24. 5. 2021 22:28 − 1091× − 0

Kdo prolomí kyperskou dominanci Volkswagenu?

Sezónu a půl už trvá dominance německé značky v kyperském šampionátu a změna zůstává v nedohlednu.

Na tamních pomalých a hodně rozbitých šotolinových cestách se pravidelně objevuje dvojice speciálů Polo GTI R5 a při problémech jednoho z nich tak nastoupí druhý a udrží konkurenci v dostatečné vzdálenosti od vítězství. Lepší statistikou se zatím může pochlubit úřadující mistr Simos Galatariotis, který vyhrál oba podniky otevírající sezónu 2021. Alexandros Tsouloftas v druhém voze se do nového roku rozjel hodně nešťastně, když hned v první zkoušce celého ročníku poslal svůj vůz přes střechu. V druhé soutěži, East Safari Rally dojel druhý a do Larnaky přicestoval s jasným cílem konečně vyhrát první letošní soutěž. Poslední triumf před dominancí dvou Volkswagenů v poslední soutěži sezóny 2019 získal tehdejší kyperský šampión Petros Panteli. Úspěchu, kterým potvrdil mistrovský titul, dosáhnul za volantem Mitsubishi Lancer EVO X. Do tohoto vozu se po pěti více či méně úspěšných startech s Citroënem DS3 R5 zase vrátil. Přes startovní rampu Larnaca Acropolis Rally tak přejel osamocený jediný exemplář této francouzské techniky pilotovaný Costasem Zenonosem. S tradičním Hyundaiem i20 R5 pak nechyběl Panayiotis Yiangou.

Soutěž začínala plně šotolinovým úsekem Avdellero a ten dobře sednul Pantelimu ve staronovém Mitsubishi, když tam zaznamenal třetí nejrychlejší čas. Druhá zkouška už obsahovala i asfaltové partie a ty sedí více francouzské R5. Zenonos přeskočil Yiangoue a dotáhnul se na dostřel třetího Panteliho. Porážku předloňskému mistrovi pilot Citroënu uštědřil i v druhém průjezdu čistě šotolinového úseku a usídlil se na třetí příčce. Panteli na konci dne už konkurentům v sofistikovanějších vozech R5 nestíhal a spadnul na páté místo. Čtveřice soupeřů v těchto autech se mu vzdalovala i během nedělní etapy. Jelikož se ani jeden z nich nedostal do žádných vážných problémů, na Panteliho zbyla pátá příčka. Na druhou stranu se mu ale podařilo udržet za zády všechny soupeře s dalšími produkčními vozy. Christos Demosthenous pilotoval nejrychlejší z nich, další Lancer EVO X, a za Pantelim zaostal takřka o půl minuty. Který z Volkswagenů nakonec vyhrál tentokrát? Galatariotis jako lídr šampionátu musel první den čistit trať a dílčího vítězství se dočkal až na superspeciálce na konci dne. To už ale za svým značkovým kolegou zaostával o skoro celou minutu. Tsouloftas si tentokrát počínal zcela jednoznačně, nedopustil se žádné chyby a v druhé etapě vyhrál všechny čtyři testy. Vytoužené první letošní vítězství mu neuniklo a podstatným způsobem oživilo jeho naděje na zisk titulu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!