Začátek finského léta

Sníh je pryč, pomalu se začíná oteplovat a ve Finsku odstartovala druhá část tamního mistrovství.

Po dvou zimních podnicích na posádky čeká čtveřice šotolinových, které rozhodnou o novém šampiónovi. Zatím se nejvíce dařilo Juhovi Salovi, který má z předních jezdců nejvyrovnanější bilanci. V obou soutěžích skončil se svou Škodou Fabia Rally2 evo druhý. Úřadující mistr Teemu Asunmaa sezónu začal vítězstvím za polárním kruhem, ale pak doplatil v Kuovole na čerstvé přívaly sněhu a dojel na slabém sedmém místě. Náročnou soutěž tam opanoval Mikko Heikkilä, další z mnoha jezdců škodovek. Jemu se ale pro změnu kvůli havárii nepodařilo vydolovat body z úvodního klání. Hodně za očekáváním zatím zůstává Emil Lindholm, který letos Fabii Rally2 evo obouvá do pneumatik MRF. Třetí a čtvrté místo ze zimních soutěží, to není moc oslnivá statistika. Na bronz si v Kuovole sáhnul největší konkurent škodovek, Riku Tahko. V testovací soutěži před první mistrovskou šotolinou ale svůj Hyundai i20 R5 poničil. To samé se v Rengas Turku Ralli podařilo Heikkilämu a oba tak na start Mad-Croc Länsirannikon Ralli odjížděli přeci jen v trochu horším rozpoložení.

Zato Salo a Asunmaa si to v okolí Turku rozdali o vítězství a lépe nakonec z tohoto duelu vyšel první jmenovaný. O vyrovnanosti obou jezdců ale svědčí minimální rozdíl v cíli, který činil 1,1 sekundy. Třetí mistrovská soutěž sezóny začala krátkou páteční etapou na třech asfaltových úsecích. Paradoxně právě tento kratičký úvod rozhodnul o Salově neúspěchu. Pro absolvování asfaltových testů zvolil špatné pneumatiky, které nebyl schopen zahřát do provozní teploty a před sobotní hlavní částí rally už ztrácel půl minuty. Na šotolině se mu dařilo lépe, ale po smolném pátku se jen prokousal ze sedmé příčky na pátou. V průběžném hodnocení šampionátu pak spadnul na třetí místo. Asfaltový úvod rally naopak nejlépe sednul Lindholmovi, který vyhrál všechny tři rychlostní zkoušky. V sobotu už na svůj parádní výkon navázat nedokázal a během úvodní ranní sekce se po kolizi s balíkem slámy propadnul až na třetí příčku. Ani výměna spolujezdce, která proběhla před podnikem WRC3 v Portugalsku a na pravou sedačku přivedla Reetu Hämäläinen, Lindholmovi nepomohla k lepšímu výsledku. Kdoví, jestli by třetí příčku v Mad-Croc Länsirannikon Ralli udržel, pokud by nebyla z bezpečnostních důvodů zrušena závěrečná zkouška. Aleksi Röyhkiö totiž dokázal svůj odstup stáhnout na pouhých šest desetin.

V rally se objevila ještě jedna škodovka v barvách MRF Tyres a za jejím volantem pak syn mistra světa Marcuse Gönholma Niclas. Po asfaltovém úvodu mu patřila solidní čtvrtá příčka, ale na klouzavých šotolinách ztrácel půdu pod nohama, propadal se výsledkovou listinou hlouběji a hlouběji a v RZ 6 s Fabií skončil v lese. Sobotní ráno začal nejrychleji Asunmaa, ovšem do čela šel po Lindholmových potížích Heikkilä. Vítěz předešlé soutěže se očividně úspěšně oklepal z havárie v Turku a ukazuje, že se s ním letos musí v boji o titul počítat. Závěr rally se nesl ve znamení duelu Asunmaa vs. Heikkilä. Druhý jmenovaný ale zaznamenal tři nejrychlejší časy a soupeřovo útokům úspěšně odolával. V cíli jeho náskok činil 6,6 sekundy. Heikkilä tak úspěšně smazal bodovou ztrátu z Arctic Lapland Rally a po dvou vítězstvích v řadě už je s pětibodovou ztrátou na druhém místě. Do čela šampionátu se vyhoupnul úřadující šampión Asunmaa.

Stav šampionátu: 1. Asunmaa 59, 2. Heikkilä 54, 3. Salo 53, 4. Lindholm 47, 5. Tahko 36, 6. Röyhkiö 31

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!