26. 5. 2021 19:35 − 2018× − 0

Japonský duel s Toyotou podruhé vítězně pro českou značku

Značky Subaru a Mitsubishi, které japonskému mistrovství donedávna vládly, pomalu vyklízejí pozice.

Druhý jmenovaný výrobce je sice poslední týdny hodně diskutovanou záležitostí vzhledem k plánované reinkarnaci sportovního brandu Ralliart, ale na domácích tratích letos nehraje ani druhé housle a krčí se kdesi v koutě. Zato Subaru mělo na startu třetí soutěže sezóny ještě vcelku solidní zastoupení a hlavně od dvou jezdců se dal očekávat velký sport. V první řadě to platilo o Toshihiro Araiovi, který do letošní sezóny vstoupil vítězstvím na Shinshiro Rally. Minule v Karatsu ale bohužel cíl nespatřil. Takuma Kamada s dalším Subaru WRX STI Araie v úvodní rally zle proháněl a před havárií v šestém testu dokonce vedl. V hustém dešti bohužel havaroval tak špatně, že se zranil a do hry se zapojil znovu až teď na Rally Tango. Tam na něj čekal těžký, ale na druhou stranu vcelku příjemný úkol, obhajoba loňského vítězství.

Jeho výkon byl ale od toho loňského na hony vzdálený a moc mu nepřidávalo ani to, že se jednalo o první start po ošklivé březnové nehodě. Kamadovým maximem bylo zajetí několika třetích nejrychlejších časů a v cíli se musel smířit s tím, že uzavíral nejrychlejší pětici. I tak si ale připsal jedno malé bezvýznamné vítězství, řídil totiž nejrychlejší Subaru na trati. U Araie letos platí, že první vyhrání z kapsy vyhání. Po triumfu v úvodní soutěži tu druhou nedokončil a stejně dopadnul i teď na asfaltech v prefektuře Kyoto. V RZ 4 odstupoval z páté příčky. Tolik tedy nevalné výkony Subaru a podívejme se na dvě značky, které si to na tratích rozdaly o vítězství. Velkou ofenzívu díky novému modelu GR Yaris zahájila na japonských tratích Toyota. V tento nový vůz kategorie JN-1 dokonce tolik důvěřuje Fumio Nutahara, že se po dlouhých letech rozloučil s vozy Mitsubishi. A debut s Toyotou pro něho vůbec nedopadnul špatně, když na Tour de Kyushu in Karatsu skončil třetí.

Tentokrát soutěž rozjel druhým nejrychlejším časem, když se musel sklonit před Norihikem Katsutou startujícím s GR Yarisem oficiální stáje Toyota Gazoo Racing. Otec Takamota Katsuty, který o stejném víkendu zajel v Portugalsku svůj nejlepší výsledek kariéry, opanoval celou úvodní sekci první etapy Rally Tango. Ze tří zkoušek dvě vyhrál a do servisu přijel s náskokem 7,5 sekundy na Osamu Fukunagu, který do třetí soutěže vstupoval jako lídr mistrovství. V minulém podniku naplno využil potenciál své Škody Fabia R5 a české značce zajistil ojedinělý japonský úspěch. Jak se ukázalo v druhé části úvodní etapy Rally Tango, vůbec nemuselo zůstat o jediného vítězství. Večer šel Fukunaga už spát jako lídr rally s náskokem čtvrt minuty na Katsutu. Za volantem mladoboleslavského vozu se znovu představil i Hiroshi Yanagisawa. Minule zajistil druhým místem škodovce double, ale tentokrát nestačil na rychlého jezdce Toyoty a třetí příčku ze soboty už v neděli nevylepšil. Vyhrál však dva testy a dokázal za sebou udržet Nutaharu, který se po penalizaci 40 sekund za pozdní příjezd za něho propadl už v sobotu večer. Nejrychlejší pilot Toyoty Katsuta vstupoval do druhé etapy s náskokem, který mu ještě nebral reálné šance na vítězství. Když jej ale vedoucí Fukunaga ve všech ranních testech porazil, situace se pro něj výrazně zhoršila. V závěru rally už k žádnému dramatickému obratu nedošlo a lídr mistrovství získal se škodovkou druhé vítězství v řadě a upevnil si svou pozici. U Toyoty si na vítězství ještě budou muset počkat. Soudě podle zlepšujících se výsledků to ale jistě nebude trvat dlouho.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!