7. 6. 2021 10:39 − 4682× − 10

Star Rally Historic se pojede poprvé ve třech dnech

Pevnou součástí barumky je v posledních letech neodmyslitelně Star Rally Historic.

Letos čeká tuto oblíbenou rally, která vyrostla do plnohodnotného podniku a pevný pilíř českého šampionátu historiků, při třináctém ročníku velká premiéra. Pojede se tři dny od pátku do neděle a soutěž se vrací s umístěním centra zpět do krajského města Zlína. Diváci se mohou těšit opět na demonstrační jízdu Rally Legend.

Barum Czech Rally Zlín po loňském přeložení z důvodu pandemie koronaviru čeká na sklonku srpna v termínu 27. – 29. srpna 2021 jubilejní 50. ročník. Pořadatelé z Auto klubu Barum Zlín v AČR připravují při letošních „stárech“ řadu doprovodných akcí, které připomenou kulaté narozeniny proslulé evropské soutěže. „Rádi bychom přilákali jezdce, kteří psali historii barumky a zapsali se silně do povědomí všech fanoušků. Plánujeme uspořádat besedy s jezdci nebo autogramiády v Obchodním a zábavním centru Zlaté Jablko. Star Rally Historic je významnou součástí historie Barum rally a věříme, že letošní startovní pole nabídne řadu skvostů nejen ve vozovém parku, ale i řadu známých jmen v seznamu přihlášených posádek,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Star Rally Historic.

Zápolení historiků proběhne poprvé ve třech dnech a posádky se objeví na všech rychlostních zkouškách podobně jako soudobé vozy. Slavnostní start se uskuteční v pátek 27. srpna v 15 hodin před zlínskou radnicí a v devatenáct hodin zaburácí motory na populární městské speciálce v ulicích Zlína. V sobotu jsou na programu čtyři úseky rychlostních zkoušek a historici pojedou vždy mezi průjezdy soudobých vozů. Soutěž poté vyvrcholí v neděli 29. srpna pěti rychlostními zkouškami na třech úsecích, kdy je na samotný závěr připraven náročný pětadvacetikilometrový test. Na cílové rampě se objeví první vůz v 19:30 hodin. Demonstrační jízda Rally Legend dojede do cíle již v sobotním večeru, kdy měří 213 km a obsahuje 5 rychlostních zkoušek v celkové délce 68 km. 13. Star Rally Historic 2021 měří 528 km a obsahuje 10 rychlostních zkoušek v celkové délce 142 km.

Zlínští pořadatelé pevně věří, že se soutěž uskuteční tak, jak ji známe včetně bohatého doprovodného programu pro fanoušky, kteří si budou moci užít poslední prázdninový víkend naplno okořeněný vůní spáleného benzínu.

Komentářů celkem: 10
10. 6. 2021 09:13
Upraveno 09:18
1 0
Tak jsem trochu v rozpacích. Pozitivní je , že se soutěž pojede, že se vrátí servis do centra Zlína, ale kroutím svou starou hlavou nad délkou soutěže a jejím harmonogramem, který i přes zatímní anonymnost rz je již dostatečně zřejmý .
Tak především to vyžaduje přítomnost posádek historiků už min. od středy ráno, pro ty vzdálenější asi už od úterního večera a to do neděle , protože se píše a trénuje celá délka RZ barumky jako pro soudobáky. Náklady na servisáky a ubytování vůbec se tedy oproti dosavadnímů přátelskému systému čtvr-pá-so se nám prodlouží na dvojnásobek. Musí se napsat cca 104 km velmi náročných a nebezpečných rz, pro porovnání , na letošní Vltavě to bylo 62.6 km ! Tedy píšeme skoro dvojnásobek !! V sobotu se jede v mezeře mezi soudobými, tedy končí se relativně brzo, ale v neděli první průjezd dvou rz opět mezi soudobým polem, pak ale další průjezdy těchto dvou rz plus navíc Kašavu o délce 25 km až za celým startovním polem někdy v podvečer, takže první historik přijede na cílovou rampu před 8 hodinou večer. Když vynechám tu nebezpečnost ježdění po startovním poli, kdy si už mnozí diváci myslí, že je konec a povrch rz na mnoha místech osciluje mezi oraništěm a kamenolomem, tak kdo na rampě po dojezdu soudobých v neděli večer ještě bude ? A kdy se vydají posádky historických aut na cestu domů ? V 22-23 hodin ? Většina posádek historiků jsou normálně pracující, kteří jdou v pondělí do práce.

Podle mne by stačilo závodit:
- pouze v sobotu a to s dvěma průjezdy všech sobotních rz
- pokud by pořadatel trval i na neděli, stačilo by absolvování tří nedělních rz pouze jednou / cca 50 km / mezi průjezdy startovního pole soudobých aut, aby se končilo cca v 16 hod , což ale neodstraní tu nutnost napsat a odtrénovat všechny rz barumky, tedy tu stejnou náročnost na přípravu, jako bych jel celou barumku moderních automobilů.
Trochu se totiž obávám při takto plánovaném harmonogramu soutěže, aby bylo koho na rampě v neděli vyhlašovat a oslavovat ...
10. 6. 2021 19:15
0 0
To už přeháníte s těmi historikama,stačí snad sobota,je potřeba se dívat dopředu a ne pořád vzpomínat,ach jo.
10. 6. 2021 20:11
0 0
Původně napsal Vrátníček
Tak jsem trochu v rozpacích. Pozitivní je , že se soutěž pojede, že se vrátí servis do centra Zlína, ale kroutím svou starou hlavou nad délkou soutěže a jejím harmonogramem, který i přes zatímní anonymnost rz je již dostatečně zřejmý .
Tak především to vyžaduje přítomnost posádek historiků už min. od středy ráno, pro ty vzdálenější asi už od úterního večera a to do neděle , protože se píše a trénuje celá délka RZ barumky jako pro soudobáky. Náklady na servisáky a ubytování vůbec se tedy oproti dosavadnímů přátelskému systému čtvr-pá-so se nám prodlouží na dvojnásobek. Musí se napsat cca 104 km velmi náročných a nebezpečných rz, pro porovnání , na letošní Vltavě to bylo 62.6 km ! Tedy píšeme skoro dvojnásobek !! V sobotu se jede v mezeře mezi soudobými, tedy končí se relativně brzo, ale v neděli první průjezd dvou rz opět mezi soudobým polem, pak ale další průjezdy těchto dvou rz plus navíc Kašavu o délce 25 km až za celým startovním polem někdy v podvečer, takže první historik přijede na cílovou rampu před 8 hodinou večer. Když vynechám tu nebezpečnost ježdění po startovním poli, kdy si už mnozí diváci myslí, že je konec a povrch rz na mnoha místech osciluje mezi oraništěm a kamenolomem, tak kdo na rampě po dojezdu soudobých v neděli večer ještě bude ? A kdy se vydají posádky historických aut na cestu domů ? V 22-23 hodin ? Většina posádek historiků jsou normálně pracující, kteří jdou v pondělí do práce.

Podle mne by stačilo závodit:
- pouze v sobotu a to s dvěma průjezdy všech sobotních rz
- pokud by pořadatel trval i na neděli, stačilo by absolvování tří nedělních rz pouze jednou / cca 50 km / mezi průjezdy startovního pole soudobých aut, aby se končilo cca v 16 hod , což ale neodstraní tu nutnost napsat a odtrénovat všechny rz barumky, tedy tu stejnou náročnost na přípravu, jako bych jel celou barumku moderních automobilů.
Trochu se totiž obávám při takto plánovaném harmonogramu soutěže, aby bylo koho na rampě v neděli vyhlašovat a oslavovat ...
Pane tobě to může být jedno.Když ti nekiksne vstřikování z Junkerse tak ti praskne palivová hadíčka.Takže první 3Rz dáš a můžeš balitsmajlíksmajlík
11. 6. 2021 18:13
0 0
Jen pro zajímavost, seznamovačky jsou letos až od čtvrtka.
11. 6. 2021 20:27
0 0
Nóó tak to je dost ukrutný termín.Jak to chcou stihnout?Čtvrtek,pátek a večer už městská?
11. 6. 2021 20:38
0 0
Hujer: Když už , tak z messerschmitta 109, Junkers máš dnes už tak maximálně v koupelně... a nic neprasklo, to by to bylo příliš jednoduché a lehce identifikovatelné, pochopitelně jako vždy něco , co není vidět ani lehce najít, natož odstranit...
gonzo: Ano, četl jsem guide book, ale to podle mne není pro historiky , protože to by nedalo vůbec stihnout, máme přejímky v pátek dopoledne, po obědě už slavnostní start, v 19 večer městská , takže v pátek nenajedeme nic, a to by zbyl pouze čtvrtek, tedy jeden den na seznamovačky. On ten třídenní formát má mimo jiné i další negativní finanční důsledky , jen povinné připojištění pro posádky mimo startovného a povinného ručení bude skoro 2.5 tis.Kč, atd.,atd.
11. 6. 2021 20:51
0 0
hujer: Už jsem se na to ptal Pluta, je to nařízení z FIA, ale taky nevím jak to chtějí stihnout.
Vrátníček: nevím jak to bude, ale že by jeden den seznamovačky byly pro HA a druhý den ME... Vy máte např v patek přejímky, a SA zase šejk....
11. 6. 2021 21:35
0 0
Původně napsal Vrátníček
Hujer: Když už , tak z messerschmitta 109, Junkers máš dnes už tak maximálně v koupelně... a nic neprasklo, to by to bylo příliš jednoduché a lehce identifikovatelné, pochopitelně jako vždy něco , co není vidět ani lehce najít, natož odstranit...
gonzo: Ano, četl jsem guide book, ale to podle mne není pro historiky , protože to by nedalo vůbec stihnout, máme přejímky v pátek dopoledne, po obědě už slavnostní start, v 19 večer městská , takže v pátek nenajedeme nic, a to by zbyl pouze čtvrtek, tedy jeden den na seznamovačky. On ten třídenní formát má mimo jiné i další negativní finanční důsledky , jen povinné připojištění pro posádky mimo startovného a povinného ručení bude skoro 2.5 tis.Kč, atd.,atd.
Tož pane teď nevím.V r.2017 jsi mi tvrdil že vstřikování z messerschmita ti na golfu hapruje a ladíš z Junkerse.No a na Kopné?Dyť sem tě sledoval ještě na sjezdu z Podkopky a v Trnavě jste odstupovali (palivová hadice).Dle info eWRC.
11. 6. 2021 21:44
0 0
gonzo: Na "standardní" barumce soudobáci jezdili stř- čtv, my jako historici pouze ve čtvrtek, s vyplazeným jazykem se to dalo stihnout, ale jezdilo se celý den, protože to bylo vzhledem k rozložení rz od Vsetína po Kroměříž, pokud to bude skutečně dohromady ve čtvrtek, tak se ty rz při najížděčkách ucpou
11. 6. 2021 21:51
0 0
hujer: Junkersa nám nepovolili, zůstal messerschmitt, bohužel.....smajlík, auto tarokovalo už od prvního servisu, druhý Kameňák jsme ještě nějak prokuckali, ale na Kopné se to rapidně horšilo a na tom mokru se to nedalo skoro řídit a měl jsem strach, že to někde v úzkém ucpu a zastavím rz, tak jsme raději v Trnavě vyjeli, mitfára na dispečink hlásil poruchu zapalování, kdo si vymyslel prasklou hadici, to fakt nevím
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!