TZ
21. 5. 2021 09:44 − 1782× − 0

Yokohama představí na Kopné nový pohár

Přerovská firma Sigma Motor se v druhé polovině loňského roku stala výhradním distributorem závodních pneumatik YOKOHAMA pro Českou a Slovenskou republiku.

Přerov, dne 20. května 2021

Nyní, na startu nové sezóny, přichází jejich zástupci s novou a zajímavou formou značkového poháru na pneumatikách YOKOHAMA. Ten navíc nebude omezený pouze na disciplínu rally a jako jediný značkový pohár bude určený jak pro licencované, tak i nelicencované jezdce a týmy. Podrobnosti k Start – Yokohama race 2021 nám v rozhovoru prozradil Martin Straka.

Loni na podzim se Sigma stala dodavatelem závodních pneumatik Yokohama pro Česko a Slovensko. Jak se to událo a kdy přišla první myšlenka na vyhlášení vlastního cupu?

„Jedná se o první kompletní rok, ve kterém jsme jako oficiální zástupci závodních pneumatik Yokohama na českém a slovenském trhu a proto je pro nás nyní velmi těžké definovat potřeby všech klientů. Z toho důvodu je naší snahou zasáhnout co největší portfolio a v prvním roce posbírat požadavky a potřeby závodních týmů, abychom se co nejlépe mohli připravit na další sezóny. V návaznosti na to jsme od počátku hledali trochu netradiční formu cupového závodění, která by dávala dobré možnosti všem – od závodníků v rally, až po hobby jezdce na malých okruzích. Už pro tento rok se nám například podařilo „obout“ kompletní startovní pole Mazda MX5-cupu, z čehož máme radost. S naším Yokohama truckem premiérově budeme tento víkend na Rallysprintu Kopná, kam přivezeme naše soutěžní pneumatiky ve všech běžně používaných rozměrech.“

Oproti konkurenčním pohárům je ten váš určený i pro nelicencované jezdce. Co vás k tomu vedlo?

„Motorsport je pro nás hlavně koníček a ježdění i nás osobně moc baví. Ať už se jedná o různé track days nebo amatérské závody, kde jde hlavně o to se vyjezdit a potkat s přáteli. Motorsport nás ale fascinuje i na profesionální úrovní a chceme zkrátka podporovat všechny, od začátečníků, malých týmů, až po profíky. Naše závodní pneumatiky jsou navíc proti konkurenci cenově příznivější. Mimo to Yokohama vyvinula i špičkový semislick, který je schválený pro silniční provoz! Jedná se pneumatiky ADVAN A052, která je pro veřejné akce doslova ideální. Sami tyto pneumatiky velmi často používáme na naší Sigmě.“

Chápu tedy správně, že pravidla poháru jsou otevřená nejen pro účastníky rally, ale i dalších motoristických disciplín?

„Ano, chceme být vidět a chceme mít zpětnou vazbu ze všech disciplín. S etablováním v českém a slovenském motorsportu to myslíme vážně a s pneumatikami Yokohama máme dlouhodobé plány. Cítíme i velkou podporu přímo z centrály. Proto jsme naší strategii nastavili takto a těšíme se, že naše pneumatiky uvidíme nejen v rally, ale třeba i na okruzích, slalomech, nebo závodech do vrchu.“

Hodnocení poháru je rozdělené na dvě samostatné kategorie. Můžeš prosím v krátkosti vysvětlit, v čem rozdělení spočívá?

„Abychom byli ke všem sportům i jednotlivým kategoriím rovnocenní, zavedli jsme systém losování výherců, kdy každá zakoupená sada zařazuje daný tým do slosování. Čím více sad koupíte, tím větší máte šanci na vítezství. Celý pohár jsme navíc rozdělily na dvě základní kategorie – Pohár prodeje, pro ty co si koupí pouze jednu sadu a Pohár věrnosti, pro ty co si zakoupí sad více.“

Jakým stylem se do poháru můžou týmy zapojit a o co se vlastně závodí?

„Jak už jsem naznačil, vstupním vkladem je zakoupení alespoň jedné sady pneumatik Yokohama u nás nebo u společnosti Vivacar, která je partnerem poháru. Pak už zbývá jen vyplnit krátkou přihlášku a držet se propozic, případně zakoupit více sad a tím se zapojit rovnou do Poháru věrnosti. V něm se pochopitelně losuje i o zajímavější ceny. Od kreditu na nákup pneumatik, po účast na vývojovém testu vozu SIGMA TN na okruhu. Je toho ale mnohem více a vše je dostupné v propozicích na webu sigmamotor.cz.“

Jméno Sigmy si hodně lidí spojí spíše s vaším sportovním vozem SIGMA TN. Mám pravdu?

„Upřímně v to doufám. Momentálně stavíme na plné obrátky 5 nových vozů nové evoluce. Už se na ně moc těšíme a zákazníci také. Největší naším nepřítelem je čas. Primárně se totiž živíme engineeringem, ve kterém vyvíjíme věci od motorsportu, přes automotive, letectví, až po speciální konstrukce. Mnohdy jsou to velmi zajímavé zakázky. Všechno se to navzájem pěkně doplňuje a přirozeně vyvíjí. Konstrukční a vývojová činnost velmi úzce navazuje na Sigmu TN, ta zase na závodní pneumatiky. Nově jsme také distributorem unibalů a rod endů značek Rodobal a Aurora.“

Jaké plány se Sigmou TN máte v letošním roce?

„Tento rok především dokončit stavbu 5 vozidel, kde dochází k optimalizaci výrobních a montážních postupů a přihlásit vozidla k silničnímu provozu. Pak se chystáme testovat silnější motory o výkonu až 300 koní, ale třeba také omezovač výkonu pro případ špatných povětrnostních podmínek. Připravujeme zážitkové eventy, máme v plánu účastnit se i vybraných závodů na malých okruzích nebo v závodech do vrchu. A v neposlední řadě se těšíme také na testování s výherci Start – Yokohama Race!“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!