, nebo nejsou - at maji , ja nevim, gel na hlave... VZDYT JE TO JEDNO!!!!!!! Jezdi jim to pekne a je radost se na ne divat... Kdyz jezdi dobre - dle ceskeho fanouska jsou nafoukani. Kdyz nejsou nafoukani - zase dle terminologie "na pytel " jezdi.. kratka kdyz chces psa bit, hul si najdes.. Kluci kaslete na to a hura na trat!!!
7. 7. 2006 10:09
0 0
Kluci jedou super tak jim to prejme.Ty co tady pisou ty nesmysli tak to jsou ty co stoji na vlozce na strani a rikaj,takhle bych to jel taky.Tak prave vy chytraci mate moznost nam to ukazat a nesudte ty co neco dokazuji a diky nim se mate na co koukat
Anonym IP:217.112.166.85
7. 7. 2006 10:11
0 0
huron :Dávám ti ve všem za pravdu, když to klukům jde tak všichni křičí no jo mají prachy a zázemí, když jim to nejde tak naopak křičí co tam vůbec dělají, jak řekl jeden náš špičkový jezdec - u nás si jezdců divák vůbec neváží.Marek Felt- přesně tak jsem to myslel, že lidé si ze zpravy vyjmou jen to co se jim hodí, a o té propagaci nebylo to myšleno jen na Honzu a Davida
Anonym IP:194.212.163.34
7. 7. 2006 17:10
0 0
Taky proti nim nic nemam ale na to co zatím dokázali mají nos až moc nahoru.Jedou dobře to jim neberu ale namachrovaní bohužel jsou,kdo je poznal tak vi o čem mluvim,proto ty ohlasy...
Anonym IP:88.102.74.31
8. 7. 2006 13:16
0 0
měl by někdo nápad, jak dostat ty kluky, kteří na "to" opravdu mají ze stráně do auta? těžko se dostává přes smyčku sponzoři-konkurenceschopné auto-výsledky. je neskutečně frustrující sledovat, jak závodí lidé, u kterých není jisté, že tu kudlu vůbec někdy pojedou. myslíte si, že je v pořádku, když kit dává téměř sériovému autu ve stejné třídě(120 ps,Hp sporting,15") 0,5s/km? (a oba jeli první sezonu)jeden směřuje do Mčr, druhý vynechá sezonu ve VP a snaží se ušetřit na kolečka do skříně. Rallye nepojde na zákaz A8, ale na fakt, že bude jezdit víc vatařů, než srdcařů.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!