8. 6. 2021 23:14 − 1468× − 0

První vítězství Miklóse Csomóse

Předloňský mistr maďarského poháru Peugeot 208 se po dvou letech dočkal dalšího významného triumfu.

Již od loňska se sedmadvacetiletý pilot účastní národního šampionátu s technikou hlavní kategorie Rally2. Vloni mu pravidelný sběr bodů vynesl v konečném pořadí solidní páté místo. Zatímco jeho konkurenti pilotují nejnovější techniku, Csomós i letos vsází na starší verzi Fabie R5. I přesto se dokázal v rámci domácího mistrovství v obou úvodních soutěžích dostat na pódium. Pokaždé to pro něho skončilo sběrem bodů za třetí místo. Tentokrát se mu však povedl ještě větší husarský kousek. Salgó Rallye totiž dokázal vyhrát. Konkurence se jako obvykle sešla hodně kvalitní a z maďarské špičky chyběl pouze jeden z hostů, Mads Ostberg. Český pilot Jan Kopecký však nechyběl a se Škodou Fabia Rally2 evo chtěl navázat na vítězství z předcházející soutěže v Egeru. Od druhých míst už chtěl upustit úřadující mistr András Hadik. V součtu bodů jsou tyto výsledky hezké, ale přeci jen by pilot Fordu Fiesta Rally2 už rád nějakou rally vyhrál. O vítězství samozřejmě usiloval i Frigyes Turán s Volkswagenem Polo GTI R5 a letos zatím nevýrazný Ádám Velenczei.

Tedy výrazně na sebe pilot Fabie Rally2 evo v úvodní soutěži vlastně upozornil. To, když jeho vůz v poslední zkoušce skončil v příkopu na střeše. V další soutěži pak stačil jen na šesté místo. Tentokrát začal Velenczei nejrychleji ze všech. Pak ale v první přírodní zkoušce atakoval retardér a po penalizaci 10 vteřin spadnul na šestou příčku. Z té se prokousal na čtvrté místo a vyhrál RZ 9. V té deváté se ale jeho škodovka bohužel zastavila. Moc velké potěšení nebyl průběh rally ani pro Turána, který z vedoucí příčky spadnul po defektu v RZ 5 až na konec top ten. Soutěž nakonec pilot VW zakončil na pátém místě i s penalizací za ulitý start. Do čela se po Turánově defektu dostal Hadik, ovšem s odstupem jen šesti desetin mu na záda hodně hluboce dýchal Csomós. Kopecký po minulém vítězství tempu domácích jezdců nestíhal a nakonec si nepřipsal ani jeden nejrychlejší čas. Za třetí místo v cíli si ale připsal slušnou porci bodů. Vedoucí duo maďarských jezdců si během druhé sobotní sekce třikrát prohodilo pořadí. Hadik v osmém testu chyboval v retardéru a díky desetivteřinové penalizaci se jeho odstup zvednul už na 11,4 vteřiny. V závěrečné sekci, kdy došlo dokonce na obvykle nevídaný čtvrtý průjezd jedním úsekem, už pilot Fordu toto manko stáhnout nedokázal. Csomós si ale počínal suverénně a vzhledem k jeho finálnímu čtvrtminutovému náskoku je jasné, že by vyhrál i bez Hadikovy penalizace. I se starší Fabií R5 se dá proti konkurenci vybavené modernějšími speciály Rally2 úspěšně bojovat a Csomóse tento první triumf v národním šampionátu pasuje do role jednoho ze spolufavoritů na zisk letošního titulu.

Stav šampionátu: 1. Hadik 98, 2. Csomós 86, 3. Kopecký 66, 4. Klausz 59, 5. Turán 50, 6. Ostberg 47

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!